Νέα δεδομένα
σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό για το λιμάνι
του Βόλου βάζει το Συμβούλιο της
Επικρατείας. Συγκεκριμένα, το Δ΄ Τμήμα του Ανώτατου Διοικητικού
Δικαστηρίου έκανε δεκτή την αίτηση
ακύρωσης της κοινοπραξίας «Goldair Cargo A.E.
– Goldair Handling Α.Ε.» σε ότι αφορά την
κατακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι
του Βόλου στην εταιρεία ΟΛΘ, συμφερόντων
Ιβάν Σαββίδη
Πρόκειται
για εξέλιξη, που δικαιώνει τον όμιλο της
Goldair, στο τιμόνι της οποίας βρίσκεται ο
επιχειρηματίας Καλλίνικος Καλλίνικος,
καθώς επρόκειτο σύμφωνα με καλά
πληροφορημένες «πηγές» να εξαντλήσει
κάθε ένδικο μέσο, τόσο εντός όσο και
εκτός Ελλάδος. Για τον διαγωνισμό, υπήρξε
εξ αρχής έντονο γεωπολιτικό ενδιαφέρον, λόγω και των ισχυρών δεσμών, που έχει η
πλευρά Σαββίδη με τον ρωσικό παράγοντα,
κάτι που σίγουρα οι ΗΠΑ δεν έβλεπαν με
ευχαρίστηση.
Είναι
χαρακτηριστικό ότι ο φάκελος της Goldair
περιείχε επιστολής προθέσεως (Letter Of
Intent), από το αμερικανικό fund DFC, καθώς το
λιμάνι του Βόλου είναι το τελευταίο
διαθέσιμο λιμάνι αυτή τη στιγμή στην
περιοχή που μπορεί να προκαλέσει
ανταγωνισμό μεταξύ αμερικανικών και
κινεζικών ή ρωσικών συμφερόντων.
Η κοινοπραξία
«Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» είχε προσφύγει
αρχικά στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων
Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), δίχως ωστόσο να
υπάρξει αποτέλεσμα. Η Αρχή έκρινε ότι
είναι αναρμόδια να αποφασίσει επί της
προσφυγής και η υπόθεση παραπέμφθηκε
ενώπιον του ΣτΕ.
Στην προσφυγή,
η Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε» έκανε λόγο
για «σύγκρουση συμφερόντων», επειδή
μέλος του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται και
στο ΔΣ του ΟΛΘ, στο οποίο μεγάλο ποσοστό
έχει ο επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης.
Υπενθυμίζεται
ότι η εταιρεία συμφερόντων Σαββίδη είχε
αναδειχτεί ως προτιμητέος επενδυτής
στις 28 Σεπτεμβρίου 2023, ενώ η Κοινοπραξία
«Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» είχε
αναδειχτεί ως Επιλαχόντας Προτιμητέος
Επενδυτής.
Πηγή: documento