Αποκαλύψεις για το εγχείρημα του PAOK TV έκανε ο Παναγιώτης Αρωνιάδης.
Ο New Media Director της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, παραχώρησε συνέντευξη στην ιστοσελίδα www.sportcal.com, στην οποία χαρακτήρισε επιτυχημένη την κίνηση του Δικεφάλου λέγοντας πως απέφερε εκατομμύρια στα ταμεία της ΠΑΕ με ελάχιστο κόστος.
Αναλυτικά όσα δήλωσε ο Παναγιώτης Αρωνιάδης:
«Ήταν η λύση σε ένα πρόβλημα που εμφανίστηκε μπροστά μας. Ένα πρόβλημα που γνωρίζαμε ότι μπορεί να κληθούμε να αντιμετωπίσουμε ξανά στο μέλλον. Εκείνη την εποχή, το συμβόλαιό μας με τη Nova, που είχε τα δικαιώματα του ελληνικού ποδοσφαίρου για αρκετά χρόνια, έληξε. Οι διαπραγματεύσεις για την ανανέωση της συνεργασίας μας δεν πήγαν καλά και αποφασίσαμε ότι χρειαζόμαστε ένα εναλλακτικό σχέδιο. Αποφασίσαμε -λοιπόν- να δημιουργήσουμε τη δική μας ψηφιακή πλατφόρμα έτσι ώστε, εάν είναι απαραίτητο, να μπορούμε να διαχειριστούμε μόνοι μας τα τηλεοπτικά μας δικαιώματα.
Γνωρίζαμε ότι ήταν πολύ νωρίς εκείνη την εποχή, αλλά πάντα σκεφτόμαστε μακροπρόθεσμα και αρκετά ανατρεπτικά - κάτι που χαρακτηρίζει τον σύλλογο - και έτσι αποφασίσαμε να εφαρμόσουμε το σχέδιό μας αμέσως».
Στη συνέχεια αποκάλυψε πως το PAOK TV θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί success story, μιλώντας και με νούμερα: «Αν ψάχνουμε παραδείγματα από success stories, τότε πιστεύω πως το PAOK TV είναι ένα από αυτά. Και αυτό επειδή μιλάμε για μια πλατφόρμα που στην πρώτη της έκδοση κόστισε - και αυτό είναι κάτι που αποκαλύπτουμε για πρώτη φορά - μόνο περίπου 3.000 ευρώ (3.556 $) και μέχρι στιγμής κατάφερε να αποφέρει εκατομμύρια στο κλαμπ. Ο ΠΑΟΚ είναι ένας σύλλογος που εμπιστεύτηκε και υποστήριξε την πρωτοβουλία που πήρε κόντρα σε όλες τις πιθανότητες».
Αρωγός στο εγχείρημα του ΠΑΟΚ αναμφίβολα στάθηκε ο κόσμος του: «Σε αυτήν την προσπάθεια είχαμε - και εξακολουθούμε να έχουμε- τους φιλάθλους μας ως βασικό σύμμαχό μας. Στάθηκαν δίπλα στην πρωτοβουλία μας επειδή από την πρώτη μέρα κατάλαβαν τη σημασία της απόφασής μας.
Παρά το γεγονός ότι ήμασταν η πιο επιτυχημένη ομάδα στην Ελλάδα τα προηγούμενα τρία χρόνια, ο πρώην τηλεοπτικός μας πάροχος, μας έκανε μια πρόταση που ήταν ουσιαστικά χαμηλότερη από αυτήν που είχαμε. Θέλαμε -λοιπόν- να δείξουμε ότι είμαστε ανεξάρτητοι, ότι μπορούμε να σχεδιάσουμε τη δική μας πορεία με τρόπο που κανένας άλλος σύλλογος δεν τόλμησε να εξερευνήσει.
Όταν όλοι οι υπόλοιποι επικεντρώνονταν στο... πρόβλημα, λέγοντας ότι θα μείνουμε χωρίς τηλεοπτικό συμβόλαιο, εμείς είδαμε τη λύση, θέλοντας να χαράξουμε το μέλλον. Ήταν μια κίνηση που άλλαξε τους κανόνες στο ελληνικό ποδόσφαιρο και ήδη άλλοι σύλλογοι βρίσκονται στο δικό μας μονοπάτι», μιλώντας στη συνέχεια και για το τηλεοπτικό εγχείρημα του Παναθηναϊκού...
Με δύο από τους μεγαλύτερους συλλόγους στην Ελλάδα (σ.σ. ΠΑΟΚ και Παναθηναϊκό) να στρέφονται στις δικές τους πλατφόρμες για να δείχνουν τα παιχνίδια τους, θα μπορούσε αυτό να σημάνει το τέλος των συμφωνιών δικαιωμάτων με τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς;
«Αυτό είναι κάτι που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες», εξηγεί ο New Media Director της ΠΑΕ ΠΑΟΚ δεδομένου πως το PAOK TV έχει παίξει αναμφίβολα ρόλο στη θετική αναπροσαρμογή της αντικειμενικής αξίας των τηλεοπτικών, επισημαίνοντας πως: «Το ποδόσφαιρο, όπως γνωρίζουμε, έχει γίνει επιχείρηση, οπότε αν ένας ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός έρθει αύριο και μας προσφέρει διπλάσια χρήματα, θα μπορούσαμε να πούμε όχι χωρίς καν να εξετάσουμε την πρόταση; Ας είμαστε ρεαλιστές, δεν μπορούμε και δεν θα το κάνουμε».
«Ο ΠΑΟΚ είχε πάρει μια τρελή απόφαση»
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η οπτική του δημοσιογράφου γύρω από το τηλεοπτικό εγχείρημα του ΠΑΟΚ που αποφάσισε να κινηθεί σε αχαρτογράφητα νερά. Όπως αναφέρει στο κείμενό του: «Η αντίδραση στην Ελλάδα ήταν σχεδόν ομόφωνη: ο ΠΑΟΚ είχε πάρει μια τρελή απόφαση. Ο σύλλογος επικρίθηκε έντονα για την επιλογή του να εγκαταλείψει το παραδοσιακό μοντέλο πώλησης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων που αποφέρει σταθερά και εύκολα έσοδα σε όλες τις ομάδες στην Ελλάδα».
Με τη σειρά του, ο Παναγιώτης Αρωνιάδης ανέφερε: «Στην Ελλάδα, ένας ποδοσφαιρικός αγώνας δεν είχε μεταδοθεί ποτέ μέσω του διαδικτύου. Κανείς δεν τολμούσε ποτέ να δοκιμάσει κάτι τέτοιο. Όταν ανακοινώσαμε την απόφασή μας να διαχειριστούμε μόνοι μας τα τηλεοπτικά δικαιώματα και να μεταδώσουμε εμείς τα εγχώρια παιχνίδια, όλοι μας κοίταξαν σαν να ήμασταν τρελοί. Η απόφασή μας σχολιάστηκε ευρέως με αρνητικό τρόπο και επικρίθηκε από, ας πούμε, "παραδοσιακές δυνάμεις" στον τηλεοπτικό χώρο.
Το προέβλεπαν ως κάτι που ήταν καταδικασμένο να αποτύχει. Η αλήθεια είναι πως οι πιθανότητες ήταν εναντίον μας επειδή το διαδίκτυο στην Ελλάδα δεν είναι το γρηγορότερο στον κόσμο και η κουλτούρα των ανθρώπων ως προς τον τρόπο που παρακολουθούν ποδόσφαιρο είναι εντελώς διαφορετική».
Αν πέτυχε; Κατά τη σεζόν 2019-20, το PAOK TV πρόσφερε 5.000 ώρες περιεχομένου σε περισσότερους από 200.000 συνδρομητές.
Όπως αναφέρει ο συντάκτης του κειμένου: «Ο ΠΑΟΚ έχει ανοίξει μια νέα πόρτα για όλες τις ομάδες της Super League. Για τον ΠΑΟΚ είναι χαρά να μοιράζεται τα μυστικά της επιτυχίας του με τους αντιπάλους του σε μια προσπάθεια να βελτιώσει το τοπίο του ελληνικού ποδοσφαίρου στο σύνολό του».
Ο επίλογος ανήκει στον Παναγιώτη Αρωνιάδη: «Ταυτόχρονα, είμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις με τον μεγαλύτερο πάροχο στη χώρα για να φιλοξενήσει το PAOK TV ως υπηρεσία on demand. Όλα αυτά μας καθιστούν προσιτούς σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, και μας βάζουν σταθερά στο σπίτι κάθε οπαδού».