Ένα από τα μεγαλύτερα κλειστά πάρκινγκ της Θεσσαλονίκης πήρε το δρόμο για την πλατφόρμα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών. Πρόκειται, όπως αποκαλύπτει το newmoney, για τον σταθμό αυτοκινήτων που ανήκε στην εταιρεία «Ζησκάτας Α.Ε.» και βρίσκεται στο κτιριακό συγκρότημα «Βαλκανικό Κέντρο» στη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Το συγκεκριμένο πάρκινγκ που αναπτύσσεται στο κτίριο «Μακεδονία» είναι συνολικού εμβαδού 10.845,15 τ.μ. και περιλαμβάνει 330 θέσεις στάθμευσης.
Ο πολυώροφος σταθμός αυτοκινήτων καταλαμβάνει τμήματα του πρώτου και δευτέρου υπογείου, τις ράμπες ανόδου και καθόδου στο ισόγειο και τον πρώτο όροφο, τμήματα του δευτέρου, τρίτου, τετάρτου, πέμπτου, έκτου και εβδόμου ορόφου και ολόκληρο τον όγδοο όροφο.
Το εκτιμώμενο ακίνητο έχει ποσοστό συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου και των κοινοχρήστων μερών του συγκροτήματος 932/10.000 ή 9,32% και αποτελείται συνολικά από 31 επιμέρους οριζόντιες ιδιοκτησίες.
Η κατάσχεση έγινε το Νοέμβριο του 2021 για οφειλή ύψους 200.000 ευρώ (μέρος της συνολικής απαίτησης) και επισπεύδουσα είναι η Qquant Master Serviser ως ειδική διάδοχος της Attica Bank. Ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός έχει προγραμματιστεί για τις 7 Δεκεμβρίου και η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στα 1.577.000 ευρώ.
Τα χαρακτηριστικά της περιοχής
Σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης, ο εν λόγω σταθμός αυτοκινήτων βρίσκεται στην περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και γενικότερα στην περιοχή της «Νέας Δυτικής Εισόδου» της πόλης της Θεσσαλονίκης η οποία ξεκίνησε να αναπτύσσεται με βιομηχανικές-βιοτεχνικές και επαγγελματικές χρήσεις ήδη από τα τέλη του 19ου αιώνα.
Η οδός Γιαννιτσών επί της οποίας βρίσκεται το ακίνητο, μαζί με την οδό Μοναστηρίου, αποτελούν βασικούς οδικούς άξονες της Δυτικής Θεσσαλονίκης με μεγάλη κυκλοφορία καθ΄όλη την διάρκεια του 24ώρου, ενώ στην περιοχή κυριαρχούν οι επαγγελματικές χρήσεις (εμπορικά καταστήματα, συνεργεία, αντιπροσωπείες, βιοτεχνίες, γραφεία) και δευτερευόντως οι κατοικίες.
Όπως τονίζεται στην έκθεση εκτίμησης, ο ανομοιογενής οικοδομικός ιστός περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο κτίρια μεγάλης παλαιότητας και χαμηλής ποιότητας αλλά και σύγχρονες ποιοτικές οικοδομές που κατασκευάσθηκαν στην περιοχή της νέας δυτικής εισόδου την προηγούμενη εικοσαετία. Ένα τέτοιο Landmark αποτελεί και το συγκρότημα «Βαλκανικό Κέντρο».
Ειδικότερα, περί τα μέσα της δεκαετίας του 1990, υπήρξε επαναπροσδιορισμός των αναπτυσσόμενων χρήσεων με σταδιακή απομάκρυνση των βιοτεχνικών και διαμετακομιστικών κτιρίων και ανέγερση σύγχρονων κτιρίων (εμπορικών/επιχειρηματικών κέντρων) γραφείων και καταστημάτων (“Porto Center”, “Λιμάνι Center” & “Atrina Center”, Βαλκανικό Κέντρο ), δύο ανώτερης κατηγορίας (5*) ξενοδοχειακών μονάδων (“Porto Palace” & “The MET Hotel”) και κτιρίου της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης στο οποίο στεγάζονται οι κεντρικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του εμπορικού κέντρου “One Salonica Center”.
Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η παρουσία χρήσεων ψυχαγωγίας, η οποία ευνοήθηκε από την εγγύτητα στο κέντρο της πόλης και από την ύπαρξη χώρων ιδιαίτερα μεγάλου εμβαδού.
Στο πρόσφατο παρελθόν, όπως επισημαίνεται, λόγω της γενικότερης οικονομικής κρίσης, είχε σταματήσει κάθε ανάπτυξη στην περιοχή, ενώ η διαθεσιμότητα επαγγελματικών χώρων (γραφείων/καταστημάτων) είχε αυξηθεί σημαντικά ως αποτέλεσμα της συρρίκνωσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας, και της υπερφορολόγησης της ακίνητης περιουσίας με αντίκτυπο την σημαντική μείωση των τιμών.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα, ωστόσο, υπάρχουν στοιχεία ανάκαμψης της κτηματαγοράς και αύξησης των τιμών τόσο αγοράς όσο και μίσθωσης χώρων.
Τα «συν» και τα «πλην»
Στα πλεονεκτήματα της περιοχής συγκαταλέγονται η εύκολη πρόσβαση και η άμεση σύνδεση με τα μεγάλα εθνικά δίκτυα της πόλης, αλλά και με το λιμάνι και το κέντρο της Θεσσαλονίκης, η εξυπηρέτηση από αστική συγκοινωνία, η εγγύτητα στο κέντρο της πόλης, η αναγνωρισιμότητα, κλπ. Βασικά μειονεκτήματα αποτελούν η δυσκολία εύρεσης ελεύθερου πάρκινγκ τις ώρες αιχμής που βέβαια επηρεάζει θετικά το εκτιμώμενο ακίνητο, το υψηλό ποσοστό αέριων ρύπων και η αυξημένη επικινδυνότητα τις βραδινές ώρες λόγω γειτνίασης με υποβαθμισμένες περιοχές της πόλης.
Κατά την εξωτερική αυτοψία διαπιστώθηκε ότι η επιχείρηση βρίσκεται σε λειτουργία, ενώ μετά από σχετική έρευνα προκύπτει ότι στην περιοχή υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα στάθμευσης τις ώρες αιχμής δηλαδή από τις 8 το πρωί μέχρι και τις 6 το απόγευμα ενώ δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο τις απογευματινές και βραδινές ώρες ούτε το Σαββατοκύριακο.
Βασικό επίσης πλεονέκτημα ειδικά την τρέχουσα χρονική περίοδο λόγω της αυξημένης απαίτησης τήρησης ειδικών κανόνων προστασίας της ατομικής υγείας, είναι το γεγονός ότι στους περισσότερους ανταγωνιστικούς σταθμούς γίνεται παράδοση του οχήματος σε υπάλληλο ενώ στον συγκεκριμένο δεν υπάρχει καμία διαπροσωπική επικοινωνία και το όχημα σταθμεύεται από τον οδηγό του.
πηγή: newmoney.gr
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook