«Θα πρέπει να υπάρχει πάντα μια ισορροπία η οποία να εδράζεται στο ρεαλισμό, αντιθέτως δεν είναι εύκολο να λυθούν τα καθημερινά προβλήματα του πολίτη» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας κατά την ενημέρωση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου σχετικά «με την, προς υπογραφή, σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το έργο “Διεθνής Ανοικτός Διαγωνισμός για τη σύναψη Σύμβασης ΣΔΙΤ για τη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης”».
Ο υπουργός ανέφερε πως «ενώ και η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη πάλι με πρωτόγνωρες εξωγενείς κρίσεις» όπως ενημέρωσε σήμερα και το Υπουργικό Συμβούλιο «τα έργα προχωρούν». Ειδικότερα, είπε, προχωρούν η ανάθεση της λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου Μετρό της Θεσσαλονίκης. Η κήρυξη αναγκαστικών απαλλοτριώσεων για να ξεκινήσει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα- πιθανότατα μέσα στον Οκτώβριο- το έργο του «Fly over» στη Θεσσαλονίκη. Η σύμβαση βελτίωσης της εθνικής οδού, δηλαδή στη Γιάλοβα στην ΠΕ Μεσσηνίας . Η ενσωμάτωση κανονιστικής Οδηγίας για την προώθηση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών που βοηθάει σε έργα το «Three Seas». Η προμήθεια των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων όπως και τα έργα αποκατάστασης στις πληγέντες περιοχές .
«Θα πρέπει να υπάρχει πάντα μια ισορροπία η οποία να εδράζεται στο ρεαλισμό, αντιθέτως δεν είναι εύκολο να λυθούν τα καθημερινά προβλήματα του πολίτη» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας κατά την ενημέρωση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου σχετικά «με την, προς υπογραφή, σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το έργο “Διεθνής Ανοικτός Διαγωνισμός για τη σύναψη Σύμβασης ΣΔΙΤ για τη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης”».
Ο υπουργός ανέφερε πως «ενώ και η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη πάλι με πρωτόγνωρες εξωγενείς κρίσεις» όπως ενημέρωσε σήμερα και το Υπουργικό Συμβούλιο «τα έργα προχωρούν». Ειδικότερα, είπε, προχωρούν η ανάθεση της λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου Μετρό της Θεσσαλονίκης. Η κήρυξη αναγκαστικών απαλλοτριώσεων για να ξεκινήσει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα- πιθανότατα μέσα στον Οκτώβριο- το έργο του «Fly over» στη Θεσσαλονίκη. Η σύμβαση βελτίωσης της εθνικής οδού, δηλαδή στη Γιάλοβα στην ΠΕ Μεσσηνίας . Η ενσωμάτωση κανονιστικής Οδηγίας για την προώθηση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών που βοηθάει σε έργα το «Three Seas». Η προμήθεια των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων όπως και τα έργα αποκατάστασης στις πληγέντες περιοχές .
Σχετικά με τον διαγωνισμό λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι «το Μέτρο Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει το 2024. Βούληση της Πολιτείας, είναι η λειτουργία και η συντήρηση του δικτύου του Μετρό της Θεσσαλονίκης να γίνει με τον πλέον εύρυθμο και αποτελεσματικό τρόπο» Στόχος «η διατήρηση υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και την παροχή κινήτρων για την πλέον αποδοτικότερη διαχείριση του συστήματος, γι’ αυτό και προκρίθηκε η λύση της υλοποίησης αυτών μέσω ΣΔΙΤ» Αυτή η διαδικασία είπε ο υπουργός ξεκίνησε την προηγούμενη διετία, πέρασε από το Ελεγκτικό Συνέδριο που έκρινε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης που θα υπογραφεί την επόμενη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη».
Ο κ. Σταϊκούρας, ανέφερε πως «η σύμβαση αυτή έχει δύο περιόδους, την προπαρασκευαστική και την περίοδο λειτουργίας συντήρησης» και έχει προβλεφθεί «ο ανάδοχος και στις δύο αυτές περιόδους έχει εξαιρετικά συγκεκριμένες, υποχρεώσεις όπως του να προμηθευτεί ή να εγκαταστήσει και να θέσει σε λειτουργία το πληροφοριακό σύστημα ERP, προκειμένου να υποστηριχθεί η διοικητική λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Την υποχρέωση να καλύψει τις απαιτούμενες θέσεις προσωπικού, έτσι ώστε να είναι και η δοκιμαστική λειτουργία. Την εξασφάλιση μιας αξιόπιστης και ασφαλούς λειτουργίας του συστήματος. Την υποχρέωση να εκπαιδεύσει και να πιστοποιήσει το προσωπικό του. Καθώς και να οργανώσει συνολικά την λειτουργία, την συντήρηση, τον καθαρισμό, την φύλαξη και την διαχείριση ενός συστήματος κομίστρου». Επίσης, ο ανάδοχος «αναλαμβάνει την υποχρέωση να πιστοποιήσει, μέσω ανεξάρτητου αξιολογητού ασφαλείας, τις διαδικασίες λειτουργίας και συντήρησης, σύμφωνα με τα κατασκευασθέντα συστήματα και το τροχαίο υλικό». Κατά τη διάρκεια της εμπορικής λειτουργίας, μεταξύ των άλλων, είπε ο υπουργός, ο ανάδοχος «θα έχει την πλήρη ευθύνη για την καθημερινή λειτουργία, τη συντήρηση όλων των παγίων, του εξοπλισμού και των ανταλλακτικών του Μετρό, τόσο σε ότι αφορά τη βασική γραμμή, όσο και την επέκταση προς την Καλαμαριά».
Ο κ. Σταϊκούρας, απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών που επεκτάθηκαν και σε άλλα έργα που γίνονται στην Θεσσαλονίκη κάλεσε οποιοδήποτε κόμμα θέλει να επισκεφθεί το Υπουργείο για να ενημερωθεί για οποιοδήποτε έργο. Υποστήριξε πως «ότι έχει αναφερθεί από τις Προγραμματικές Δηλώσεις της Κυβέρνησης ισχύουν, έτσι και το Μετρό στην Θεσσαλονίκη θα λειτουργήσει το 2024 και πάνω από 100 ηλεκτρικά λεωφορεία θα είναι τον Απρίλιο του 2024 στη Θεσσαλονίκη». Αναφορικά με το μέλλον του ΟΑΣΘ, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι πρόκειται «για ένα περιουσιακό στοιχείο που βρήκαμε σε ειδική εκκαθάριση, το 2017» προσθέτοντας πως « θέλουμε λίγο χρονικό διάστημα, μέχρι το τέλος του έτους, για να δούμε τι θα κάνουμε και για τον ΟΣΕ που είχαμε μιλήσει για αναβαθμισμένο ρόλο. ‘Αρα, δώσαμε και ισχύουν συγκεκριμένα και ακόμα πιο ακριβή χρονοδιαγράμματα».
Ο κ. Σταϊκούρας, επισήμανε πως στην Θεσσαλονίκη «χρειάζονται μεταφορές, χρειάζεται το Μετρό, χρειάζεται μεγαλύτερος, καλύτερος στόλος στα λεωφορεία. Χρειάζεται να δούμε το θέμα του ΟΑΣΘ. Χρειάζεται να δούμε το Fly Over, αλλά αυτό από μόνο του δεν αντιμετωπίζει το κυκλοφοριακό. Γι’ αυτό και μιλήσαμε για τον μητροπολιτικό φορέα καθώς είναι σημαντικός και ο ρόλος της Τροχαίας και των ίδιων των Δήμων».
grtimes.gr
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook.