Σε τρία σημεία συμφώνησαν οι συμμετέχοντες στη δεύτερη ενημερωτική συνάντηση για το «Flyover», τον νέο αυτοκινητόδρομο στην Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης.
Το συνολικό μήκος του θα φθάνει τα 13 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 4 χλμ. θα είναι εναέρια οδός. Η συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους φορείς της Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό.
Το πρώτο σημείο είναι ότι όλες οι πλευρές χαρακτήρισαν το «Flyover» ως ένα εμβληματικό έργο, το οποίο πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί προς όφελος της πόλης και των κατοίκων της.
Δεύτερον, συμφωνήθηκαν οι θεματικές ενότητες, στις οποίες θα γίνουν παρεμβάσεις, όπως προέκυψε ύστερα από τις έξι συσκέψεις (τέσσερις του συντονιστικού οργάνου στο Διοικητήριο και δυο με διευρυμένη σύνθεση στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό στη Θεσσαλονίκη), που πραγματοποιήθηκαν εντός του Αυγούστου.
Συγκεκριμένα, οι ενότητες αφορούν πρωτοβουλίες σχετικά:
με την αναβάθμιση του έργου του ΟΑΣΘ,
τη διευκόλυνση του έργου της Τροχαίας,
τη διευκόλυνση της πρόσβασης των ασθενοφόρων στο 424 ΓΣΝΘ και στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» μέσω του στρατοπέδου «Καρατάσιου»,
την εφαρμογή πρωτοκόλλων εκτάκτων συμβάντων,
αλλά και τις παρεμβάσεις για τον εντατικό έλεγχο της στάσης και στάθμευσης των αυτοκινήτων στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης.
Τρίτον, στα τέλη Σεπτεμβρίου θα κατατεθούν συγκεκριμένες προτάσεις που θα επιτρέψουν στα μέσα Οκτωβρίου την έναρξη του κατασκευαστικού σταδίου του έργου. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ζήτησε μεταξύ άλλων «έξυπνες λύσεις» όσον αφορά στη διευκόλυνση της κυκλοφορίας στην πόλη της Θεσσαλονίκης και στενή συνεργασία όλων των εμπλεκομένων.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για θέματα Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Υποδομών, αρμόδιος για θέματα Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κώστας Μαγουλάς.
Επίσης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, ο Δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο Δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, ο Δήμαρχος Παύλου Μελά Δημήτριος Δερμουτζίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλιας, ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Σωκράτης Δωρής, ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΟΣΕΘ Ιωάννης Καλογερούδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ Ιωάννης Τόσκας, ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ Κωνσταντίνος Ταγγίρης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ Νικόλαος Κουρέτας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ Γεώργιος Κωνσταντόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ Κωνσταντίνος Κουτσούκος, ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανος Τσόλης, ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Θεσσαλονίκης Χρήστος Μπουλούμπασης, η Διευθύντρια Τροχαίας Θεσσαλονίκης Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, ο Πρόεδρος ΤΕΕ/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας Γεώργιος Τσακούμης, o CEO της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ Ντίνος Μπενρουμπή, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AVAX Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ο Διευθυντής της Κατασκευαστικής Κοινοπραξίας Νικόλαος Κουταβάς, ο Προϊστάμενος της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ Δημήτριος Αναγνώπουλος και ο Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός, Εξωτερικός συνεργάτης του ΟΣΕΘ, Ομότιμος Καθηγητής του ΑΠΘ, Παναγιώτης Παπαϊωάννου.
Τι είναι ο Flyover
Το έργο έχει προϋπολογισμό 373,2 εκατ. ευρώ και είναι το πρώτο οδικό έργο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) που θα κατασκευασθεί στη χώρα. Έχει συνολικό μήκος 13 χλμ, εκ των οποίων τα 4 χλμ. είναι εναέρια οδός (Flyover). Περιλαμβάνει 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Όπως έχει γίνει γνωστό, οι χρήστες του Flyover δεν θα πληρώνουν διόδια.
Το Flyover εκτιμάται ότι θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση. Αρκεί να αναφερθεί ότι η δυνατότητα του σημερινού δρόμου είναι 5.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, ενώ το 2030 εκτιμάται ότι θα είναι 7.500 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση. Κατά την περίοδο κατασκευής διάρκειας 4 ετών θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι. Ανάδοχος του έργου είναι η ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. η οποία θα έχει την υποχρέωση της κατασκευής, της λειτουργίας και συντήρησης του έργου με συνολική διάρκεια Σύμβασης Σύμπραξης τα 30 έτη.