Στη διαβεβαίωση ότι το «ορφανό» χιλιόμετρο στην Ποτίδαια που ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια το καλοκαίρι τους πολίτες που ταξιδεύουν για τη Χαλκιδική, θα είναι έτοιμο το τέλος του 2021, προχώρησε μιλώντας στην εφημερίδα «Μακεδονία», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
«Το έργο, προϋπολογισμού 14,5 εκατομμυρίων ευρώ, δημοπρατήθηκε και βρίσκεται στο στάδιο της εξέτασης των οικονομικών προσφορών. Λογικά μέσα στο καλοκαίρι θα υπογραφεί η σύμβαση, συνεπώς η ολοκλήρωση του αναμένεται περί το τέλος του 2021», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Αναφερόμενος στο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης επανέλαβε ότι θα είναι έτοιμο και θα λειτουργεί το 2023.
«Εμείς δεσμευτήκαμε στους πολίτες της Θεσσαλονίκης ότι με την υλοποίηση του σχεδιασμού μας το Μετρό θα είναι έτοιμο και θα λειτουργεί το 2023. Όπως καταλαβαίνει ο καθένας βέβαια, η κυβέρνηση μπορεί να δεσμευτεί μόνο για το τι θα γίνει αν υλοποιηθεί ο σχεδιασμός της –όχι για το τι θα γίνει αν κάποιοι προσπαθήσουν να εμποδίσουν την υλοποίησή του. Πολύ σωστά λοιπόν, κύριε Οικονόμου, εντοπίζετε το ζήτημα των ενδεχόμενων προσφυγών. Οι οποίες το μόνο που θα μπορούσαν να «πετύχουν» θα ήταν να χαθεί κι άλλος χρόνος για τη Θεσσαλονίκη… Ο καθένας έχει συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα να κάνει προσφυγή, αλλά όποιος κάνει οφείλει να αναλάβει και την ευθύνη της καθυστέρησης του έργου. Προσφυγές ίσον εκδικητική καθυστέρηση του Μετρό. Τίποτα πέρα από αυτό, γιατί επί της ουσίας είναι σαφές ότι το θέμα έχει οριστικά κριθεί μετά κι από τη θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, ότι η λύση μας εξασφαλίζει και Μετρό και αρχαία. Γι’ αυτό και θέλω να πιστεύω ότι θα πρυτανεύσει η λογική και δεν θα γίνουν προσφυγές.
Αρκετά ταλαιπωρήθηκε η Θεσσαλονίκη από μειοψηφίες που βάζουν συμφέροντα ή εμμονές πάνω από το κοινό καλό. Ο καθένας μπορεί να έχει ασφαλώς την άποψή του, αλλά κανείς δεν πρέπει πλέον να ταλαιπωρεί το έργο και την πόλη. Εμείς αυτό είπαμε από την πρώτη στιγμή: Τέλος η διχόνοια! Μην καθυστερείτε άλλο το έργο!», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Μιλώντας για τον σταθμό της Βενιζέλου δήλωσε πως είναι δεδομένη η απόφαση της κυβέρνησης για απομάκρυνση και επανατοποθέτηση των αρχαίων.
«Δεν είναι απλώς δεδομένη, αλλά έχει ξεκινήσει να υλοποιείται κιόλας. Ενώ μέχρι πριν λίγους μήνες, παρά την επικοινωνιακή φασαρία που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, στο σταθμό Βενιζέλου δεν γινόταν καμία απολύτως σοβαρή εργασία. Μετά από χρόνια απόλυτης απραξίας, το μόνο που έκαναν ήταν να ρίξουν μία πλάκα, απλώς για να κοροϊδεύουν τους πολίτες ότι δήθεν κάτι κάνουν… Βέβαια τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ δεν φημίζονται για την ειλικρίνειά τους… Να το πούμε απλά; Δεν είχαν μελέτη για τη δήθεν πρότασή τους για το σταθμό, δεν είχαν χρονοδιάγραμμα, δεν ήξεραν το κόστος. Άρα δεν υπήρχε έργο.
Τώρα, αντιθέτως, οι εργασίες προχωρούν εντατικά. Βρισκόμαστε στο στάδιο της απομάκρυνσης της επίχωσης, ώστε να προχωρήσουμε στη λύση της απόσπασης και στη συνέχεια επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων. Μάλιστα, για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος των περασμένων ετών, οι εργασίες συνεχίστηκαν αυτή την περίοδο -λαμβάνοντας ασφαλώς όλα τα αναγκαία μέτρα λόγω του κορωνοϊού. Και πρέπει να σας πω ότι κατά την πρόσφατη επίσκεψή μας στο εργοτάξιο, οι συνεργάτες μου κι εγώ νιώσαμε μεγάλη ικανοποίηση, όχι μόνο επειδή αυτό το εμβληματικό έργο επιτέλους προχωρά, αλλά και επειδή είδαμε τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα, τα οποία με τη λύση που υλοποιούμε θα αναδειχθούν και θα γίνουν επισκέψιμα για όλους τους πολίτες και τους επισκέπτες της πόλης.
Ξέρετε πόσο έχει διχάσει την πόλη αυτό το θέμα… Οι Θεσσαλονικείς έχουν κουραστεί πάρα πολύ. Τώρα όμως, για πρώτη φορά, προχωράμε όλοι ενωμένοι. Κυβέρνηση, Αττικό Μετρό, Δήμος, Περιφέρεια, τοπική κοινωνία, οι μεγαλύτεροι επιστημονικοί και επαγγελματικοί σύλλογοι της πόλης και βέβαια το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, όλοι συμφωνούν ότι η λύση που οριστικά επιλέξαμε και εφαρμόζουμε, είναι η καλύτερη για την πόλη. Γιατί είναι η μόνη που εξασφαλίζει ότι και τα αρχαία θα προστατευτούν και το Μετρό θα κατασκευαστεί –και μάλιστα όσο πιο γρήγορα και οικονομικά είναι δυνατόν.
Εμείς δεν κοροϊδεύουμε, δεν πετάμε επικοινωνιακά πυροτεχνήματα. Κοιτάμε τους πολίτες στα μάτια και τους λέμε την αλήθεια. Εργαζόμαστε μεθοδικά, για να παραδώσουμε το έργο ολοκληρωμένο το 2023 - στο σύνολό του και όχι μόνο μέχρι το Σιντριβάνι- όπως έχει δεσμευτεί ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. Δεσμευόμαστε να εγκαινιάσουμε Μετρό και όχι μουσαμάδες.
Και ταυτόχρονα, βέβαια, δουλεύουμε συστηματικά και για την επόμενη φάση του έργου, την επέκταση προς Καλαμαριά. Επισκέφτηκα εργοτάξιο και αυτού του έργου και είδα και εμπράκτως ότι προχωράμε και εκεί με ταχύτητα. Η Θεσσαλονίκη δεν έχει άλλο χρόνο για χάσιμο», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών.
Τι είπε για τον ΟΑΣΘ
Μιλώντας για το ζήτημα του ΟΑΣΘ, ο Κώστας Καραμανλής υποστήριξε: «Όταν αναλάβαμε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το πρώτο πράγμα που είχαμε πει στους πολίτες της Θεσσαλονίκης είναι ότι αυτό το χάλι που καθημερινά βίωναν στις αστικές συγκοινωνίες θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να το διορθώσουμε. Εξηγήσαμε ότι η κατάσταση αυτή δυστυχώς δεν μπορεί να αλλάξει μέσα σε μία νύχτα, αλλά ήμασταν εξαρχής αποφασισμένοι να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα που υπάρχει ώστε λίγο-λίγο, μέρα με τη μέρα, μήνα με τον μήνα, τα πράγματα να γίνονται όλο και καλύτερα.
Και πράγματι, αυτό γίνεται. Εκεί που επί 5 χρόνια δεν είχαν φέρει ούτε ένα νέο λεωφορείο, εμείς έπρεπε να βρούμε λύσεις διαφορετικές. Έξυπνες. Κι όσο το δυνατόν πιο γρήγορες. Αυτό κάναμε με τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ, που προσέθεσε 135 σύγχρονα οχήματα στον στόλο που κυκλοφορεί στην πόλη, αυτό συνεχίζουμε να κάνουμε με όποιον τρόπο έχουμε στη διάθεσή μας. Βέβαια, έχουμε ακόμα δρόμο μπροστά μας μέχρι να φτάσουμε εκεί που θέλουμε. Ακόμα περισσότερο τώρα που λόγω του κορωνοϊού οι ανάγκες είναι ακόμα μεγαλύτερες. Ήδη όμως, η εικόνα αλλάζει. Προχωράμε σταθερά μπροστά, βήμα-βήμα. Από τα 212 όλα κι όλα λεωφορεία που παραλάβαμε να κυκλοφορούν στους δρόμους, σήμερα έχουμε ήδη φτάσει στα 350 και τον Σεπτέμβριο θα φτάσουμε στα 500, μπορεί και περισσότερα», είπε και πρόσθεσε πως θα επιτευχθούν όλα αυτά με έναν συνδυασμό έξυπνων λύσεων.
«Οι πολίτες αυτό περιμένουν από εμάς: Όχι απλώς να τους εξηγούμε τι φταίει για τα προβλήματά τους, αλλά να βρίσκουμε λύσεις. Ενώνουμε, λοιπόν, δυνάμεις και ξεπερνάμε δυσκολίες, ξεφεύγοντας από την πεπατημένη.
Προσέξτε: Βγάλαμε στο δρόμο όσο περισσότερα γινόταν από τα υπάρχοντα λεωφορεία. Επιπλέον, σας ανέφερα ήδη τη λύση των ΚΤΕΛ. Πριν λίγες μέρες, επισκέφτηκα τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Ζέρβα και τον ευχαρίστησα για τη σπουδαία πρωτοβουλία να αγοράσει ο Δήμος λεωφορεία και να τα προσφέρει στον ΟΑΣΘ. Παράλληλα, έχουμε ήδη ανακοινώσει ανοιχτό διαγωνισμό προμήθειας με μίσθωση άλλων 180 λεωφορείων, που θα δώσουν τεράστια ανάσα στην πόλη. Όλες αυτές είναι άμεσες λύσεις. Και την ίδια ώρα, προετοιμάζουμε τη διενέργεια διαγωνισμού για την απόκτηση νέων, σύγχρονων οχημάτων, που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα. Πολλά από αυτά, μάλιστα, θα είναι ηλεκτροκίνητα. Κάνουμε ό,τι δεν έγινε όλα τα προηγούμενα χρόνια».