Οι υψηλές τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι αναμφίβολα το μεγαλύτερο πρόβλημα που ταλανίζει την ελληνική κοινωνία - Κάποιες πρώτες ενδείξεις συνηγορούν από ότι από τον τρέχοντα μήνα ίσως υπάρξουν δείγματα αποκλιμάκωσης του δείκτη πληθωρισμού των τροφίμων.την πορεία για τις εκλογές είναι σίγουρο ότι ψηλά στην ατζέντα θα είναι η ακρίβεια, ειδικά στο κομμάτι των τροφίμων που φαίνεται ότι ταλανίζει την μέση ελληνική οικογένεια, ενώ φέρνει σε απόγνωση τα ευάλωτα νοικοκυριά που δείχνουν να περνάνε με μεγάλη δυσκολία τον μήνα.
Στην κυβέρνηση, στην τελική ευθεία για τις εκλογές, ευελπιστούν, αν μη τι άλλο, να υπάρξουν κάποια πρώτα απτά δείγματα αποκλιμάκωσης. Σύμφωνα με αναλύσεις, αλλά και σύμφωνα με τα κοστολόγια που σχηματίζουν οι υπεύθυνοι των σούπερ μάρκετ, ο σχετικός δείκτης του πληθωρισμού στο κομμάτι της διατροφής θα σημειώσει άξια λόγου συρρίκνωση τον Απρίλιο και αυτό θα φανεί στα στοιχεία που θα ανακοινωθούν από την Eurostat και την ΕΛΣΤΑΤ.
Η πρώτη θα προβεί σε ανακοινώσεις στο τέλος του μήνα, ενώ η ΕΛΣΤΑΤ θα ανακοινώσει τα στοιχεία στις 10 Μαΐου.
Πάντως η πανδημία πρωτίστως και η οικονομική κρίσης δευτερευόντως έχουν μεταβάλλει τις καταναλωτικές συνθήκες, οι οποίες σχετίζονται και με τον κύκλο των ανατιμήσεων και της ακρίβειας, γεγονός που προκαλεί ανησυχία στους καταναλωτές.
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές, σε μονοψήφια επίπεδα θα υποχωρήσει η ακρίβεια, αν όχι για τον Απρίλιο, πολύ πιθανό μέσα στον επόμενο μήνα.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Ράδιο Κρήτη, ο πρόεδρος του επιστημονικού συμβουλίου Logistics Νεκτάριος Κανακαράκης είπε ότι την περίοδο του Πάσχα οι καταναλωτές ξόδεψαν όχι μόνο για τρόφιμα αλλά και για άλλα είδη όπως ρούχα, παπούτσια και άλλα.
Είναι κάτι που παρατηρείται πλέον, δηλαδή η κατανάλωση στις εορταστικές περιόδους, ενώ το υπόλοιπο διάστημα... διατίθενται χρήματα μόνο για τα βασικά.
Αναφορικά με τα τρόφιμα, οι αγορές αφορούσαν κυρίως στο αρνί που καταναλώνεται πολύ σε κάποιες περιοχές όπως η Κρήτη, η Πελοπόννησος και η Στερεά Ελλάδα, τα οπωροκηπευτικά, τα αναψυκτικά και τις μπύρες.
Ξεκαθαρίζοντας ότι ανατιμήσεις υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν, ο Ν. Κανακαράκης εκτίμησε ότι το επόμενο διάστημα και μετά από πολύ καιρό, θα δούμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ και σε κάποια προϊόντα, σταθεροποιήσεις αλλά και μειώσεις τιμών.
Τονίζοντας ότι η αρχή γίνεται από ελληνικές εταιρίες, τόνισε, ότι σταθεροποίηση τιμών αφορά σε προϊόντα μαγειρικής, παιδικές κρέμες, άλευρα, κορν φλάουρ, ροφήματα πρωϊνού.
Μειώσεις τιμών θα γίνουν επίσης από ελληνική εταιρεία σε χαρτιά υγείας, χαρτιά κουζίνας και χαρτοπετσέτες.
Αντίθετα θα υπάρξουν ανατιμήσεις, μικρότερες σε σχέση με τους προηγούμενες μήνες και έτσι από την Πρωτομαγιά, θα υπάρξουν αυξήσεις σε χυμούς 4%, αλλαντικά 3%, απορρυπαντικά 4%, κέτσαπ-μουστάρδες 2,5%, αντικουνουπικά 5%.
Την ίδια ώρα, τόνισε ότι το επόμενο διάστημα οι καταναλωτές θα βλέπουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ ακόμα περισσότερες προσφορές τόσο σε «1+1» προϊόντα όσο και σε προϊόντα πολύ χαμηλότερης τιμής.
πηγή: imerisia.gr