Η αύξηση ρεκόρ που σημειώνει το πετρέλαιο κίνησης καθιστά ακόμα πιο ευάλωτους τους καταναλωτές στο φαινόμενο της νοθείας και ειδικότερα στην πρόσμιξη με το κατά πολύ φθηνότερο πετρέλαιο θέρμανσης.
Οι σταθερά υψηλές τιμές των καυσίμων έχουν επαναφέρει στο προσκήνιο της επικαιρότητας τις περιπτώσεις νοθείας, καθώς το κίνητρο των πρατηριούχων να κινηθούν στις γκρίζες ζώνες της κείμενης νομοθεσίας είναι ισχυρότερο από ποτέ.
Αυτό καθιστά πιο ευάλωτους τους καταναλωτές, οι οποίοι με δεδομένο το γεγονός ότι οι έλεγχοι των αρμόδιων φορέων είναι ελλιπείς, είναι μάλλον απροστάτευτοι και αναγκασμένοι να επιστρατεύσουν ιδία μέσα ώστε να αντιληφθούν την όποια προσπάθεια εξαπάτησής τους.
Πέρα, λοιπόν, από φθηνό κόλπο των πειραγμένων αντλιών, οι αετονύχηδες του εν λόγω κλάδου επιλέγουν και τη συνηθέστατη πρακτική της πρόσμιξης των καυσίμων με φθηνότερα πετρελαιοειδή πολλαπλασιάζοντας με αυτόν τον τρόπο το κέρδος τους.
Το πετρέλαιο κίνησης -το γνωστό σε όλους diesel- είναι ενδεχομένως ο πιο… ευάλωτος κρίκος, καθώς η νόθευσή του θεωρείται από τους… ειδικούς πολύ πιο εύκολη από εκείνη της βενζίνης.
Κι αυτό γιατί η πρόσμιξή του με το κατά πολύ φθηνότερο πετρέλαιο θέρμανσης είναι από μόνη της αρκετή ώστε να εξασφαλίσει πρόσθετο κέρδος στην τσέπη ενός πρατηριούχου, ο οποίος φυσικά ρισκάρει με ένα υψηλότατο χρηματικό πρόστιμο ή ακόμα και με εξαντλητικές διοικητικές ποινές.
Ας δούμε όμως πώς μπορεί ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου να προστατευθεί, τη στιγμή του ανεφοδιασμού και αν έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί τη χρήση νοθευμένου diesel στο αυτοκίνητό του.
Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, η παρουσία του ιδιοκτήτη κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού του αυτοκινήτου κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική, καθώς μπορεί ενδεχομένως να λειτουργήσει αποτρεπτικά σε οποιαδήποτε προσπάθεια εξαπάτησης, είτε αυτή έχει να κάνει με την ποσότητα είτε με την ποιότητα του καυσίμου.
Με δεδομένο ότι ο πετρέλαιο θέρμανσης περιέχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε θείο και άλλα πρόσθετα συστατικά, όπως η παραφίνη, που του επιτρέπουν να είναι πιο εύφλεκτο και περισσότερο «ανθεκτικό» στις χαμηλότερες θερμοκρασίες, ένας εύκολος τρόπος να εντοπίσουμε την παρουσία του στη δεξαμενή του καυσίμου είναι η οσμή που εκλύει.
Η διαφορά στην απόδοση ή ακόμα και στην κατανάλωση του κινητήρα θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σημάδι ότι η ποιότητα του καυσίμου δεν είναι ενδεδειγμένη. Αντιστοίχως, και αλλαγή στην ποσότητα ή το χρώμα των καυσαερίων ίσως αποτελέσει ένδειξη χαμηλής ποιότητας ή νοθευμένου καυσίμου.
Πριν, λοιπόν, να καταλήξουμε στο συνεργείο καλό θα ήταν να μην αψηφήσουμε τις αρρυθμίες του κινητήρα μας και να προχωρήσουμε είτε στο άδειασμα του ρεζερβουάρ καυσίμου, είτε στην πλήρωσή του με premium diesel σε μια προσπάθεια να μειώσουμε την πιθανότητα βλάβης.
Ένα ακόμα στοιχείο το οποίο θα μπορούσε να μας δημιουργήσει υποψίες για τη νόθευση του diesel είναι το χρώμα του ίδιου του καυσίμου, καθώς ως γνωστόν στο πετρέλαιο θέρμανσης προστίθενται -για ευνόητους λόγους- χρωστικές ουσίες, οι οποίες θα αλλοιώσουν την εικόνα του τελικού προϊόντος αν και εφόσον υπάρξει κάποια πρόσμιξη με το πετρέλαιο κίνησης.
Η δυσκολία στην προκειμένη περίπτωση έγκειται στο γεγονός ότι ο καταναλωτής δεν δεν έρχεται σε οπτική επαφή με το καύσιμο το οποίο εισέρχεται στη δεξαμενή καυσίμου, συνεπώς θα πρέπει επί τούτου να αντλήσουμε μια μικρή ποσότητα καυσίμου από το ντεπόζιτο ώστε να βεβαιωθούμε έστω και με αυτόν τον τρόπο ότι όλα βαίνουν καλώς.
Πηγή: carandmotor.gr
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook