Τόσο οι Ιταλοί
όσο και οι Γάλλοι διαβεβαιώνουν ότι το
πρώτο πλοίο το οποίο θα κατασκευαστεί
σε δικά τους ναυπηγεία, θα παραδοθεί
στο Πολεμικό Ναυτικό σε 32 μήνες από την
υπογραφή της σύμβασης.
Όσο πλησιάζει
η ώρα μηδέν για την τελική απόφαση στο
πρόγραμμα απόκτησης καινούργιων κορβετών
τόσο ξεκαθαρίζει η εικόνα πάνω στη
σκακιέρα με την Ιταλική πρόταση της
Fincantieri για την κορβέτα FXC-30(Doha) και τη
Γαλλική της NavalGroup με την Gowind όχι απλά
να έχουν αποκτήσει ένα σαφέστατο
προβάδισμα σε σχέση με τους υπόλοιπους
μνηστήρες αλλά να δείχνουν πλέον ότι
αποτελούν-εκτός απροόπτου- την τελική
δυάδα.
Τις τελευταίες
ημέρες μάλιστα οι Ιταλοί με ενά ντεμαράζ
κατάφεραν όπως όλα δείχνουν να πάρουν
ελαφρύ προβάδισμα, αφού κατεβάζουν
πλέον μια εξαιρετικά ανταγωνιστική
πρόταση σε οικονομικό επίπεδο. Και με
πλεονέκτημα το μεγαλύτερο εκτόπισμα
της Doha η οποία παραπέμπει σε μια μικρή
φρεγάτα αλλά και το δελεαστικό
χρονοδιάγραμμα δείχνουν ικανοί να
κόψουν πρώτοι το νήμα.
Τα στελέχη
της Fincantieri βρέθηκαν και πάλι στην Αθήνα
και παρουσίασαν τη βελτιωμένη τους
πρόταση στην ηγεσία του υπουργείου
Εθνικής Άμυνας αλλά και το Πολεμικού
Ναυτικού αφού το Ναυτικό Επιτελείο έχει
τον πρώτο λόγο στην αξιολόγηση του
πλοίου τουλάχιστον από τεχνικής πλευράς.
H Ιταλική πρόταση προβλέπει ως οπλισμό
τους αντιαεροπορικούς Mica, τους φονικούς
αντιπλοικούς Exocet block III, πανίσχυρο sonar
και το σύστημα μάχης Athena. Το κόστος για
τέσσερις κορβέτες κυμαίνεται περίπου
στα 2 δις, όσο δηλαδή και η Γαλλική πρόταση
της Naval Group για τέσσερις Gowind.
Οι Γάλλοι
πάντως οι οποίοι στο πρόγραμμα των
φρεγατών απέδειξαν ότι δεν εγκαταλείπουν
εύκολα τα όπλα αναμένεται πιθανότατα
να επανέλθουν επιχειρώντας στο παρά
πέντε να πάρουν πίσω το πλεονέκτημα. Η
ομογένεια της Gowind με την Belharra αποτελεί
το ισχυρό όπλο στη φαρέτρα τους ενώ δεν
αποκλείεται να επιφυλάσσουν εκπλήξεις
κατεβάζοντας ακόμη περισσότερο το
τελικό κόστος.
Τόσο οι Ιταλοί
όσο και οι Γάλλοι διαβεβαιώνουν ότι το
πρώτο πλοίο το οποίο θα κατασκευαστεί
σε δικά τους ναυπηγεία θα παραδοθεί στο
Πολεμικό Ναυτικό σε 32 μήνες από την
υπογραφή της σύμβασης ενώ το δεύτερο
το οποίο όπως και τα υπόλοιπα δυο θα
χτιστούν σε Ελληνικά ναυπηγεία αναμένεται
να παραληφθεί από τον Στόλο σε 50 μήνες.
Η Ιταλική
πρόταση για τέσσερις κορβέτες FCX-30
αναμένεται πάντως να συζητηθεί και στη
συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με
τον Ιταλό πρωθυπουργό Μάριο Ντράγκι.
Αφού άλλωστε όπως και στο πρόγραμμα των
φρεγατών η τελική απόφαση θα ληφθεί σε
ανώτατο πολιτικό επίπεδο.
Την ίδια ώρα
σημαντικό έδαφος φαίνεται ότι χάνουν
τόσο η Ολλανδική πρόταση της Damen για την
Sigma 10514 όσο και η Βρετανική για την
Arrowhead 140. Με τις δύο εταιρείες να μην
δείχνουν πρόθυμες να ακολουθήσουν την
κούρσα και να επανέλθουν με νέες
δελεαστικές προτάσεις προς το Πολεμικό
Ναυτικό.
Πηγή: enoplos.gr