Οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών είναι καθημερινές, με τις αρμόδιες αρχές να πραγματοποιούν επτά μέρες της εβδομάδας όλους τους απαραίτητους ελέγχους, προκειμένου να είναι ασφαλές.
Μάλιστα, το Μετρό Θεσσαλονίκης ενσωματώνει στην κατασκευή του τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα σε συνδυασμό με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας.
Η διάρκεια ταξιδιού, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων στους 13 σταθμούς, θα διαρκεί 17 λεπτά, ενώ υπολογίζεται ότι καθημερινά θα μετακινούνται 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.
Ποιες είναι οι καινοτομίες του Μετρό Θεσσαλονίκης
• 18 πλήρως αυτοματοποιημένοι, κλιματιζόμενοι συρμοί 4 οχημάτων, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό.
• Συστήματα αυτόματων θυρών σε κάθε σταθμό, για την εξασφάλιση μέγιστης ασφάλειας του επιβατικού κοινού κατά την παραμονή του στις αποβάθρες.
• Η κίνηση των τραίνων ελέγχεται με ασύρματη μετάδοση 5 - 10 φορές ανά δευτερόλεπτο, με ακρίβεια θέσης κάθε τραίνου περίπου στο 1 μέτρο.
• Τα δεδομένα της λειτουργίας του κάθε συρμού (θέση, προφίλ ταχύτητας, συναγερμοί, διαγνωστικά, δεδομένα σηματοδότησης, κάμερες- CCTV, κλπ.), μεταδίδονται ασύρματα, μέσω του ίδιου συστήματος μετάδοσης (DCS) και ενιαίας κεραίας.
• Υπάρχουν κάμερες υψηλής ευκρίνειας εσωτερικά και εξωτερικά, καθώς και στο πρόσθιο και οπίσθιο μέρος του συρμού, με δυνατότητα on-line μετάδοσης βίντεο συνεχούς ροής (video-streaming) στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας.
• Τα υλικά του τραίνου έχουν επιλεγεί με χαμηλό Φορτίο Πυρκαγιάς, είναι ανακυκλώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον σε ποσοστό μεγαλύτερο του 95%.