Ευθύνες στους... Θεσσαλονικείς για το μετρό φαίνεται πως ρίχνει ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, σχολιάζοντας ότι οι επιβάτες θα αντιληφθούν πλήρως τη σπουδαιότητα του έργου.
Μιλώντας στο «Πρώτο πρόγραμμα» της ΕΡΤ, ο Νίκος Ταχιάος τόνισε ότι τα έργα σε όλη τη χώρα προχωρούν κανονικά, επισημαίνοντας ότι οι δοκιμές για το μετρό έχουν ξεκινήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια και, τώρα, απομένουν μόνο αυτές για την ολοκλήρωση των συστημάτων.
Ωστόσο, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών έριξε την «ευθύνη» στη Θεσσαλονίκη για την ετεροχρονισμένη παράδοση του έργου, επισημαίνοντας ότι «η Θεσσαλονίκη οφείλει και αυτή μια συγνώμη για το Μετρό».
«Άργησε, εξετέθη, ταλαιπώρησε και σ’ αυτό οφείλουν όλοι οι εμπλεκόμενοι μία συγγνώμη και αυτή η συγγνώμη δεν είναι ανάγκη να έρθει ούτε από τις κυβερνήσεις διαχρονικά, ούτε μόνο από τις κυβερνήσεις διαχρονικά ή μόνο από όσους, ενεπλάκησαν στο έργο, αλλά και από την ίδια τη Θεσσαλονίκη.
Διότι, πάρα πολλά προβλήματα προέκυψαν από την ίδια την πόλη. Ναι, αλλά το μετρό είναι ήδη εδώ και μετράει μέρες για να δοθεί στο κόσμο. [...] Έγιναν λάθη τα οποία έγιναν όλα στη χειροκίνητη λειτουργία, στο αμαξοστάσιο. Και ήταν λάθη επειδή δεν ακολουθήθηκε δυστυχώς ο κανονισμός από τους χειριστές της εταιρείας κατασκευής.
Ήταν λοιπόν, ένα λάθος για το οποίο ευθύνεται η κατασκευαστική κοινοπραξία και το οποίο θα το πληρώσει. Και αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν ακολούθησαν την διαδικασία. Αυτό που με κάνει όμως, να αισθάνομαι ότι το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα λειτουργήσει πάρα πολύ καλά είναι ότι η εταιρεία λειτουργίας δεν είναι μια εταιρεία που ξαφνικά κάποιοι άρχισαν να συγκροτούν», είπε μεταξύ άλλων.
«Το ανθρώπινο λάθος είναι ένας παράγοντας»
Σχολιάζοντας τη σημερινή επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, για θέματα που αφορούν την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, ο Νίκος Ταχιάος υποστήριξε ότι η συγκεκριμένη κίνηση έχει το δικό της νόημα, αποδεικνύοντας ότι η κυβέρνηση δεν έχει τίποτα να κρύψει.
«Είναι ο ΟΣΕ που είναι διαχειριστής του δικτύου, είναι η ΕΡΓΟΣΕ, ο μοναδικός ίσως φορέας που είναι στον τομέα της δικιάς μας εποπτείας που εκτελεί τα έργα. Είναι η Hellenic Train, η οποία κάνει τις μεταφορές και τις μετακινήσεις, η μεγαλύτερη εταιρεία στην Ελλάδα. Διότι, υπάρχουν και άλλες ιδιωτικές εταιρείες.
Είναι η ΓΑΙΑΟΣΕ που χειρίζεται την ακίνητη περιουσία αλλά είναι και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Νομίζω ότι αυτό το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό είναι ότι όταν απευθύνεται στην ποινική δικαιοσύνη ο κ. Σταϊκούρας δείχνει ότι πρέπει να διερευνηθούν και οι ατομικές ευθύνες που είναι πάρα πολύ σημαντικό.
Διότι, ξέρετε, ο σιδηρόδρομος δεν είναι ένα κλειστό δίκτυο. Είναι ένα δίκτυο το οποίο είναι διαρκώς εκτεθειμένο. Το ανθρώπινο λάθος είναι ένας παράγοντας ο οποίος είναι πολύ σημαντικός για τη λειτουργία του σιδηρόδρομου.
Βεβαίως, για να φτάσουμε σε ένα επεισόδιο, όπως αυτό το τρομακτικό δυστύχημα των Τεμπών ή ακόμη και σε ένα επεισόδιο όπως αυτά τα οποία αποφεύχθηκαν τον τελευταίο καιρό, χρειάζεται να μεσολαβήσουν περισσότερα από ένα ανθρώπινα λάθη. Στην περίπτωση των Τεμπών ξέρω ότι μιλάμε για οκτώ τουλάχιστον λάθη. Και αυτό σημαίνει ότι έχει πάρα πολύ μεγάλη αξία να αντιληφθούν οι πάντες ότι η ευθύνη η ατομική είναι πάρα πολύ σημαντική», πρόσθεσε.