Βασιζόμενη στην εκτεταμένη τεχνολογική και επιχειρησιακή εμπειρία της η Elbit Systems προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις, συμπεριλαμβανομένης της ενσωμάτωσης των μη επανδρωμένων εναέριων συστημάτων (UAS) και των μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (USV) στο σύστημα διαχείρισης μάχης του πλοίου (CMS).
Ένα συχνά μυστηριώδες στοιχείο των ναυτικών πλοίων, συχνά άγνωστο στους ξένους, είναι το πακέτο Ηλεκτρονικού Πολέμου (EWV). Συστήματα με τα οποία μπορούν να ληφθούν σήματα ραντάρ, αλλά με τα οποία μπορείτε επίσης να μιμηθείτε και να χειριστείτε τα σήματα ραντάρ. Ένα τέτοιο σύστημα EOV είναι η σουίτα Aqua Marine της Elbit Systems.
Η ισραηλινή εταιρεία Elbit Systems, που δραστηριοποιείται στον τομέα του EOV από τη δεκαετία του 1970, θέλει να παρουσιάσει την τελευταία γενιά της σουίτας Aqua Marine στην Ολλανδία για τις φρεγάτες ASW. Αυτό το σύστημα EOV έκτης γενιάς της Elbit Systems (ακριβέστερα: από τη θυγατρική Elisra), είναι πλήρως ψηφιακό και αποτελείται από δέκτες ραντάρ, λέιζερ και επικοινωνίας.
Με τη σουίτα Aqua Marine, ένα πλοίο μπορεί να εμπλακεί σε ηλεκτρονικό πόλεμο τόσο ενεργά (ενοχλώντας, εξαπατώντας) όσο και παθητικά (δόλωμα). Για το τελευταίο, η Elbit προσφέρει τον εκτοξευτή δολωμάτων DESEAVER ως υποσύστημα. Σύμφωνα με τον Elbit, αυτό το σύστημα είναι ικανό να ελέγχει με ακρίβεια όλες τις δυνατότητες "soft kill" που απαιτούνται έναντι ραντάρ και πυραύλων κατευθυνόμενων υπέρυθρων, όλες προσαρμοσμένες, στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι στο πλοίο σκοπεύουν να διεξάγουν τη μάχη.
Τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, ειδικά σε κατάσταση σύγκρουσης, δεν έχουν τα ραντάρ τους συνεχώς αναμμένα. Τα συστήματα ESM έχουν επομένως μεγάλη σημασία. Η δυσκολία λειτουργίας με βάση τα σήματα ESM είναι ότι, ειδικά στα παράκτια ύδατα, το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα είναι πολύ γεμάτο. Υπάρχουν συχνά πολλά μεγάλα και μικρά πλοία με ραντάρ, αεροπλάνα, GPS, πύργους κινητής τηλεφωνίας, παράκτια ραντάρ κ.λπ. Ανάμεσά τους μπορεί να υπάρχει ένα ενδιαφέρον ή σημαντικό ραντάρ, το οποίο μπορεί να εκπέμπει μόνο για μικρό χρονικό διάστημα (για παράδειγμα, το ραντάρ ενός εισερχόμενου πυραύλου).
Η επιλογή ενός τόσο σημαντικού, μερικές φορές αδύναμου, πομπού δεν είναι εύκολη. Σίγουρα όχι για συστήματα που δεν είναι πλήρως ψηφιακά και επίσης σαρώνουν το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα.
Η Elbit Systems ισχυρίζεται ότι έχει μια λύση για αυτό, με τη μορφή της πιο πρόσφατης σουίτας Aqua Marine. Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά σήματα, το Aqua Marine έχει μέγιστη εμβέλεια από 0,5 έως 40 GHz (από τα ραντάρ UHF έως τα ραντάρ Ka-band, το στάνταρ είναι το S-band έως το Ku-band), ενώ επίσης επικοινωνεί τη ζώνη HF και VHF υπό κατασκευή.
Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό της σουίτας Aqua Marine, αναφέρει η Elbit Systems, είναι ότι το σύστημα δεν σαρώνει ολόκληρο το φάσμα, ούτε ανιχνεύει σήματα με αυτόν τον τρόπο (κατεύθυνση), αλλά αναχαιτίζει και επεξεργάζεται συνεχώς όλα τα σήματα. Αυτό είναι εφικτό χάρη στο χρησιμοποιούμενο συμβολόμετρο και την τεχνολογία ενεργής συστοιχίας φάσεων (AESA).
Το Aqua Marine είναι, σύμφωνα με την Elbit Systems, εντελώς ψηφιακό. "Έτσι δεν χρειάζεται να μετατρέψετε το λαμβανόμενο σήμα από αναλογικό σε ψηφιακό. Το σύστημα κάνει μια άμεση δειγματοληψία ολόκληρου του φάσματος, 360 μοίρες γύρω από το πλοίο", αναφέρει η εταιρεία.
Όταν το ισραηλινό πολεμικό πλοίο Eilat βυθίστηκε από αιγυπτιακούς σοβιετικούς πυραύλους Styx το 1967, το πολεμικό ναυτικό πολλών χωρών υπέστη σοκ. Αμέσως δημιουργήθηκαν πρωτοβουλίες για να γίνουν τα πολεμικά πλοία ανθεκτικά, στη νέα απειλή των πυραύλων κατά των πλοίων. Η μία κατεύθυνση ήταν η σκληρή «δολοφονία» (κανόνια ταχείας βολής) μια άλλη ήταν η ECM.
Έκτοτε, έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην ECM στο Ισραήλ και η Elbit Systems είχε επίσης εμπειρία με τέτοια συστήματα από τις αρχές της δεκαετίας του 1970.
Με το Aqua Marine, μπορούν να ληφθούν ραντάρ, επικοινωνία και λέιζερ, ενώ τα ραντάρ μπορούν επίσης να διαταραχθούν με αυτό το σύστημα. «Το παθητικό και το ενεργητικό μέρος είναι πλήρως ενσωματωμένο», λέει ο ειδικός στο EOV από την Elbit Systems. "Αυτό είναι σημαντικό γιατί τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τους πόρους της ECM ακόμα καλύτερα. Ας υποθέσουμε, ότι ένας πύραυλος έρχεται προς το μέρος σας που θέλετε να ενοχλήσετε, μετά αρχίζετε να ενοχλείτε, σταματάτε, ακούτε πολύ σύντομα για να μάθετε αν ο πύραυλος κάνει αυτό που θέλετε , ενοχλείτε με τον ίδιο ή με διαφορετικό τρόπο, ακούγοντας, αναλύοντας, ενοχλώντας κ.λπ. Αυτό δεν είναι εύκολο και πρέπει να γίνει πολύ γρήγορα, αυτό είναι δυνατό μόνο χάρη στις σύγχρονες τεχνικές που χρησιμοποιούμε για τα συστήματά μας."
Επιπλέον, χάρη στην τεχνολογία AESA, μπορούμε να προσομοιώσουμε γρήγορα διαφορετικά σήματα ραντάρ. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Ως μεγάλο πλοίο, πρέπει να μπορείς να παράγεις υψηλή ισχύ αποτελεσματικά. Και αν εντοπιστείς ή σε επιτεθούν μια κεραία που πρέπει να στρίψεις δεν σε χρησιμεύει. Τότε άργησες πολύ. Ένας πομπός AESA δεν χρειάζεται να λειτουργεί και με ένα τέτοιο σύστημα, μπορείς να ενοχλήσεις ή να παραπλανήσεις πολλούς στόχους με διαφορετικές τεχνικές ταυτόχρονα.
Η Elbit Systems υπόσχεται εκσυγχρονισμό του υλικού και τακτικές ενημερώσεις του λογισμικού.
Μέχρι τώρα μιλούσαμε κυρίως για συστήματα που βρίσκονται στα ίδια τα πλοία. Αυτό είναι που συνήθως πωλείται σε πολλά πολεμικά πλοία σε όλο τον κόσμο, από τη Νέα Ζηλανδία έως τη Φινλανδία. Αλλά ο Καναδάς έχει πρόσφατα ένα σύστημα ECM, που μπορεί να κατασκευαστεί σε ένα drone πλωτής επιφάνειας, που ονομάζεται Nomad (ναυτικό αντιπυραυλικό δόλωμα εκτός πλοίου). Σε αυτήν την περίπτωση, ο Καναδάς επέλεξε ένα drone Rheinmetall (USV), αλλά το σύστημα μπορεί επίσης να τοποθετηθεί στο USV της Elbit Systems, στο Seagull ή σε οποιαδήποτε άλλη μη επανδρωμένη πλατφόρμα.
Οι νέες ολλανδικές φρεγάτες, θα έχουν επίσης χώρο για μικρά USV. Είναι άγνωστο εάν το Πολεμικό Ναυτικό ενδιαφέρεται για την επιλογή ECM εκτός πλοίου. Αλλά υπάρχει ακόμη χρόνος. Το πρώτο ASWF αναμένεται το 2028.
Enoplos.gr