Λήγει σήμερα, Παρασκευή 10 Ιουνίου, η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων για το επίδομα βενζίνης.
Το ποσό κυμαίνεται από 30 έως 50 ευρώ και εξαρτάται από τον τύπο του οχήματος και την κύρια κατοικία του δικαιούχου. Υπενθυμίζεται ότι όσοι δικαιούχοι επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, το ποσό της επιδότησης προσαυξάνεται κατά 5 ευρώ.
Δικαιούχοι του Fuel Pass είναι όλοι οι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ. Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα ΙΧ όχημα ή μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο, υπό την προϋπόθεση το συγκεκριμένο μέσο μετακίνησης να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας. Το φυσικό πρόσωπο θα πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον ένα ποσοστό συνιδιοκτησίας επί του οχήματος, ή αυτό να βρίσκεται σε καθεστώς leasing.
Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα
Η λειτουργία της πλατφόρμας είναι απλή. Ο πολίτης εισέρχεται στο Fuel Pass χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet είτε απευθείας μέσω του vouchers.gov.gr, είτε από το gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και Καθημερινότητα» και την υποενότητα «Μετακινήσεις». Ταυτόχρονα, υπάρχει η δυνατότητα υποβολής της αίτησης μέσω ΚΕΠ.
Εάν επιλεγεί ως μέθοδος χορήγησης της επιδότησης η «κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό», τότε απαιτείται η συμπλήρωση του IBAN του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού ή λογαριασμού που ο δικαιούχος είναι συνδικαιούχος. H καταβολή του ποσού γίνεται μέσω των τραπεζών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Τι θα γίνει με το fuel pass 2
Σύμφωνα με πληροφορίες, το επίδομα καυσίμων θα συνεχιστεί για τουλάχιστον ένα ακόμη δίμηνο, ενώ θα ανοίξει ακόμη περισσότερο η βεντάλια των δικαιούχων.
Σχεδιάζεται αύξηση της επιδότησης των 30-50 ευρώ με έμφαση στα νησιά αλλά και του εισοδηματικού κριτηρίου προκειμένου να λάβουν το επίδομα περισσότεροι καταναλωτές.
Το όριο εισοδήματος των 30.000 ευρώ (δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα) εξετάζεται να αυξηθεί στα 45.000 ευρώ καθαρά μετά από φόρους, που ισχύει για την επιδότηση ρεύματος με τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού στα μέσα της άλλης εβδομάδας να κλειδώνουν τις τελικές επιλογές. Στο τραπέζι έχει πέσει και η πρόταση για επιδότηση της τιμής της βενζίνης απευθείας στην αντλία αλλά έχει μεγάλο δημοσιονομικό κόστος.
Ο πρώτος γύρος του fuel pass έδειξε ότι πάνω από 8 στους 10 δικαιούχους γύρισαν την πλάτη στην ψηφιακή κάρτα βενζίνης και στο μπόνους των 5 ευρώ και επέλεξαν την καταβολή της επιδότησης των 30 – 50 ευρώ στον τραπεζικό λογαριασμό προκειμένου να καλύψουν πιθανόν άλλες ανάγκες πέραν των καυσίμων.
πηγή: in