Στην πίστα βρέθηκε σήμερα (14/2) το πρωί η ομάδα της Mercedes-AMG Petronas για να ολοκληρώσει τους πρώτους γύρους με το ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο της ομάδας για τη σεζόν της Formula 1 το 2020.
Μετά τη Ferrari και τη Red Bull η πρωταθλήτρια ομάδα σε οδηγούς και κατασκευαστές παρουσίασε το νέο της αυτοκίνητο.
Μόλις 75 ημέρες μετά τον τελευταίο αγώνα της σεζόν του 2019, η Mercedes-AMG F1 W11 EQ Performance, έκανε τους πρώτους της γύρους στην πίστα του Σίλβερστοουν με τον Βάλτερι Μπότας πίσω από το τιμόνι. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον είναι προγραμματισμένο να οδηγήσει το νέο μονοθέσιο το απόγευμα.
Το "W11" αντιπροσωπεύει το γεγονός ότι πρόκειται για το ενδέκατο αυτοκίνητο της Formula 1 που κατασκευάστηκε από τη Mercedes, αφότου η εταιρία επέστρεψε στη Formula One ως αυτόνομη ομάδα το 2010.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της Mercedes-AMG, το "EQ Performance" αντιπροσωπεύει τα μελλοντικά υβριδικά μοντέλα της Mercedes-AMG.
Ο χαρακτηρισμός EQ Performance τοποθετεί το αυτοκίνητο της Formula 1 του 2020 και την υπερσύγχρονη υβριδική μονάδα ισχύος του στην πρωτοπορία της μελλοντικής σειράς Mercedes-AMG, παρουσιάζοντας τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία της F1 πρωτοπορεί στο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας γενικότερα.
Τα εργοστάσια ήταν γεμάτα ζωή το χειμώνα για την ανάπτυξη, κατασκευή, συναρμολόγηση και δοκιμή των νέων εξαρτημάτων και συστημάτων για το νέο αυτοκίνητο. Πάνω από 100.000 μέρη ελέγχθηκαν σε επιθεώρηση με 40.000 εξαρτήματα δοκιμασμένα σε μη καταστρεπτικές δοκιμές για να βεβαιωθούν ότι ήταν σύμφωνα με τα πρότυπα που απαιτεί η ομάδα. Πάνω από 8.000 μέρη που δημιουργήθηκαν τέθηκαν στη διαδικασία κατασκευής και δοκιμής.
Η σημερινή διαδικασία αποτελεί ένα επίσημο γύρισμα 100 χιλιομέτρων, την οποία χρησιμοποιεί και η ομάδα ως τελικό έλεγχο των συστημάτων πριν από τα πρώτα δοκιμαστικά στην pre-season στη Βαρκελώνη.
Και οι δύο οδηγοί ήταν πρόθυμοι να επανέλθουν στο αυτοκίνητο μετά τη χειμερινή διακοπή τους, η οποία περιελάμβανε εντατική εκπαίδευση για προετοιμασία για την επόμενη σεζόν.
Χάμιλτον: «Ανυπομονώ να το δοκιμάσω»
Στις δηλώσεις του, ο Λιούις Χάμιλτον εμφανίστηκε ανυπόμονος να κάνει τους πρώτους του γύρους με την W11.
«Είναι ένα πραγματικό προνόμιο για τον Βάλτερι και τον εαυτό μου να είμαστε οι μόνοι άνθρωποι που οδηγούν αυτό το αυτοκίνητο και ανυπομονώ πραγματικά να δοκιμάσω τις δυνατότητές του. Είμαι σε συνεχή επικοινωνία με τους μηχανικούς, προσπαθώντας να παρακολουθώ όλα όσα συμβαίνουν στο εργοστάσιο. Σήμερα είναι μια πραγματικά συναρπαστική μέρα - βλέποντας τελικά αυτοπροσώπως αυτό για το οποίο αυτή η ομάδα έχει εργαστεί τόσο σκληρά. Ως οδηγός, ανυπομονώ να επιστρέψω στο αυτοκίνητο» είπε ο παγκόσμιος πρωταθλητής.
Μπότας: «Τεράστια προσπάθεια από την ομάδα»
Από την πλευρά του, ο teammate του Βρετανού πιλότου, Βάλτερι Μπότας, στάθηκε στην τεράστια προσπάθεια που γίνεται κάθε χρόνο από τα μέλη της ομάδας.
«Την πρώτη φορά που ήρθα στο εργοστάσιο αυτό ήταν πριν λίγες εβδομάδες για αρκετές συναντήσεις με τους μηχανικούς και είμαστε σε επαφή από τότε.
Είναι πολύ ενδιαφέρον για μένα να συμμετέχω όλο και περισσότερο, μαθαίνοντας για όλα τα νέα χαρακτηριστικά του "όπλου" μας για τους αγώνες του τρέχοντος έτους. Η εξέλιξη και η κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου δεν είναι ποτέ μια ευθεία. Είναι μια τεράστια προσπάθεια από κάθε μέλος της ομάδας να παραδώσει κάθε χρόνο το αυτοκίνητο. Τώρα πραγματικά ξεκινά η σεζόν και είμαι πολύ ενθουσιασμένος για να πάρω τελικά την ευκαιρία να οδηγήσω το νέο αυτοκίνητο. Περιμένω να επιστρέψω πίσω από το τιμόνι».
Βολφ: «Ανταγωνιστικοί και στο 2020 και στο 2021»
Ισχυρό προβλέπει τον ανταγωνισμό τόσο για την τρέχουσα όσο και την επόμενη σεζόν το αφεντικό της Mercedes, Τότο Βολφ.
«Το 2020 θα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό γιατί θα υπάρξουν ομάδες που θα επικεντρωθούν πολύ και στη φετινή σεζόν αλλά θα υπάρξουν ομάδες που θα αρχίσουν να μεταφέρουν τους πόρους τους στο 2021.
Η επίτευξη αυτής της ισορροπίας θα είναι πολύ σημαντική, αλλά αυτό δεν είναι εύκολο πράγμα. Η φιλοδοξία μας είναι σαφής: θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί τόσο στο 2020 όσο και στο 2021. Αυτή είναι μια μεγάλη πρόκληση, αλλά όσο μεγαλύτερη είναι η πρόκληση, τόσο περισσότερο μας αρέσει.
Η ατμόσφαιρα αυτή τη χρονιά είναι πολύ ήρεμη, πολύ εστιασμένη - όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει δουλειά και αποτελέσματα για να ανταποκριθούμε στις δικές μας προσδοκίες, γι αυτό εργαζόμαστε σκληρά για να προσπαθήσουμε και να προετοιμαστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Δεν αισθανόμαστε πως θα κερδίζουμε δικαιωματικά τους αγώνες ή τα πρωταθλήματα. Γνωρίζουμε ότι πρέπει να αγωνιστούμε σκληρά για αυτό. όπως έπρεπε να κάνουμε κάθε χρόνο. Αυτή είναι η νοοτροπία μας από την αρχή» δήλωσε ο Αυστριακός.
Άλισον: «Πολύτιμο φέτος το shakedown»
Τη σημασία της σημερινής διαδικασίας του shakedown επισήμανε ο τεχνικός διευθυντής της γερμανικής ομάδας, Τζέιμς Άλισον.
«Το shakedown ήταν πάντα σημαντικό, αλλά είναι πολύτιμο φέτος. Είναι η τελευταία μας ευκαιρία να σιγουρευτούμε ότι όλα είναι καλά πριν από την πρώτη επίσημη ημέρα των χειμερινών δοκιμών. Αν όλα πάνε καλά στο shakedown τότε θα είμαστε σε καλή θέση για να ανοίξουμε το γκαράζ στις 9:00 στη Βαρκελώνη και να αρχίσουμε να κάνουμε τους γύρους.
Με ένα μικρότερο χειμερινό πρόγραμμα δοκιμών, το τελευταίο τινάζοντας τα πάντα μακριά από το shakedown είναι αναλογικά πιο σημαντικό, έτσι είμαστε αποφασισμένοι να πιέσουμε κάθε σταγόνα καλοσύνης από αυτό που μπορούμε".