Τον χορό των παρουσιάσεων των νέων μονοθεσίων των ομάδων της Formula 1 ξεκίνησε η Ferrari.
H αποκάλυψη του φετινού μονοθεσίου της ιταλικής ομάδας είχε ιδιαίτερο συμβολισμό καθώς πραγματοποιήθηκε στο θέατρο Romolo Valli της Ρέτζιο Εμίλια. Η επιλογή της συγκεκριμένης τοποθεσίας έγινε διότι σε εκείνη την πόλη, πριν από 223 χρόνια, γεννήθηκε η ιδέα της τρίχρωμης σημαίας με τις τρεις κάθετες ρίγες η οποία τελικά και υιοθετήθηκε ως η επίσημη σημαία της ενωμένης Ιταλίας.
Η SF1000 ονομάστηκε έτσι διότι τη φετινή σεζόν η Scuderia θα πάρει φέτος μέρος στον 1.000ό της αγώνα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και είναι σε βαθύτερο κόκκινο χρώμα από τα προηγούμενα μονοθέσια της.
Η Ferrari SF1000 δείχνει εξέλιξη της περσινής SF90, με ανάλογη εμπρός πτέρυγα, πάνω στην καινοτόμο το 2019 ιδέα με την οποία πειραματίζονται κι άλλες ομάδες. Μεγαλύτερες αεροδυναμικές αλλαγές έχουν γίνει στα πλευρικά sidepods και το πίσω μέρος, που είναι στενότερο χάρη σε νέο κινητήρα. Ο στόχος ήταν να διατηρηθεί το πλεονέκτημα σε αεροδυναμική αντίσταση, αλλά με ταυτόχρονη αύξηση της κάθετης πίεσης ώστε να βελτιωθεί η πρόσφυση στις αργές στροφές.
Μπινότο: «Εκεί εστιάσαμε στο φετινό αυτοκίνητο»
Ο επικεφαλής της Ferrari Ματία Μπινότο αναφέρει ότι στην SF1000 υπήρξε μια «ακραία» φιλοσοφία σχεδιασμού. Εξήγησε ότι πρόκειται ένα πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο από τον προκάτοχό του και διαθέτει δυνατότερο «»πακέτο», μικρότερο βάρος και βελτιωμένη μονάδα ισχύος.
«Μπορεί να μοιάζει με το περσινό, αλλά είναι εντελώς διαφορετικό από εκείνο του περασμένου έτους και πολλές ιδέες είναι πολύ ακραίες σε αυτό το αυτοκίνητο.
Ασφαλώς οι κανονισμοί έχουν παραμείνει σταθεροί, έτσι είναι δύσκολο να μεταμορφώσουμε το αυτοκίνητο εντελώς, πραγματικά» δήλωσε αρχικά ο 50χρονος Ιταλός.
Στη συνέχεια, ο Μπινότο εξήγησε πώς η τεχνική του ομάδα είχε προσεγγίσει τη σχεδίαση του νέου αυτοκινήτου.
«Το σημείο εκκίνησης ήταν το αυτοκίνητο του περασμένου έτους, το SF90, αλλά σίγουρα είμαστε όσο προχωρημένοι μπορούσαμε. Έχουμε αναπτύξει το αυτοκίνητο προσπαθώντας να αναζητήσουμε μέγιστη αεροδυναμική απόδοση και να μεγιστοποιήσουμε το επίπεδο κάθετης δύναμης. Ετσι ολόκληρο το αυτοκίνητο, το κόκπιτ, η μονάδα ισχύος, το κιβώτιο ταχυτήτων έχει πραγματικά δομηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να έχει ένα στενό και λεπτό στυλ σώματος. Νομίζω ότι είναι αρκετά ορατό σε αυτό.
Εργαζόμασταν στα εξαρτήματα, η ανάρτηση - έχει σχεδιαστεί για να είχε μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στην πίστα για την εγκατάσταση.
Με τους τεχνικούς κανονισμούς που υπαγορεύουν ότι οι ομάδες πρέπει να περιορίσουν τη χρήση λαδιού, ο κινητήρας Ferrari έχει επίσης ανανεωθεί σε μια προσπάθεια να συμμορφωθεί με αυτό και να ενισχύσει το πλεονέκτημα της Ferrari στα ηλεκτρικά πονταρίσματα.
«Προσπάθησα πολύ να μειώσουμε το βάρος - εργαζόμασταν πολύ στη μονάδα ισχύος όχι μόνο για τη συσκευασία αλλά για το σχεδιασμό κάθε συστατικού πρώτα για να βελτιώσουμε τις επιδόσεις και να αντιμετωπίσουμε τους τεχνικούς κανονισμούς όπου η κατανάλωση λαδιού θα μειωθεί κατά 50%» είπε ο Μπινότο.
Φέτελ: «Ανυπομονώ να το οδηγήσω»
Από την πλευρά του, ο Σεμπάστιαν Φέτελ αποκάλυψε ότι η Ferrari έχει ανακαλύψει αρκετές «έξυπνες λύσεις» για να αναπτύξει την ιδέα SF90 στο SF1000.
«Είναι ένα απίστευτο επίτευγμα. Είχαμε την ευκαιρία να βλέπουμε προφανώς λίγο πριν από την παρουσίαση και να έχουμε επίσης μια άμεση σύγκριση με το αυτοκίνητο του περασμένου έτους. Μπορείτε πραγματικά να εντοπίσετε τις διαφορές, ειδικά όταν πρόκειται για τη δομή και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Τα πάντα είναι πολύ πιο σφιχτά, οπότε υπάρχει πολλή δουλειά πίσω από αυτό, γιατί δεν είναι τόσο εύκολο, έτσι έχουμε βρει κάποιες έξυπνες λύσεις για να το πετύχουμε. Δεν μπορώ να περιμένω να το οδηγήσω γιατί προφανώς αυτό είναι πιο συναρπαστικό από το να το κοιτάζω. Έτσι, μια ακόμη εβδομάδα για να περιμένω, αλλά νομίζω ότι είναι φανταστικό. Είναι επίσης λίγο πιο κόκκινο από πέρυσι, οπότε νομίζω ότι φαίνεται εξαιρετικό» είπε ο Γερμανός.