Έως τα τέλη του 2021 αναμένεται να έχει προχωρήσει η διαδικασία -με αίσια έκβαση όπως αισιοδοξούν στο Ελληνικό Επιτελείο- για την αγορά των Ολλανδικών Σινούκ.
Σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για αγορά από τον Ολλανδικό στρατό πέντε μεταχειρισμένων μεταγωγικών ελικοπτέρων Σινούκ βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες το Γενικό Επιτελείο Στρατού. Οι επαφές βρίσκονται σε καλό δρόμο με το ΓΕΣ να έχει εκδηλώσει επίσημα το ενδιαφέρον του για την απόκτηση των ελικοπτέρων και τους Ολλανδούς να εμφανίζονται θετικοί. Το επόμενο διάστημα μάλιστα αναμένεται κλιμάκιο εξειδικευμένων αξιωματικών του ΓΕΣ και της Αεροπορίας Στρατού να επισκεφθεί την Ολλανδία για να προχωρήσει σε αυτοψία στα προς πώληση ελικόπτερα προκειμένου να προχωρήσει η συμφωνία και να καθοριστεί το ακριβές κόστος.
Η καθοριστική συνδρομή των εναέριων μέσων της Αεροπορίας Στρατού στις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές με τα Σινούκ να δίνουν τη δική τους τιτάνια μάχη κυριολεκτικά μέσα στην πύρινη κόλαση κατέδειξε για μια ακόμη φορά ότι αποτελούν υπερ-πολύτιμα οπλικά συστήματα με πολλαπλό ρόλο.
Xαρακτηριστικό της εμπλοκής των Σινούκ στις πυρκαγιές αλλά και συνολικά σε αποστολές με κοινωνικό χαρακτήρα εκτός των δραστηριοτήτων που αφορούν τις Ένοπλες Δυνάμεις είναι ότι εντός του 2021 μόνο σε αποστολές αεροπυρόσβεσης και σε αεροδιακομιδές ασθενών κυρίως από ακριτικά νησιά τα ελικόπτερα κατέγραψαν περισσότερες από 1000 ώρες πτήσεις. Και μάλιστα πολλές από αυτές κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες οι οποίες συνεπάγονται τεράστια καταπόνηση τόσο στα μέσα όσο και στο προσωπικό. Μέσα στους καπνούς και τις φλόγες στις πυρκαγιές και με δύσκολες καιρικές συνθήκες ειδικά το χειμώνα στις αεροδιακομιδές από το Αιγαίο.
Η Αεροπορία Στρατού έπειτα από την παραχώρηση των δέκα τελευταίων Σινούκ από τις ΗΠΑ διαθέτει συνολικά 25 ελικόπτερα. Από το 1981 όταν το πρώτο Σινούκ έφτασε στην Ελλάδα έως σήμερα η Αεροπορία Στρατού επιχειρεί με τρεις τύπους του συγκεκριμένου ελικοπτέρου. Με τα Σινούκ να έχουν αποδειχθεί ως «πολυεργαλεία» και να έχουν ξεπεράσει τις 40.000 ώρες επιχειρησιακών πτήσεων από το 1998 όταν ιδρύθηκε το 4ο ΤΕΑΣ στο οποίο ανήκουν.
Οι μειωμένες διαθεσιμότητες που εμφανίστηκαν αφού όπως και πολλά άλλα οπλικά συστήματα έτσι και τα Σινούκ είχαν αφεθεί στην «τύχη» τους την περασμένη δεκαετία έχουν σημάνει συναγερμό στο Ελληνικό Επιτελείο. Προβλήματα που ήρθαν στο προσκήνιο κατά τις πρόσφατες πυρκαγιές όταν προέκυψε τεράστια ανάγκη για μεγάλο αριθμό ελικοπτέρων ώστε να συνδράμουν στις πυρκαγιές. Όμως η προσπάθεια για ενίσχυση του στόλου της Αεροπορίας Στρατού είχε ξεκινήσει νωρίτερα και αφορά τόσο την αύξηση στις διαθεσιμότητες όσο και την αγορά επιπλέον ελικοπτέρων με τον Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Χαράλαμπο Λαλούση να προσεγγίζει τους Ολλανδούς για την απόκτηση τουλάχιστον πέντε μεταχειρισμένων Σινούκ.
Έως τα τέλη του 2021 αναμένεται να έχει προχωρήσει η διαδικασία -με αίσια έκβαση όπως αισιοδοξούν στο Ελληνικό Επιτελείο- για την αγορά των Ολλανδικών Σινούκ ενώ στόχος είναι να αυξηθεί η διαθεσιμότητα τουλάχιστον κατά πέντε ακόμη ελικοπτέρων από όσα ήδη διαθέτει στον στόλο της η Αεροπορία Στρατού.
Την ίδια ώρα σε εξέλιξη βρίσκεται ο αγώνας δρόμου που ξεκίνησε έπειτα από την υπογραφή με τους Γάλλους της σύμβασης υποστήριξης των ελικοπτέρων ΝΗ-90. Από το 2011 όταν έφτασαν στην Πάχη Μεγάρων τα 14 καινούργια NH-90 διαθέσιμος ήταν έως σήμερα ένας μικρός αριθμός με τα περισσότερα ελικόπτερα να παραμένουν καθηλωμένα. Τουλάχιστον τρία επιπλέον NH-90 αναμένεται έως τα τέλη του 2021 να είναι επιχειρησιακά ενώ σταδιακά τους επόμενους μήνες η Αεροπορία Στρατού ελπίζει να αυξάνει συνεχώς τις διαθεσιμότητες.
Πηγή: enoplos.gr