Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σήμερα αναμένεται να εγκρίνει τον καθορισμό του στόχου μηδενικών εκπομπών CO2 μέχρι το 2035 για νέα αυτοκίνητα και ημιφορτηγά, στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων «Fit for 55».
Η νέα νομοθεσία καθορίζει την πορεία προς τις μηδενικές εκπομπές CO2 για τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα μέχρι το 2035, αυξάνοντας έτσι τη συμβολή των οδικών μεταφορών στον στόχο της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα.
Η συμφωνία που επιτεύχθηκε με το Συμβούλιο της ΕΕ τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους περιλαμβάνει επίσης ενδιάμεσους στόχους μείωσης των εκπομπών για το 2030 (55% για τα αυτοκίνητα και 50% για τα ημιφορτηγά), καθώς και μια νέα μεθοδολογία για την αξιολόγηση των εκπομπών CO2 καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής ενός οχήματος.
Να υπενθυμίσουμε ότι στις 14 Ιουλίου 2021, στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων «Fit for 55», η Κομισιόν υπέβαλε νομοθετική πρόταση για την αναθεώρηση των προτύπων επιδόσεων για τις εκπομπές CO2 από τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Στόχος της πρότασης είναι να συμβάλει στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ για το 2030 και το 2050, να αποφέρει οφέλη στους πολίτες και να τονώσει την καινοτομία σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών.
Προειδοποιήσεις
Η σημερινή ψηφοφορία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τους στόχους CO2 σε αυτοκίνητα και ημιφορτηγά πρόκειται να επισφραγίσει τη συμφωνία που επιτεύχθηκε τον περασμένο Οκτώβριο μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Αυτό ουσιαστικά θα έχει ως αποτέλεσμα την απαγόρευση της πώλησης παραδοσιακών οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2035, καθιστώντας την ΕΕ την μοναδική παγκόσμια περιοχή που θα γίνει πλήρως ηλεκτρική.
«Ο κλάδος μας ανταποκρίνεται στην πρόκληση της παροχής οχημάτων μηδενικών εκπομπών», δήλωσε η Γενική Διευθύντρια του ACEA, Sigrid de Vries.
Πράγματι, χάρη στις συνεχείς επενδύσεις του κλάδου, το 2022 περισσότερα από ένα στα πέντε νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην ΕΕ φόρτιζαν στην πρίζα. Η ευρωπαϊκή αγορά πρόκειται να πάρει το προβάδισμα στις υπόλοιπες περιοχές του κόσμου έως το 2030, όταν το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αναμένεται να ξεπεράσει το 70%.
Όλοι οι ενδιαφερόμενοι πρέπει τώρα να συνεργαστούν επειγόντως για να εγγυηθούν την πρόσβαση στις πρώτες ύλες που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση, να καταστήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσιτά προϊόντα μαζικής αγοράς, να μετριάσουν τις αρνητικές συνέπειες στην απασχόληση και να δώσουν τη δυνατότητα στους ευρωπαίους πολίτες να φορτίζουν το ηλεκτρικό τους όχημα γρήγορα και εύκολα. Στο πλαίσιο της αναθεώρησης του κανονισμού CO2 που προβλέπεται για το 2026, ο ACEA ζητά σαφείς οδηγίες για την παρακολούθηση της προόδου σε όλους αυτούς τους τομείς.
«Όλες οι προσπάθειες και οι επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι προσανατολισμένες προς την κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Είναι σημαντικό όλες οι πολιτικές και οι κανονισμοί της ΕΕ να ευθυγραμμίζονται και να υποστηρίζουν αυτόν τον στόχο» τονίζει η κ. De Vries.
Ωστόσο ο ACEA προειδοποιεί ότι η οδηγία ρύπων Euro 7 που είναι στο τραπέζι κινδυνεύει να αποσπάσει την προσοχή των αυτοκινητοβιομηχανιών από αυτήν την επιταχυνόμενη οδό μηδενικών εκπομπών…
newauto.gr