Αντίστροφα φαίνεται ότι μετράει και ο χρόνος της απόφασης για την απόκτηση των καινούργιων κορβετών του Στόλου, με τις Γαλλικές Gowind να παραμένουν το φαβορί.
Η κατασκευή της πρώτης Ελληνικής φρεγάτας Belharra έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει να «χτίζεται» και η δεύτερη FDI HN όπως την αποκαλούν οι Γάλλοι. Πρόκειται για τον πρώτο «πυρήνα» των Αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού οι οποίοι όχι απλά θα παρακολουθούν βήμα-βήμα την κατασκευή των καινούργιων φρεγατών αλλά θα βρίσκονται σε συνεχή συνεργασία με τους υπεύθυνους του Ελληνικού προγράμματος της Naval Group αλλά και με τα Στελέχη του Marine Νationale το οποίο θα παραλάβει την πρώτη Belharra περίπου ένα χρόνο νωρίτερα.
Ο ρόλος των Στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού δεν θα είναι απλά να παρακολουθούν την εκτέλεση του προγράμματος σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αλλά και να προχωρούν σε παρατηρήσεις και να δίνουν λύσεις σε κάθε ενδεχόμενο πρόβλημα. Ταυτόχρονα θα έχουν εικόνα του πλοίου σε κάθε του λεπτομέρεια γεγονός εξαιρετικά χρήσιμο τόσο για την εκπαίδευση των Στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού όσο και για την συντομότερη επιχειρησιακή του αξιοποίηση από τον Ελληνικό Στόλο.
Το πρώτο κλιμάκιο των Ελλήνων που θα μεταβεί στη Λοριάν θα αποτελείται σύμφωνα με πληροφορίες από τουλάχιστον πέντε Στελέχη τα οποία σταδιακά θα αυξηθούν όσο προχωρά το πρόγραμμα και πλησιάζει το 2025 έτος παράδοσης των δύο πρώτων Belharra στο Πολεμικό μας Ναυτικό. Τα Στελέχη του ΠΝ τα οποία θα μεταβαίνουν στη Λοριάν αναμένεται όσο μεγαλώνει ο αριθμός τους να χωρίζονται σε «πυρήνες» ανάλογα με την ειδικότητά τους και να αρχίσουν εντατικό φροντιστήριο τόσο πάνω στο πλοίο όσο και στις εγκαταστάσεις της Naval Group.
Ενώ η συμφωνία με τους Γάλλους προβλέπει ότι Στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού πρόκειται να βρίσκονται πάνω στην πρώτη Belharra του Marine Nationale στα sea trials όταν το πλοίο βγει από τη δεξαμενή και πέσει στη θάλασσα. Ανάλογη εκπαίδευση για Στελέχη του ΠΝ έχει προγραμματιστεί και στις εγκαταστάσεις των υποκατασκευαστών Τhales και MBDA που έχουν αναλάβει αντίστοιχα τα ηλεκτρονικά των Belharra(ραντάρ SeaFire, ανθυποβρυχιακά Captas 4 και Kingklip MK2) και τον οπλισμό(βλήματα Αster 30).
Tην ίδια ώρα αντίστροφα φαίνεται ότι μετράει και ο χρόνος της απόφασης για την απόκτηση των καινούργιων κορβετών του Στόλου με τις Γαλλικές Gowind να παραμένουν το φαβορί ωστόσο τίποτα ακόμα να μην έχει «κλειδώσει» τουλάχιστον έως τα τέλη Μαΐου τον οποίο φαίνεται ότι βάζει ως dead line το Πολεμικό Ναυτικό. Και με σημαντική παράμετρο το ζήτημα των ναυπηγείων όπου αναμένονται εξελίξεις κυρίως όσον αφορά τον Σκαραμαγκά ενώ η προσπάθεια για εξυγίανση και της Ελευσίνας δεν έχει σταματήσει.
Τα καινούργια δεδομένα να δείχνουν συμφωνία για τέσσερις κορβέτες με συνολικό κόστος έως και 1,6 δις αφού πλέον φαίνεται ότι αποτελεί ειλημμένη απόφαση για εκσυγχρονισμό και των τεσσάρων φρεγατών MEKO A-200HN. Στο ποσό το οποίο έχουν καταλήξει οι Επιτελείς του ΠΝ για τον Εκσυγχρονισμό Μέσης Ζωής των ΜΕΚΟ(αν και έχουν περάσει τουλάχιστον δέκα χρόνια από τότε που έπρεπε να είχε πραγματοποιηθεί) υπολογίζεται περίπου στα 400 εκ ώστε καινούργιες κορβέτες και εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ να φτάσουν τα 2 δις.
Enoplos.gr
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook