Πολύ
σύντομα θα λάβει την οριστική της απόφαση
η ελληνική κυβέρνηση, αναφορικά με τα
πλοία επιφανείας που θα ενισχύσουν τον
ελληνικό στόλο, κυρίως για τις κορβέτες.
Μέχρι να οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις,
κυρίως, όσον αφορά τις κορβέτες,
κυκλοφόρησαν νέες πληροφορίες, από την
Ιταλία, αυτή την φορά που αφορούν τις
νέες φρεγάτες.
Σύμφωνα
με τις οποίες, η ελληνική κυβέρνηση,
εκτός από τις ολλανδικές φρεγάτες, θα
επιδιώξει να προμηθευθεί και αμερικανικές.
H
Αθήνα παίρνει και Belharra και τις αμερικανικές
ΜΜSC υποστηρίζει η Banca Akros, η οποία
επιβεβαίωσε την σταθερή βαθμολογία στη
μετοχή της Fincantieri.
Η
Αθήνα πρόκειται να κλείσει οριστικά
την υπόθεση για τις νέες φρεγάτες της
με τη Naval Group, τον αντίπαλο της Fincantieri, με
την είδηση να έχει «σημαντικό αντίκτυπο»
στις μετοχές της ιταλικής εταιρείας.
Η
μετοχή του ναυπηγικού ομίλου της
Τεργέστης υποχώρησε ελαφρά το πρωί της
Παρασκευής 0,607 (-0,33%), μετά γαλλικά
δημοσιεύματα που ήθελαν Αθήνα και Παρίσι
να οριστικοποιούν την συμφωνία τους.
Την
ίδια ώρα, σύμφωνα με τους αναλυτές της
Banca Akros «το γεγονός ότι η Ελλάδα θα
συνεχίσει με τη Γαλλία και τη Naval Group για
τις φρεγάτες Fdi δεν σημαίνει ότι δεν θα
συνεχίσει (να συζητά) τα σχέδια των
Ηνωμένων Πολιτειών ή της Fincantieri».
«Πιστεύουμε
ότι κάτι θα γίνει σε αυτό το μέτωπο τις
επόμενες λίγες εβδομάδες ή μήνες»,
συμπληρώνουν.
Όπως
γράφει το ιταλικό χρηματοοικονομικό
σάιτ milanofinanza.it, η Lockheed Martin αναμένεται να
αναβαθμίσει τις ελληνικές φρεγάτες
κατηγορίας Meko και να πουλήσει ή και να
παραχωρήσει τέσσερις Multi-Mission Surface
Combatant (ΜMSC) στο ελληνικό πολεμικό Ναυτικό.
Τονίζεται
επίσης ότι μετά την περίπτωση των
αγγλοαμερικανικών υποβρυχίων στην
Αυστραλία, «η γεωπολιτική αναμέτρηση
μεταξύ Παρισιού και Ουάσιγκτον, στην
οποία εμπλέκεται έμμεσα ο όμιλος της
Τεργέστης, δεν έχει τελειώσει».
Τον
Δεκέμβριο του 2019, η Lockheed Martin, σε συνεργασία
με τη Fincantieri Marinette Marine, υπέγραψε σύμβαση
1,96 δισ. δολαρίων για τον σχεδιασμό και
την κατασκευή τεσσάρων MMSC που παραγγέλθηκαν
από το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας.
Τα
πλοία θα ναυπηγηθούν στο ναυπηγείο της
Fincantieri στο Ουισκόνσιν των ΗΠΑ.
Οι
αμερικανικές, Fort Worth, Detroit και Little Rock
αναμένεται να παροπλιστούν από τις ΗΠΑ
στις 31 Μαρτίου ενώ η Freedom έχει παροπλιστει
από τον Σεπτέμβριο του 2021 (συνολικά
τέσσερα πλοία).
Το
2010 η πρώτη αμερικανική MMSC (Freedom), από την
οποία πήρε και το όνομά του ο τύπος των
συγκεκριμένων πλοίων σχεδόν καταστράφηκε
μηχανολογικά όταν μπήκε θαλασσινό νερό
στο αεριοστρόβιλο του πλοίου.
Το
2016, το δεύτερο παράκτιο πολεμικό πλοίο
κλάσης Freedom, USS Fort Worth, καθηλώθηκε σε
προβλήτα της Σιγκαπούρης λόγω προβλήματος.
Το
2015, το επόμενο παράκτιο μαχητικό πλοίο
κατηγορίας Freedom, το USS Milwaukee (LCS 5), χάλασε
πλησιάζοντας στο ναυπηγείο Marinette του
Ουισκόνσιν.
Το
τέταρτο παράκτιο πολεμικό πλοίο της
κατηγορίας Freedom, το USS Detroit (LCS 7), «κατέρρευσε»
τον Ιούλιο του 2020, όταν έχασε όλη την
ισχύ των κινητήρων του και επέστρεψε
με ρυμουλκό στο λιμάνι.
Μάλιστα,
το συγκεκριμένο πλοίο είχε πάθει όλα
τα προβληματα που είχαν πάθει τα τρία
προηγούμενα μαζί.
Tα
τέσσερα αμερικανικά MMSC στα οποία
αναφέρονται οι Ιταλοί για πιθανή αγορά
από την Αθήνα, προφανώς και αφορούν στο
πρόγραμμα των νέων ελληνικών κορβετών,
όπου οι Αμερικανοί επανεμφανίζονται
με τις MMSC αλλά αυτή τη φορά ως κορβέτες
– μικρές φρεγάτες.