Η προσθήκη 10 νέων AH-64 Ε ,10 νέων CH-47 και 20 νέων UH-60, καθώς και η αναβάθμιση των ήδη υπαρχόντων AH-64 και CH-47, αν πραγματοποιηθεί, θα έχει ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση ισχύος πυρός και των δυνατοτήτων αεροκίνησης της χώρας μας και μεταφοράς όγκου δυνάμεων από την ηπειρωτική Ελλάδα στα νησιά μας και στον Έβρο.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα η Ελλάδα θωρακίζεται συνεχώς έναντι της τουρκικής απειλής, προβαίνοντας στην απόκτηση μαχητικών αεροσκαφών RAFALE , φρεγατών BELHARA, anti-drone συστήματος, UAV MQ-9, καθώς επίσης και άλλων οπλικών συστημάτων αιχμής και πυρομαχικών, ενώ πρόκειται σε μια 5ετία να αποκτήσει και μία μοίρα τουλάχιστον Αμερικανικών μαχητικών 5ης γενιάς F-35
Η Τουρκία έχει βάλλει για τα καλά στο μάτι τα νησιά μας στο Αιγαίο, αμφισβητώντας την κυριαρχία τους ανοιχτά, γεγονός που έχει οδηγήσει τη χώρα μας στην ενίσχυση των αεροναυτικών δυνατοτήτων της πρωτίστως, αφού όλοι γνωρίζουμε ότι καμία αεροκίνητη ή αμφίβια ενέργεια των Τούρκων δεν θα ευοδωθεί, εάν πρωτίστως δεν διασφαλιστεί από αυτούς αεροναυτική υπεροχή στο αρχιπέλαγος
Επίσης θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι η χώρα μας σε περίπτωση προσβολής κάποιου ή κάποιων νησιών μας στο Αιγαίο από τους Τούρκους, θα επιχειρήσει να ενισχύσει τις εκεί υπάρχουσες δυνάμεις με επιπρόσθετες που θα αποσταλούν από την ηπειρωτική Ελλάδα
Οι νέες αυτές δυνάμεις θα μεταφερθούν μέσω θάλασσας και αέρα, οπότε έχει πολύ μεγάλη σημασία η ύπαρξη των κατάλληλων μέσων σε δυνατότητες αλλά και αριθμούς για κάτι τέτοιο
Αναφορικά δε με την από αέρος μεταφοράς ανισχύσεων, το βάρος θα το σηκώσει η Αεροπορία Στρατού μαζί με την Πολεμική Αεροπορία
Σύμφωνα με το STAR CHANNEL και τον Κώστα Συμεωνίδη, η χώρα μας μέσω της ΓΔΑΕΕ έστειλε αίτημα ενίσχυσης και αναβάθμισης του ήδη υπάρχοντα στόλου της Αεροπορίας Στρατού της, για απόκτηση 10 νέων AH-64 Ε ,10 νέων CH-47,20 νέων UH-60 ενώ θα αναβαθμιστούν τα υπάρχοντα AH-64 και CH-47.
AH-64E
Το επιθετικό ελικόπτερο AH-64E είναι η τελευταία έκδοση του AH-64, που χρησιμοποιείται από τον Αμερικανικό Στρατό. Είναι επίσης γνωστό ως Apache Guardian. Μέχρι το 2012 χαρακτηρίστηκε ως AH-64D Block III. Έχει μια σειρά από βελτιώσεις και αναβαθμίσεις, συμπεριλαμβανομένων ισχυρότερων κινητήρων, αναβαθμισμένο κιβώτιο ταχυτήτων και άλλες βελτιώσεις.
Μπορεί επίσης να είναι εξοπλισμένο με ενημερωμένο ραντάρ ελέγχου πυρός Longbow.
Αυτό το ελικόπτερο είναι εξοπλισμένο με ισχυρότερους κινητήρες General Electric T700-GE-701D, που αναπτύσσουν 1 994 shp αντί για 1 800 shp στις προηγούμενες εκδόσεις. Επίσης έχει αναβαθμισμένο κιβώτιο σε κουπέ με έξτρα δύναμη.
Το AH-64E διαθέτει νέα σύνθετα πτερύγια ρότορα. Αυτά έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν χτυπήματα από αντιαεροπορικά πυροβόλα των 23 χλστ. Η μέγιστη ταχύτητα αυτού του ελικοπτέρου είναι έως και 300 km/h.
Αυτό το ελικόπτερο έρχεται με νέους αισθητήρες, ηλεκτρονικά συστήματα και έχει βελτιωμένες δυνατότητες νυχτερινής λειτουργίας. Επιπλέον, το ελικόπτερο AH-64E μπορεί να ελέγξει μερικά UAV, ενώ λειτουργεί από πλήρωμα 2 ατόμων, συμπεριλαμβανομένου του πιλότου και του πυροβολητή.
Ένας μεγάλος επίπεδος θόλος είναι εφοδιασμένος με θωράκιση από boran. Τα μέλη του πληρώματος κάθονται σε καθίσματα ανθεκτικά σε σύγκρουση.
Το AH-64E διαθέτει σύστημα εξάτμισης καταστολής υπέρυθρης ακτινοβολίας και είναι εξοπλισμένο με εκτοξευτές φωτοβολίδων. Και τα δύο αυτά χαρακτηριστικά σε συνδυασμό μειώνουν την πιθανότητα να χτυπηθούν από εχθρικούς πυραύλους αεράμυνας.
Και τα δύο μέλη του πληρώματος χρησιμοποιούν διάφορους εξελιγμένους αισθητήρες και συστήματα για τον εντοπισμό και την επίθεση στόχων. Τα κράνη τους διαθέτουν ενσωματωμένο σύστημα ανίχνευσης κράνους.
Το AH-64E συνοδεύεται από πυροβόλο M230 των 30 mm με 1200 φυσίγγια.
Διαθέτει 4 σκληρά φτερά και μπορεί να μεταφέρει διάφορους πυραύλους. Ο οπλισμός προσαρμόζεται, ανάλογα με τις απαιτήσεις της αποστολής.
Το AH-64E μπορεί να μεταφέρει έως και 16 κατευθυνόμενους αντιαρματικούς πυραύλους AGM-114R Hellfire 2.
Για αυτοάμυνα έναντι εχθρικών ελικοπτέρων, το Apache Guardian μπορεί να μεταφέρει έως και δύο AIM-9 Sidewinder, τέσσερις AIM-92 Stinger ή τέσσερις πυραύλους αέρος-αέρος Mistral.
Μπορεί επίσης να μεταφέρει δύο πυραύλους AGM-122 Sidearm αέρος-εδάφους κατά της ακτινοβολίας, που μπορούν να στοχεύουν εχθρικά ραντάρ.
Το πυροβόλο είναι συχνά εξοπλισμένο με λοβούς 19 βολών με μη κατευθυνόμενους πυραύλους Hydra 70.
Το ελικόπτερο μπορεί να μεταφέρει έως και 4 από αυτούς τους λοβούς.
Αυτό το επιθετικό ελικόπτερο μπορεί να είναι εξοπλισμένο με ραντάρ ελέγχου πυρός Longbow, το οποίο χρησιμοποιείται επίσης στην προηγούμενη παραλλαγή AH-64D.
Δίνει τη δυνατότητα εκτόξευσης κατευθυνόμενων αντιαρματικών πυραύλων AGM-114R Hellfire-2 σε λειτουργία πυροβολώ και ξεχνώ.
Χωρίς αυτό το ραντάρ οι πύραυλοι Hellfire-2 εκτοξεύονται με τρόπο οπτικής επαφής. Το ραντάρ μπορεί να ανιχνεύσει, να ταξινομήσει και να ιεραρχήσει 12 στόχους ταυτόχρονα, και μπορεί να δει μέσα από την ομίχλη, τον καπνό.
CH-47
Τα πρώτα 5 Ε/Π CH-47C παρελήφθησαν από τη χώρα μας το 1981 ενώ τα υπόλοιπα 4, τα οποία ανήκαν στην Πολεμική Αεροπορία, το 1988.
Τα έτη 1994-95 γίνεται ο εκσυγχρονισμός τους στις ΗΠΑ στην έκδοση "D" ,ο οποίος αφορά κυρίως στην αυξημένη αυτονομία, από 2 ώρες και 30 λεπτά σε 5 ώρες. Έτσι η ονομασία του τύπου γίνεται CH-47D(LR){Long Range}.
To έτος 2001 παρελήφθησαν 7 ακόμα εξελιγμένα Ε/Π CH-47D τα οποία εκτός από βελτιωμένη ισχύ στους κινητήρες (4500 ΗP έναντι 3750 ΗP), διαθέτουν εξελιγμένη μονάδα καυσίμου με σύστημα Full Authority Digital Electronic Control (FADEC), radar καιρού και συστήματα αυτοπροστασίας.
Tεχνικά Χαρακτηριστικά
-Επιχειρησιακή xρησιμοποίηση E/Π Μέσης Μεταφορικής Ικανότητας
-Εταιρεία κατασκευής Boeing
-Κινητήρες 2 Textron Lycoming T55-L-712/714; 3750/4500 HP έκαστος
-Συνολικό μήκος (μαζί με στροφείο) 99 feet 9 inc (30,2 m)
-Yψος 18 feet (5,7 m)
-Πλήρωμα 2 Χειριστές, 2 Μηχανοσυνθέτες)
-Επιβάτες 44 επιβάτες ή 33 αλεξιπτωτιστές
-Ασθενείς επί φορείων 24
-Μέγιστη ταχύτητα 170 knots (315 km/h))
-Tαχύτητα πλεύσης 120 knots (222 km/h))
-Βασικό Βάρος 26.000 lbs (11.800 Kgr)
-Mέγιστο Βάρος 54.000 lbs (24.510 Kgr)
-Ωφέλιμο Φορτίο 28.000 lbs (12.710 Kgr)
-Μέγιστο εξωτερικό φορτίο 28.00 lbs (12.710 Kgr))
-Aυτονομία 5 ώρες
-Ελικόπτερο UH-60A/L Black Hawk
Κατασκευαστής: Σικόρσκι
Υπηρεσία: Στρατός των ΗΠΑ
Εξοπλισμός: 2 πολυβόλα 7,62 χλστ
Ταχύτητα: 150 kt
Εύρος: 320 nm
Μέγιστο φορτίο: 2640 λίβρες
Το ελικόπτερο UH-60 Black Hawk είναι το κύριο αεροσκάφος μεταφοράςτου Στρατού των ΗΠΑ. Είναι ένα δικινητήριο ελικόπτερο μεσαίας ανύψωσης. Είναι εξοπλισμένο με ρότορα μονής 4 πτερυγίων και ουρά ρότορα μονής 4 πτερυγίων
Τα πτερύγια του ρότορα με πυρήνα τιτανίου είναι ανθεκτικά σε πυρά AAA (αντιαεροπορικό πυροβολικό) έως 23 mm και είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες υπό πίεση που μπορούν να ανιχνεύσουν την απώλεια πίεσης του ρότορα (βλάβη).
Το μοντέλο Α σχεδιάστηκε για να μεταφέρει 11 στρατεύματα μάχης εκτός από το πλήρωμα τριών (πιλότος, συγκυβερνήτης, επικεφαλής πληρώματος)
Το UH-60A χρησιμοποιεί ένα σύστημα μηχανισμού προσγείωσης συρόμενου τροχού ουράς, με δύο μη κινητά γόνατα κύριου γραναζιού και ένα περιστρεφόμενο συγκρότημα ουρά τροχού που κλειδώνει. Για λειτουργίες σε αρκτικά περιβάλλοντα, το Black Hawk μπορεί να εξοπλιστεί με σκι προσγείωσης.
Το UH-60A είναι εξοπλισμένο με καταλύματα στρατευμάτων για οκτώ, τα οποία μπορούν να αφαιρεθούν για να φιλοξενήσουν τέσσερις ιατρικές απορρίμματα πλήρους μεγέθους.
Το Black Hawk μπορεί να μεταφέρει 11 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες μάχης σε κατάσταση ετοιμότητας για επίθεση ή 14 σε κατάσταση μέγιστης χωρητικότητας.
Η μέγιστη ικανότητα μεταφοράς στρατευμάτων είναι 20 ελαφρά εξοπλισμένο προσωπικό.
Το UH-60A είναι εξοπλισμένο με μια συρόμενη και κλειδωμένη πόρτα προς τα πίσω σε κάθε πλευρά του χώρου αποσκευών. Το εξωτερικό άγκιστρο φορτίου εκτιμάται σε 8.000 λίβρες (3.630 κιλά.)
Το ESSS (Σύστημα εξωτερικής Υποστήριξης) αποτελείται από δύο εξωτερικά συγκροτήματα που μοιάζουν με πτερύγια προσαρτημένα στο πλαίσιο του ελικοπτέρου πάνω από τις πόρτες του χώρου αποσκευών. Κάθε πτέρυγα ESSS είναι εξοπλισμένο με 2 αφαιρούμενους πυλώνες. Τα φτερά είναι 5.000 λίβρες το καθένα και μπορούν να φιλοξενήσουν μια ενιαία δεξαμενή καυσίμου 230 γαλονιών, καθώς και μια ενιαία δεξαμενή καυσίμου 450 γαλονιών (αυτό δίνει στο UH-60A εμβέλεια 1.200 ναυτικών μιλίων).
Έως και 16 πύραυλοι Hellfire μπορούν να τοποθετηθούν στο ESSS και, όταν συνδυάζονται με τη δυνατότητα μεταφοράς επιπλέον 16 πυραύλων εσωτερικά, δίνοντας σε ένα οπλισμένο Black Hawk τη δυνατότητα να οπλιστεί εκ νέου στη μέση της αποστολής.
Το UH-60A είναι εξοπλισμένο με δύο κινητήρες στροβιλοκινητήρα General Electric T700-GE-701 με ισχύ 1.560 ίππων ο καθένας. Το εσωτερικό καύσιμο αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές καυσίμου που μπορούν να χτυπήσουν και ανέρχονται συνολικά σε 360 γαλόνια. Εάν είναι εξοπλισμένο με ESSS, το Black Hawk μπορεί να μεταφέρει δύο εξωτερικές δεξαμενές 230 γαλονιών και έως και δύο επιπλέον βοηθητικές δεξαμενές 185 γαλονιών εσωτερικά στο χώρο αποσκευών.
Το Black Hawk είναι ικανό να πετάει με έναν κινητήρα.
Το UH-60A είναι εξοπλισμένο με VHF-FM, UHF-FM και VHF-AM/FM, καθώς και με κρυπτογραφημένο σύστημα αναγνώρισης IFF. Για αυτοάμυνα, το Black Hawk είναι εξοπλισμένο με έναν προειδοποιητικό δέκτη ραντάρ AN/APR-39 (v) 1, καθώς και ένα σύστημα υπέρυθρων αντίμετρων AN/ALQ-144.
Αν και δεν είναι εξοπλισμένο με κανένα αποκλειστικό οπλικό σύστημα, το UH-60A είναι εξοπλισμένο με δύο βάσεις στήριξης (η καθεμία βρίσκεται σε κάθε πλευρά του πλαισίου του αεροσκάφους πίσω από το θάλαμο πτήσης). Πολυβόλο M-60 GP 7,62 mm, το πολυβόλο M-240 7,62 mm, το πολυβόλο GAU-19/A διαμετρήματος 0,50, καθώς και το μίνι όπλο General Electric M134 7,62 mm 6 κάννη.
Χρησιμοποιώντας το σύστημα ESSS, το UH-60A μπορεί να εξοπλιστεί με έως και 16 πυραύλους Hellfire, καθώς και πυραύλους 2,75" FFAR (αναπτυσσόμενος εναέριος πύραυλος), αντιαεροπορικούς πυραύλους FIM-92 Stinger, καθώς και συστήματα παράδοσης εναέριων ναρκών, όπως το M56.
Το UH-60L Blackhawk αντιπροσωπεύει μια αναβάθμιση στο αρχικό UH-60A Blackhawk, το οποίο τέθηκε σε υπηρεσία με τον αμερικανικό στρατό το 1978. Η παραγωγή του UH-60L ξεκίνησε το 1989 με τη μετατροπή των υπαρχόντων αεροσκαφών UH-60A στο πρότυπο "L" καθώς και την παραγωγή νέων πλαισίων αεροσκαφών. Το πρώτο UH-60L παραδόθηκε τον Νοέμβριο του 1989. Πάνω από 600 έχουν παραδοθεί από το 2006 και η παραγωγή αναμένεται να συνεχιστεί έως ότου η γραμμή UH-60L αντικατασταθεί από νέα αεροσκάφη παραγωγής UH-60M.
Εξωτερικά, το UH-60L μοιάζει πολύ με το UH-60A.
Σημαντικές βελτιώσεις περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση ενός συστήματος καταστολής υπερύθρων αιώρησης (HIRSS) που έχει σχεδιαστεί για να ψύχει τα καυσαέρια του κινητήρα ενώ αιωρείται και κατά την πτήση προς τα εμπρός.
Όπως και με το UH-60A, η παραλλαγή "L" είναι ικανή για ESSS και αξιολογείται για όλα τα ίδια οπλικά συστήματα.
Το όριο εξωτερικού γάντζου φορτίου έχει βελτιωθεί στο UH-60L, το οποίο έχει μέγιστη ικανότητα ανύψωσης 9.000 λίβρες.
Η εσωτερική ικανότητα μεταφοράς στρατευμάτων παραμένει αμετάβλητη σε 11 πλήρως φορτωμένα, 14 υψηλής πυκνότητας και 20 ελαφρά εξοπλισμένα.
Το UH-60L είναι εξοπλισμένο με δύο κινητήρες στροβιλοκινητήρα General Electric T700-GE-401C, ο καθένας με ισχύ 1.880 ίππων. Το μοντέλο "L" διατηρεί τις ίδιες εσωτερικές διατάξεις καυσίμου όπως στο μοντέλο "A".
Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα
Η προσθήκη 10 νέων AH-64 Ε ,10 νέων CH-47,20 νέων UH-60 και η αναβάθμιση των ήδη υπαρχόντων AH-64 και CH-47, θα έχει ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των δυνατοτήτων αεροκίνησης της χώρας μας και μεταφοράς όγκου δυνάμεων από την ηπειρωτική Ελλάδα στα νησιά μας και στον Έβρο με ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια και προστασία
Επιπλέον η αύξηση του στόλου των επιθετικών ελικοπτέρων θα παίξει σημαντικό ρόλο στην παροχή πυρών εγγύς υποστήριξης σε μαχόμενα φίλια τμήματα, ενώ η συμβολή τους μπορεί να είναι καθοριστική στις στρατιωτικές επιχειρήσεις, αφού λόγου του όγκου και της φονικότητας των πυραύλων- πυρομαχικών που φέρουν μπορεί ακόμη και 1 AH-64 να σβήσει μια αποβατική ή αεροκίνητη επιχείρηση των Τούρκων.
Πηγή: pentapostagma