Νέα δεδομένα για τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος, προκύπτουν μετά την πρόταση κάποιων εταιρειών, να πραγματοποιηθεί και ένας δεύτερος γύρος προσφορών εκπτώσεων από τους παρόχους, την ίδια στιγμή που ακόμα δεν έχουν δοθεί από όλες τις εταιρείες, οι τελικές προσφορές για όλα τα τιμολόγια.
Μιλώντας στο Dnews, ενεργειακός επιθεωρητής Μιχάλης Χριστοδουλίδης, αποκαλύπτει, ότι λόγω του ότι οι τιμές ενέργειας πανευρωπαϊκά, έχουν πτωτικές τάσεις, πολλές εταιρείες που έχουν ήδη καταθέσει τις τιμές και τις εκπτώσεις που πρέπει να δηλώσουν, θέλουν τώρα να καταθέσουν νέες, σε μία προσπάθεια να προσελκύσουν καταναλωτές. Παράλληλα, όπως αναφέρει, κάποιες εταιρείες, δεν έχουν ακόμα δώσει τις τελικές τους τιμές, ενώ φτάνουμε στην καταληκτική ημερομηνία της τελευταίας ημέρας του χρόνου.
«Κάποιες εταιρείες, ζήτησαν να γίνει και δεύτερος κύκλος εκπτώσεων, αλλά κάπου υπάρχει μία κόντρα μεταξύ Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) και υπουργείου ότι αυτό θα παραβιάσει τη συμφωνία που έχει γίνει για τις τιμές και τις εκπτώσεις που θα έπρεπε να έχουν δοθεί μέσα στον Δεκέμβριο και δεν πρέπει να αλλάξουν. Το υπουργείο έχω την πληροφορία ότι είπε ότι θα δώσει άλλη μία ευκαιρία, να γίνει ένας δεύτερος κύκλος προσφορών για εκπτώσεις. Να δώσουν δηλαδή καλύτερες τιμές. Και αυτό γιατί είμαστε σε πτωτική πορεία των τιμών ενέργειας, το φυσικό αέριο για παράδειγμα, έχει κατέβει σε τιμές προ κρίσης. Και λέω εγώ αφού έχουμε πέσει τόσο πολύ και τα συμβόλαια του 2024 για το φυσικό αέριο είναι όλα περίπου στα 30 ευρώ η θερμική μεγαβατώρα, για ποιο λόγο δεν πέφτουν ανάλογα και οι τιμές της λιανικής της κιλοβατώρας στην ηλεκτρική ενέργεια», αναφέρει ο κ. Χριστοδουλίδης.
Σε ότι αφορά τις διαφορές των τιμολογίων αυτές, ο κ. Χριστοδουλίδης επισημαίνει ότι, προς το παρόν, παραμένουν οι ίδιες. «Το μπλε τιμολόγιο είναι πιο ακριβό. Το πράσινο είναι λιγότερο ακριβό και το κίτρινο λιγότερο ακριβό.
Για εξοχικά σπίτια, που είναι κλειστά πολλούς μήνες το χρόνο, ή σπίτια που έχουν πολύ μικρές καταναλώσεις, κατάλληλο είναι το μπλε τιμολόγιο. Θα κλειδωθεί για ένα χρόνο η τιμή αλλά θα είναι μικρές οι καταναλώσεις.
Για μέσες καταναλώσεις, μάλλον θα προτιμηθούν το πράσινο και το κίτρινο τιμολόγιο. Μπορείς να πάρεις ένα ρίσκο του κίτρινου, αφού από ότι φαίνεται, το επόμενο τετράμηνο, οι τιμές θα είναι σταθεροποιημένες ή ακόμα και χαμηλότερες.
Για τις μεγάλες καταναλώσεις επίσης ενδείκνυται το κίτρινο τιμολόγιο.
Για το πορτοκαλί τιμολόγιο, θα πρέπει να πούμε, ότι κανείς πάροχος, δεν έχει ακόμα δώσει τις προσφορές του, για την υπηρεσία κοστολόγησης της κιλοβατώρας, μέσω των «έξυπνων μετρητών». Αυτό το τιμολόγιο, φαίνεται ότι δεν ενδιαφέρει τους καταναλωτές».
Το τρικ του πράσινου τιμολογίου
Ο κ. Χριστοδουλίδης, θεωρεί ότι οι καταναλωτές, θα πρέπει να προσέξουν τα «ψιλά γράμματα», του πράσινου τιμολογίου. «Σε ότι αφορά το πράσινο τιμολόγιο εδώ υπάρχει ένα τρικ. Η νομοθετική ρύθμιση δεν προβλέπει να πρέπει να «κλειδωθεί», η έκπτωση κάθε εταιρείας για έξι μήνες. Άρα μπορεί μία εταιρεία, να δώσει πρώτη Ιανουαρίου, μία μεγάλη έκπτωση στη βασική τιμή εκκίνησης και τον επόμενο μήνα να την καταργήσει. Οπότε αυτή η εταιρεία «θα σε τραβήξει», ως πελάτη, αλλά θα υπάρχει μετά μειωμένη έκπτωση, που θα επιβαρύνει τον καταναλωτή.
Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τέλους του μήνα, για να δούμε τις τελικές προσφορές κάθε παρόχου, αλλά να δούμε και τι θα γίνει στον δεύτερο κύκλο εκπτώσεων, που ζητούν οι εταιρείες, αφού οι τιμές του φυσικού αερίου είναι σε πτωτική πορεία και αυτό δίνει την ευκαιρία να δοθούν μεγαλύτερα ποσοστά έκπτωσης.
Πηγή: dnews.gr
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news
Μπείτε στην παρέα μας στο instagram
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook