Στο Metropolis 95.5 και την εκπομπή «Τρίτο Ημίχρονο» φιλοξενήθηκε η ιατροδικαστής Ελένη Ζαγγελίδου και μίλησε για τη διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών. Ανέφερε ότι η κύρια αιτία θανάτου των θυμάτων ήταν η σύγκρουση ενώ υπάρχει και μία σορός η οποία δεν έχει αναζητηθεί.
Μεταξύ άλλων, η Ελένη Ζαγγελίδου δήλωσε για τις διαδικασίες: «Έχουμε παραλάβει και διεκπεραιώσει τη διαδικασία για 57 νεκρούς. Εξ όσων γνωρίζω η κατάσταση των αγνοουμένων αφορούσε 56 άτομα αλλά επειδή εμπεριέχεται η μία κατάσταση μέσα στην άλλη έχουμε ασχοληθεί με το σύνολο των αγνοουμένων. Υπάρχει και μία σορός η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει αναζητηθεί. Δεν προχωράμε σε οπτικές αναγνωρίσεις, η αναγνώριση ενός ανθρώπου γίνεται πλέον μόνο από το βιολογικό του υλικό και περιμένουμε τα αποτελέσματα της διασταύρωσης του γενετικού υλικού που ελήφθη από τις νεκροτομές των θυμάτων και αυτού που ελήφθη από τις οικογένειες ώστε να υπάρχει απόλυτη ταυτοποίηση. Σε πολλές περιπτώσεις η οπτική αναγνώριση δημιούργησε πάρα πολλά προβλήματα και στους οικείους και στην ψυχοσύνθεσή τους. Φανταστείτε να μπείτε στη διαδικασία να αναγνωρίσετε μία τέτοια σορό αλλά ταυτόχρονα έγιναν και πολλά λάθη εξαιτίας του γεγονότος ότι εκείνοι είναι σε τέτοιο συναισθηματικό φόρτο ώστε να μην αναγνωρίσουν τους δικούς τους».
Πόσες σοροί απομένουν να εξακριβωθούν: «Δεν υπάρχουν πλέον άλλες σοροί, έχει ληφθεί δείγμα και από τους σάκους με τα μέλη. Ουσιαστικά έχει διεκπεραιωθεί το σύνολο των σορών. Οι οικογένειες που έχουν κάνει αίτημα αγνοούμενου είναι 56, άρα αυτοί θα ταυτοποιηθούν και οι υπόλοιποι. Υπάρχει και η 57η σορός που δεν έχει αναζητηθεί είτε γιατί δεν είχε συγγενείς είτε γιατί δεν γνώριζαν οι συγγενείς ότι ταξίδευε είτε οτιδήποτε. Από την εμπειρία μπορούμε να ξεχωρίσουμε την ηλικία. Αλλά η πλειοψηφία των σορών ήταν σε κακή οπτική κατάσταση και σε κατάσταση απανθράκωσης, δεν μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε».
Πού θα φτάσει ο αριθμός των νεκρών: «Δεν θα πάμε πάνω από 57 νεκρούς εκτός αν από τα δείγματα από τους σάκους προκύψει και κάποιο άλλο άτομο. Γιατί στα πρώτα δυο βαγόνια που ήταν στην τραγική κατάσταση που είδαμε όλοι υπάρχει περίπτωση να μην υπήρξε ακέραια σορός. Η διαδικασία αναγνώρισης των ολόκληρων σορών έχει διεκπεραιωθεί και θα αποδοθούν στους συγγενείς».
Για το άτομο από το πρώτο βαγόνι που δίνει μάχη για τη ζωή του στο νοσοκομείο: «Έτσι όπως ήταν οι συνθήκες του δυστυχήματος όπως το είδαμε όλοι είναι πραγματικά απίστευτο το γεγονός ότι βγήκε ζωντανός. Εκσφενδονίστηκε και γι αυτό βγήκε ζωντανός. Αυτό ήταν σπανιότατο».
Από τις εξετάσεις που έκαναν, από τι πέθαναν οι περισσότεροι άνθρωποι, από τη σύγκρουση ή τις υψηλές θερμοκρασίες: «Από τη σύγκρουση. Μεγάλη πλειονότητα των θυμάτων έφεραν κακώσεις πολυτραυματιών και πολυκαταγματιών».
Αν έμοιαζε με κάποιο άλλο δυστύχημα: «Σε κάθε περίπτωση είναι διαφορετικό. Άλλη διαχείριση το αεροπορικό δυστύχημα, άλλη ένα δυστύχημα σε πλοίο και άλλη ένας σεισμός. Έχουμε κι άλλα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στο παρελθόν στην Ελλάδα αλλά είναι μικρότερης αριθμητικής εμβέλειας, ήταν μεγάλη η διαφορά πόσο μάλλον που σε αυτό υπήρχε και φωτιά».
Τι ρόλο έπαιξε ή ταχύτητα στο δυστύχημα: «Τεράστια. Τα 166 χλμ/ώρα με την οποία έγινε η σύγκρουση και με 1300 βαθμούς Κελσίου που αναπτύχθηκαν στη φωτιά, μιλάμε για απίστευτα νούμερα. Αν υπήρχαν οι δικλείδες ασφαλείας θα είχαν σταματήσει τα τρένα. Όσο μικρότερη η ταχύτητα, τόσο μικρότερες οι απώλειες και τα αποτελέσματα, πόσο μάλλον της πυρκαγιάς που αναπτύχθηκε. Το βλέπουμε και στα τροχαία. Άλλο είναι σε μια σύγκρουση με 80 χλμ/ώρα και άλλο με 200 χλμ/ώρα. Για το θέμα του ότι οι επιβάτες δεν φορούσαν ζώνη είναι ότι το τρένο θεωρούνταν ένα πολύ ασφαλές μέσο, δηλαδή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του δεν είχε αυξομειώσεις στις συνθήκες του όπως σε ένα αεροπλάνο που μπορεί να αντιμετωπίσεις κενά αέρος, διαφορετικά υψόμετρα, ότι κινδυνεύει το σώμα από τις αντιδράσεις και την αδράνεια. Εδώ είσαι σε ένα μέσο που κινείται με σταθερή ταχύτητα, έστω και υψηλή. Με τις συνθήκες του δυστυχήματος πάλι θα είχαμε θύματα ακόμα και αν οι επιβάτες φορούσαν ζώνες ασφαλείας».
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook