Πρόστιμο 500 ευρώ θα επιβάλει η Βαρκελώνη σε όσους οδηγούς ηλεκτρικών σκούτερ δεν φoρούν κράνος και οδηγούν σε πεζοδρόμια. Η εν λόγω απόφαση θα ισχύει από την 1η Φεβρουαρίου, με στόχο τον περιορισμό των παραβάσεων από τους οδηγούς των συγκεκριμένων οχημάτων.
Στην πόλη που ως επί το πλείστον έχει επίπεδες διαδρομές και ποδηλατόδρομους τουλάχιστον 250 χιλιομέτρων, ηλιοφάνεια 2.500 ώρες το χρόνο και ελάχιστες βροχοπτώσεις, η χρήση των ηλεκτρικών σκούτερ έχει αυξηθεί κατά τέσσερις φορές από την εποχή της πανδημίας του κορωνοϊού, σύμφωνα με τον Guardian. Υπολογίζεται πως γίνονται καθημερινά 44.000 μετακινήσεις με σκούτερ στην πόλη, ενώ οι γυναίκες αποτελούν το 31% των αναβατών.
Ωστόσο τα ηλεκτρικά σκούτερ έχουν φέρει προβλήματα στην πόλη αφού οι αναβάτες αναπτύσσουν ταχύτητα με αποτέλεσμα να γίνονται πιο επικίνδυνοι από τους ποδηλάτες, σε περίπτωση ατυχήματος. Στην Βαρκελώνη, τα σκούτερ έχουν μετατραπεί και το… αγαπημένο όχημα των πορτοφολάδων.
Ο νέος κανονισμός προβλέπει πως η ανώτερη ταχύτητα των ηλεκτρικών σκούτερ θα πρέπει να περιοριστεί στα 25 χιλιόμετρα την ώρα. Ο Adria Gomila, αρμόδιος για θέματα κίνησης στον δήμο, λέει ότι αν η ταχύτητα των σκούτερ ξεπερνά τα 25 χιλιόμετρα θα πρέπει να χαρακτηριστούν ως μοτοσικλέτες και θα απαιτείται άδεια κυκλοφορίας.
«Τα μέτρα έχουν σχεδιαστεί για να επιφέρουν αλλαγή συμπεριφοράς σε ορισμένους οδηγούς, να βελτιώσουν το επίπεδο ασφάλειας αλλά και για να έχουν συλλογικό όφελος», συμπλήρωσε.
Ενώ το σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων της Βαρκελώνης έχει μεγάλη επιτυχία, η πόλη απαγόρευσε την ενοικίαση σκούτερ το 2023, την ίδια χρονιά που το Παρίσι έφερε την απαγόρευση. Στο αποκορύφωμά τους, υπήρχαν 15.000 ενοικιαζόμενα ηλεκτρονικά σκούτερ στη γαλλική πρωτεύουσα.
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news
Μπείτε στην παρέα μας στο instagram
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook
Εγγραφείτε στο κανάλι του metrosport.gr και του Metropolis 95.5 στο youtube