Το βιογραφικό σας είναι η εικόνα σας, μπορεί να αυξήσει ή να καταστρέψει τις πιθανότητές για μια νέα ευκαιρία εργασίας. Αν και ορισμένοι διευθυντές προσλήψεων και υπεύθυνοι προσλήψεων μπορεί να αφιερώσουν χρόνο σαρώνοντας το βιογραφικό σας, σε μια έκθεση καριέρας, συνήθως έχετε μόνο δευτερόλεπτα για να κάνετε καλή εντύπωση.
Σε αυτήν την ανταγωνιστική αγορά εργασίας, είναι σημαντικό για τους υποψηφίους, ειδικά τους νέους πτυχιούχους, να έχουν ένα βιογραφικό που να είναι εντυπωσιακό και ενημερωτικό.
Η Έμιλι Λιου, σύμβουλος καριέρας και ιδρύτρια της πλατφόρμας αναζήτησης εργασίας Cultivitae, έχει εξετάσει χιλιάδες βιογραφικά κατά τη διάρκεια της σχεδόν δεκάχρονης διαδρομής της στον τομέα των προσλήψεων και της καθοδήγησης σταδιοδρομίας, και λέει ότι το βιογραφικό σας είναι «ένα εργαλείο μάρκετινγκ και όχι μία συλλογή από όσα έχεις κάνει».
«Η δημιουργία ενός βιογραφικού μπορεί να είναι λίγο πιο δύσκολη από ό,τι φαίνεται γιατί θα πρέπει να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις του κάθε οργανισμού ή της θέσης για την οποία ενδιαφέρεστε».
Με βάση τις συμβουλές της Λιου, αυτές οι τρεις συμβουλές μπορούν να σας βοηθήσουν να βεβαιωθείτε ότι το βιογραφικό σας είναι έτοιμο για καριέρα:
1. Να είστε σαφείς και περιεκτικοί
Σύμφωνα με έναν πρώην υπεύθυνο πρόσληψης της Amazon, έχετε έξι δευτερόλεπτα για να τραβήξετε την προσοχή ενός διευθυντή προσλήψεων όταν εξετάζει το βιογραφικό σας. Εάν το βιογραφικό σας είναι λογοτεχνικό και εκτεταμένο, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα αφιερώσουν χρόνο για να το διαβάσουν όλο.
Η Λιου προτείνει να έχετε μια «σαφή και σύντομη αφήγηση» σχετικά με τον ρόλο που θέλετε και τις πληροφορίες που θα ήταν πιο πολύτιμες για την εταιρεία.
«Ακόμα κι αν δεν είναι για μια συγκεκριμένη εταιρεία ή για έναν συγκεκριμένο ρόλο, το βιογραφικό σας θα πρέπει να τονίζει ποιος είστε, τον ρόλο που θέλετε να υπηρετήσετε, τι θέλετε να κάνετε και πώς το κάνετε. Προσαρμόστε το βιογραφικό σας σε αυτό», σημειώνει.
Αυτό όχι μόνο σας βοηθά να τραβήξετε την προσοχή του υπεύθυνου προσλήψεων από νωρίς, αλλά ένα σαφές σύνολο δεξιοτήτων θα μπορούσε ενδεχομένως να ανοίξει πόρτες και για άλλες ευκαιρίες.
«Έχοντας ένα υπερ-εστιασμένο βιογραφικό επιτρέπει επίσης σε έναν οργανισμό να πει, “δεν έχουμε αυτόν τον ρόλο, αλλά έχετε σκεφτεί αυτόν τον άλλο ρόλο που έχουμε ανοιχτό; Φαίνεσαι σπουδαίος υποψήφιος για αυτό”».
2. Τελειοποιήστε την προσωπικά στοιχεία σας
Η επαγγελματική σας «περίληψη» είναι το πρώτο πράγμα που θα δει ένας υπεύθυνος προσλήψεων στην κορυφή του βιογραφικού σας. Η Λιου λέει ότι αυτό το μέρος του βιογραφικού είναι ιδιαίτερα σημαντικό για φοιτητές και πρόσφατους αποφοίτους, οι οποίοι μπορεί να μην έχουν ακόμη αποκτήσει εργασιακή εμπειρία.
«Η επαγγελματική περίληψη θα πρέπει να μπορεί να πει στον εργοδότη ποιος είστε πριν καν χρειαστεί να αναλύσει την εμπειρία σας, την εκπαίδευσή σας, τις πρακτικές σας και ούτω καθεξής».
Μετά από αυτό, η Λιου προτείνει να μορφοποιήσετε το υπόλοιπο βιογραφικό με την εξής σειρά:
Δεξιότητες: Αποτυπώστε τις ικανότητες που έχετε μάθει κατά τη διάρκεια της καριέρας ή της εκπαίδευσής σας
Εμπειρία: Σχετική με την κατεύθυνση που θέλετε να πάτε
Εθελοντική εργασία: Εξωσχολικές δραστηριότητες που συνέβαλαν στην επαγγελματική επιτυχία επιτυχία
Εκπαίδευση: Ονομάστε το εκπαιδευτικό ίδρυμα από όπου αποφοιτήσατε και τον βαθμό αποφοίτησης
3. Κρατήστε το βιογραφικό σας απλό και ξεκάθαρο
Τα άτομα της γενιάς Ζ που αναζητούν εργασία έχουν γίνει δημιουργικά με τα βιογραφικά τους, με μερικούς από αυτούς να υποβάλλουν βιογραφικά βίντεο στο TikTok για να δείξουν τις δεξιότητές τους. Αν και αυτή η προσέγγιση μπορεί να υιοθετηθεί από ορισμένες εταιρείες, η Λιου προτείνει μια πιο απλή εμφάνιση.
«Οι υπεύθυνοι προσλήψεων έχουν κυριολεκτικά έξι δευτερόλεπτα για να εξετάσουν και να αποφασίσουν εάν ένα άτομο μπορεί να είναι κατάλληλο για την εταιρεία τους. Βλέπω πολλούς ανθρώπους που κάνουν βιογραφικά βίντεο και διαρκούν σχεδόν ένα λεπτό. Οι άνθρωποι δεν πρόκειται να καθίσουν εκεί και να παρακολουθήσουν το όλο θέμα πριν μπορέσουν να αξιολογήσουν το υπόβαθρό σας».
Η Λιου συμβουλεύει τα άτομα που αναζητούν εργασία να το διατηρήσουν «στάνταρ και παραδοσιακό», τουλάχιστον μέχρι την πρώτη επακόλουθη αλληλεπίδρασή τους με έναν διευθυντή προσλήψεων.
«Υπάρχει πάντα η συνέχεια. Εάν γνωρίζετε ότι η κουλτούρα της εταιρείας είναι δημιουργική ή ο ρόλος σας απαιτεί κάποιο είδος κοινωνικών μέσων, δημιουργικότητας ή δεξιοτήτων βίντεο, η συνέχεια θα ήταν μια καλή στιγμή για να προσθέσετε αυτήν την επιλογή».
Πηγή: moneyreview.gr, με πληροφορίες από cnbc