Με ανάρτηση στον λογαριασμό του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ο δημοτικός σύμβουλος Λαγκαδά, Μπάμπης Κυργιάννης, αναφέρεται στην τοποθέτηση του στο Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Λαγκαδά ως προς το ζήτημα της τροποποίησης του καταστατικού της Επιχείρησης των Λουτρών Λαγκαδά. Αναλυτικά:
Είναι η δεύτερη φορά που το θέμα της παραχώρησης δημοτικής ακίνητης περιουσίας προς την Επιχείρηση των Λουτρών εισάγεται προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο (μετά τη συζήτηση της 25 Μαίου 2022) και για δεύτερη φορά αναδεικνύονται σοβαρά ζητήματα νομιμότητας ως προς την εισήγηση του θέματος αλλά και τα επιμέρους ζητήματα που αυτή περιλαμβάνει.
Η εισήγηση του θέματος κατά τη χθεσινή συνεδρίαση περιελάμβανε την έγκριση της υπ’ αριθ. 54/2022 απόφασης της Επιχείρησης των Λουτρών (Ε.Ε.Ι.Π.Λ.) με θέμα τροποποίηση-συμπλήρωση του καταστατικού” με εξειδίκευση και αναλυτική περιγραφή των δημοτικών ακινήτων τα οποία θα δύναται να χρησιμοποιεί η Επιχείρηση των Λουτρών μελλοντικώς.
Τα ανωτέρω έρχονται σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο 256 Ν.3463/2006 καθώς το ζήτημα της τροποποίησης καταστατικού δεν περιλαμβάνεται στα θέματα που το ΔΣ μίας ανώνυμης εταιρίας Ο.Τ.Α. νομιμοποιείται να φέρει προς έγκριση απόφασης στο δημοτικό συμβούλιο, βάσει δε του καταστατικού της Επιχείρησης των Λουτρών, μοναδική δυνατότητα περί τροποποίησης καταστατικού υπάρχει μέσω συνεδρίασης της Γενικής Συνέλευσης αυτής. Κατόπιν τούτου, η εισήγηση του θέματος της χθεσινής συνεδρίασης ανακλήθηκε-τροποποιήθηκε ως προς τη μορφή και το περιεχόμενο, καθώς το σώμα του δημοτικού συμβουλίου κινδύνευε να αφεθεί έκθετο ενώπιον σοβαρού ζητήματος νομιμότητας της διαδικασίας σύγκλησης καθώς και του περιεχομένου της σχετικής αποφάσεως.
Περαιτέρω, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση, παρακολουθήσαμε έκπληκτοι την έντονη αντιπαράθεση μεταξύ μελών της Διοίκησης του Δήμου, επ’ αφορμή του θέματος αποπληρωμής του χρέους της Δ.Ε.Υ.Α.Λ.
Ο Απόηχος της αντιπαράθεσης αυτής, έρχεται να επιβεβαιώσει πλήρως τους ισχυρισμούς της Δημοτικής Παράταξης “Πολίτες Με Όραμα” κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα ως προς το χρέος της Δ.Ε.Υ.Α.Λ. προς την Δ.Ε.Η. και ειδικότερα επί των εξής θεμάτων:
α) Η αποπληρωμή μέρους του υφιστάμενου χρέους της Δ.Ε.Υ.Α.Λ. μέσω νομοθετικής παρέμβασης της Πολιτείας (εις βάρος βέβαια της τσέπης των πολιτών), ήταν αποκλειστικά μία νομοθετική πρωτοβουλία του αρμοδίου Υπουργείου μέσω ψήφισης του Ν. 4915/2022 (άρθρο 40) για αποπληρωμή χρεών των υπερχρεωμένων Δήμων της χώρας, επί του οποίου ένας υπερχρεωμένος Δήμος εντασσόταν μέσω της υποβολής της σχετικής αίτησης μετά των αντίστοιχων δικαιολογητικών, γεγονός το οποίο δε δικαιολογεί την ανάπτυξη επικοινωνιακής πολιτικής πανηγυρικού κλίματος περί επιτυχημένων χειρισμών εκ μέρους της Διοίκησης
β) Το ζήτημα της αποπληρωμής οφειλών υπερχρεωμένων Δήμων, είναι μία συνηθισμένη νομοθετική πρακτική της Πολιτείας, η οποία έχει επαναληφθεί κατ’ επανάληψιν στο παρελθόν. Αντίστοιχη ακριβώς θεματολογία περιελάμβανε και το άρθρο 47 του Ν. 4735/2020. Αν μάλιστα υπήρχε από το 2020 η σχετική πολιτική προνοητικότητα και τα σχετικά αντανακλαστικά, το υφιστάμενο τότε χρέος θα μπορούσε να υπαχθεί στον αντίστοιχο ως άνω Νόμο και να αποπληρωθεί, χωρίς εν συνεχεία να επιβαρυνθεί με τόκους και προσαυξήσεις με αποτέλεσμα την διόγκωση του»