Η αντικατάσταση
των φορτηγών για ορυχεία με υδρογονοκίνητα
θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του
άνθρακα στα ανοιχτά ορυχεία της Anglo κατά
80%, ένα άκρως σημαντικό βήμα για την
επίτευξη του στόχου της εταιρείας για
ουδετερότητα άνθρακα έως το 2040.
Πριν από τέσσερα χρόνια, η πολυεθνική εταιρεία Anglo
American, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο
δυσκολευόταν να βρει επενδυτές για να
χρηματοδοτήσει τα μεγαλόπνοα σχέδιά
της.
Πρόσφατα
ωστόσο, παρουσίασε σύμφωνα με το
Bloomberg, το μεγαλύτερο υδρογονοκίνητο
φορτηγό για ορυχεία στον κόσμο. Το
συγκεκριμένο «πράσινο» φορτηγό το οποίο
δεν θα παράγει διοξείδιο του άνθρακά,
σχεδιάστηκε προκειμένου να χρησιμοποιείται
σε καθημερινή βάση για εργασίες εξόρυξης
στο ορυχείο Mogalakwena PGMs στη βορειοανατολική
Νότια Αφρική.
Το εν λόγω
ορυχείο είναι το μεγαλύτερο ανοιχτό
ορυχείο μετάλλων στον κόσμο και η Anglo
American σκοπεύει να αντικαταστήσει εκεί,
έναν στόλο 40 φορτηγών τα οποία χρειάζονται
περίπου ένα εκατομμύριο λίτρα πετρελαίου
ετησίως.
«Είναι δίκαιο
να πούμε ότι η επιθυμία μας να δημιουργήσουμε
έναν πιο πράσινο κόσμο δεν συμβάδιζε
με τις φιλοδοξίες άλλων εταιρειών του
κλάδου», δήλωσε ο Τόνι Ονίλ, τεχνικός
διευθυντής της Anglo.
Η αντικατάσταση
των φορτηγών για ορυχεία με υδρογονοκίνητα
θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του
άνθρακα στα ανοιχτά ορυχεία της Anglo κατά
80%, ένα άκρως σημαντικό βήμα για την
επίτευξη του στόχου της εταιρείας για
ουδετερότητα άνθρακα έως το 2040.
Η δημιουργία
του συγκεκριμένου φορτηγού αποτελεί
μέρος του πρότζεκτ nuGen Zero Emission Haulage
Solution (ZEHS) της Anglo American, ενός πράσινου
συστήματος υδρογόνου για ορυχεία.
Το σύστημα
θα αντλεί πράσινη ενέργεια από ένα πάρκο
με φωτοβολταϊκά για να παρέχει ισχύ για
την ηλεκτρόλυση για τη διάσπαση του
νερού και την παραγωγή του υδρογόνου.
Το υδρογονοκίνητο
φορτηγό διαθέτει συστοιχία από κυψέλες
ισχύος 2 MW με μπαταρίες χωρητικότητας
1,22 MWh, της Williams Advanced Engineering (WAE).
Η απόδοση
του συστήματος πρόωσης ξεπερνά τους
1.000 ίππους και το ωφέλιμο φορτίο φτάνει
τους 320 τόνους.
Το πρότζεκτ
ZEHS αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί
μέχρι το 2026.
Πηγή:
newmoney.gr