Σε δυσεπίλυτη εξίσωση έχει εξελιχθεί η αποκομιδή των απορριμμάτων στον δήμο Καλαμαριάς, εξαιτίας των εργασιών κατασκευής του Flyover.
Το μποτιλιάρισμα που επικρατεί σχεδόν καθόλη τη διάρκεια της ημέρας στην περιφερειακή οδό έχει διπλασιάσει τον χρόνο που χρειάζονται τα απορριμματοφόρα για να πάνε και να επιστρέψουν στον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στην Ευκαρπία ή στον ΧΥΤΑ Μαυροράχης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το δεύτερο δρομολόγιο που απαιτείται για την αποκομιδή, ώστε να καθαρίσει η πόλη, να προλαβαίνει οριακά να φτάσει στον ΣΜΑ, ο οποίος κλείνει στις 4 μετά το μεσημέρι, με τη διοίκηση του δήμου να εκφράζει την αγωνία ότι, εφόσον επιδεινωθεί η κυκλοφορία, δεν θα προλαβαίνουν τα απορριμματοφόρα να αδειάσουν τα απορρίμματα. Την ίδια στιγμή, ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων του δήμου Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται σε απόσταση μόλις τριών λεπτών και μέχρι πρότινος εξυπηρετούσε σε κάποιον βαθμό και την Καλαμαριά, έχει κλείσει τις πόρτες του, οδηγώντας τον όμορο δήμο σε αδιέξοδο.
Το ζήτημα έθεσε η δήμαρχος Καλαμαριάς, Χρύσα Αράπογλου, στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, που πραγματοποιήθηκε παρουσία του προέδρου του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Κεντρικής Μακεδονίας, Μιχάλη Γεράνη. «Δεν μπορούμε να κάνουμε αποκομιδή, διότι με το Flyover έχει διπλασιαστεί ο χρόνος που χρειάζεται το απορριμματοφόρο για να πάει και να γυρίσει, με αποτέλεσμα σε λίγο να μην μπορεί να γίνει δεύτερο δρομολόγιο, γιατί δεν θα προλαβαίνει ανοιχτό τον ΣΜΑ Ευκαρπίας. Τι να τα κάνω τα σκουπίδια; Σηκώνουμε τα χέρια ψηλά», είπε χαρακτηριστικά.
Κίνδυνος από τα οργανικά των λαϊκών
Η κ. Αράπογλου έκανε ειδική αναφορά στο πρόβλημα που υπάρχει με την αποκομιδή των απορριμμάτων από τις δύο λαϊκές που λειτουργούν στον δήμο. «Ο ΣΜΑ του δήμου Θεσσαλονίκης, που στον σχεδιασμό ήταν για την εξυπηρέτηση της Ανατολικής Θεσσαλονίκη, με προφορική συνεννόηση τα τελευταία τρία χρόνια δεχόταν κάποια ελάχιστα απορρίμματα από την Καλαμαριά, μεταξύ των οποίων από τις δύο λαϊκές που έχουμε την Πέμπτη και το Σάββατο, που μαζεύονται στις 3 το μεσημέρι και δεν προλαβαίνουν τον ΣΜΑ Ευκαρπίας. Η Θεσσαλονίκη εδώ και δέκα μέρες μας απαγόρευσε να αδειάζουμε αυτά τα δύο οχήματα. Τι θα τα κάνουμε;», διερωτήθηκε. Μάλιστα, τόνισε πως υπάρχει και ζήτημα ασφάλειας, καθώς πρόκειται και για οργανικά απορρίμματα που δεν μπορούν να μένουν εκτεθειμένα, αφού σε περίπτωση υψηλών θερμοκρασιών υπάρχει κίνδυνος ανάφλεξης.
Η δήμαρχος Καλαμαριάς αναφέρθηκε και στις δυσκολίες που θα προκύψουν όταν λειτουργήσει και η γραμμή του καφέ κάδου για τα οργανικά. Όπως είπε, διατέθηκαν από τον ΦΟΔΣΑ δύο οχήματα μικρής χωρητικότητας για την αποκομιδή τους, ωστόσο ο δήμος δεν θα ξέρει πού να τα πάει, ενώ το κόστος αλλά και η καταπόνηση των απορριμματοφόρων από τις αποστάσεις που θα διανύουν θα είναι μεγάλα. «Εμείς θέλουμε να τα μειώσουμε. Πώς, όμως, θα τα μειώσουμε; Πώς θα πείσουμε τους πολίτες να ανακυκλώνουν τα οργανικά, όταν δεν ξέρουμε πού θα τα πάμε. Μιλάμε για ένα πράγμα παράλογο», τόνισε.
Η ιδιαιτερότητα του ΣΜΑ Θεσσαλονίκης και το ωράριο της Ευκαρπίας
Ο ΣΜΑ Θεσσαλονίκης δημιουργήθηκε σε πρώτη φάση αποκλειστικά με έξοδα του δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ η τέταρτη χοάνη του κατασκευάστηκε με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, με σκοπό να εξυπηρετεί και τον δήμο Καλαμαριάς. Με τον νόμο 4710 για τους περιφερειακούς φορείς διαχείρισης απορριμμάτων οι εγκαταστάσεις και το προσωπικό του μεταβιβάστηκαν το 2014 στον ΦΟΔΣΑ. Ωστόσο, όπως εξήγησε ο κ. Γεράνης, πλέον δεν ανήκει στον φορέα, καθώς νόμος του 2022 έδωσε τη δυνατότητα σε δήμους με πληθυσμό άνω των 150.000 το δικαίωμα να λειτουργούν αυτόνομα ΣΜΑ α’ τύπου. Σε ό,τι αφορά τον περιφερειακό σχεδιασμό, ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ σημείωσε ότι η Ανατολική Θεσσαλονίκη θα εξυπηρετείται από τον σταθμό μεταμόρφωσης που θα κατασκευαστεί στον Άγιο Αντώνιο, ο οποίος όμως προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε περίπου επτά χρόνια.
Σχετικά με το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με το Flyover, ο κ. Γεράνης ανέφερε πως ανάλογες δυσκολίες αντιμετωπίζουν και οι δήμοι Θέρμης και Πυλαίας – Χορτιάτη και πρόσθεσε ότι θα λυθεί με αλληλεγγύη και συνεννόηση, επισημαίνοντας πάντως ότι η διεύρυνση του ωραρίου του σταθμού στην Ευκαρπία δεν είναι απλό ζήτημα.
Πηγή: voria.gr
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news
Μπείτε στην παρέα μας στο instagram
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook