Ρεπορτάζ: Γιώργος Ζαΐρης
Το
πρώτο θέμα που
εξετάστηκε στην
συνεδρίαση της ΕΕΑ είχε
να κάνει με τη μεταβίβαση των μετοχών
της Ξάνθης από την ΒΙΑΜΑΡ στην Insports,
κάτι που δεν αφορούσε τον ΠΑΟΚ.
Απασχόλησε
2 ώρες και 45 λεπτά την ΕΕΑ και υπήρχαν
μόνο παρεμβάσεις από πλευράς Ολυμπιακού.
Ποιο ήταν το ζήτημα; Για το αν η Ξάνθη
είχε ενημερώσει εγγράφως την ΕΕΑ για
την αλλαγή του μετοχολόγιου εμπρόθεσμα.
Συγκεκριμένα τον Μάρτιο του 2019 η Επιτροπή
Επαγγελματικού Αθλητισμού, έδωσε άδεια
απόκτησης του 94.38% στην εταιρία INSPORTS
IKE.
Τι λένε από την Ξάνθη
Η νέα εταιρεία,
που έχει πλέον το πλειοψηφικό πακέτο
των μετοχών της ακριτικής ομάδας,
ασχολείται με την εισαγωγή και εμπορία
αθλητικών ειδών, διατροφής και εξοπλισμού
σε όλα τα σπορ, στο μάνατζμεντ συλλόγων
αλλά και στην αξιοποίηση ή ανέγερση
αθλητικών εγκαταστάσεων. Γιατί λοιπόν
εγκαλείται η Ξάνθη από την ΕΕΑ;
Από την
Επιτροπή τόνιζαν ότι η άδεια ήταν έγκριση
για να γίνουν οι συζητήσεις και ότι η
Ξάνθη δεν ενημέρωσε εντός του 10ημέρου
που προβλέπει ο νόμος για τη μεταβίβαση
των μετοχών. Ουσιαστικά λοιπόν η ΕΕΑ
υποστήριξε πως δεν υπήρχε άδεια αλλά
έγκριση για να γίνουν οι συζητήσεις και
ότι από τη στιγμή που ολοκληρώθηκαν και
άλλαξε το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρειας
η Ξάνθη δεν φρόντισε να ενημερώσει
γραπτώς την ΕΕΑ.
Αν το
συγκεκριμένο παράπτωμα αποδειχθεί πως
έγινε θεωρείται «βαρεία παράβαση» και
σύμφωνα με τον πειθαρχικό κώδικα
προβλέπει υποβιβασμό. Οι εκπρόσωποι
της Ξάνθης ανέλυσαν τη δική τους θέση,
απάντησαν στις ερωτήσεις των μελών της
ΕΕΑ και υποστήριξαν: «Από
την πλευρά μας δεν έχει γίνει καμία
παρατυπία. Όλα έχουν γίνει νόμιμα και
αν υπάρχει κάποια αστοχία έχει γίνει
εκ παραδρομής».
Τα δεδομένα
αν αποδειχθεί «βαρεία
παράβαση«
Θα πρέπει να
σημειωθεί ότι αν αποδειχθεί «βαρεία
παράβαση» (και αφορά
παράβαση που έχει να κάνει στη νομιμότητα
της διοίκησης και του μετοχολογίου των
ΠΑΕ) οι ποινές που προβλέπονται είναι...
ισοπεδωτικές. Από υποβιβασμό στην αμέσως
επόμενη κατηγορία μέχρι αποβολή από τα
επαγγελματικά Πρωταθλήματα. Σοβαρή
παράβαση ή απλή παράβαση, που είναι
άλλες δυο κατηγορίες για την επιβολή
ποινών, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί
γιατί αφορούν χρέη προς Δημόσιο και
ασφαλιστικούς ογανισμούς για ποσά άνω
και κάτω των 200.000 ευρώ αντίστοιχα.
Μόνο αν
χαρακτηριστεί "παράβαση κανόνα"
που αφορά στο δημόσιο συμφέρον μπορεί
να υποβληθεί πρόστιμο από 20.000-150.000 ευρώ.
Ο χαρακτηρισμός δηλαδή της παράβασης
ως "βαρεία" είναι η μοναδική
περίπτωση τιμωρίας για την Ξάνθη εφόσον
αυτή επιβληθεί με ότι αυτό συνεπάγεται.