Η χωρητικότητα του ανέρχεται στις 40.000 θέσεις, η ανέγερση του ολοκληρώθηκε αυτές τις μέρες και έχει μία ιδιαιτερότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα γήπεδα που θα χρησιμοποιηθούν για την διοργάνωση, αλλά και όσα έχουν φιλοξενήσει στο παρελθόν παιχνίδια αυτής της μεγάλης ποδοσφαιρικής διοργάνωσης ανά τον κόσμο.
Χτίστηκε αποκλειστικά και μόνο για τις ανάγκες του Μουντιάλ και αμέσως μόλις αυτό ολοκληρωθεί θα διαλυθεί, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα». Στη θέση του θα φτιαχτεί ένα πάρκο αναψυχής δίπλα στη θάλασσα για τους κατοίκους της Ντόχα.
Λευκοί ελέφαντες
Δεν υπάρχει ανάλογο προηγούμενο στην ιστορία του παγκόσμιου κυπέλλου αλλά και γενικά των διεθνών αθλητικών διοργανώσεων. Αυτό που γίνεται συνήθως είναι να χτίζονται μεγάλες και ακριβές εγκαταστάσεις οι οποίες μένουν αναξιοποίητες και μαραζώνουν όταν η διοργάνωση ολοκληρωθεί, γιατί κανείς δεν ξέρει τι να τις κάνει, ενώ την ίδια στιγμή η κρατική προϋπολογισμοί επιβαρύνονται με δυσβάσταχτα κόστη για την συντήρησή τους.
Είναι οι λεγόμενοι λευκοί ελέφαντες που υπάρχουν αρκετοί και στην Ελλάδα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, αλλά και σε άλλες χώρες που έχουν φιλοξενήσει μεγάλες διοργανώσεις, όπως η Βραζιλία, η Νότια Αφρική, ο Καναδάς και άλλα.
Ιδέα
Είναι προφανές πως και στο Εμιράτο του Κατάρ δεν θα χρειαστούν την επόμενη του Μουντιάλ όλα αυτά τα γήπεδα σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα». Συνέλαβαν λοιπόν την ιδέα με τη βοήθεια και της ισπανικής αρχιτεκτονικής εταιρείας Fenwick Iribarren Architects για δημιουργία ενός γηπέδου... μίας χρήσης.
Το στάδιο «974» πήρε το όνομά του από τον διεθνή αριθμό τηλεφωνικών κλήσεων στο Κατάρ (+974), αλλά και από τον αριθμό των κοντέινερ που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του!
Ναι πρόκειται για ένα γήπεδο φτιαγμένο από κοντέινερ, που αφθονούν στο παρακείμενο λιμάνι Χαμάντ της Ντόχα, ένα από τα πιο σημαντικά της μέσης Ανατολής.
Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν,σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα», επίσης αρθρωτές μεταλλικές κατασκευές και άλλα ανακυκλωμένα ή ανακυκλώσιμα υλικά. Καθόλου μπετόν, καθόλου τούβλα, πέτρες και συναφή οικοδομικά υλικά και, με αυτόν τον... σμπάρο οι κατασκευαστές πέτυχαν... δύο τρυγόνια.
Αφενός κράτησαν το κόστος κατασκευής χαμηλά, αφετέρου μείωσαν πάρα πολύ τον όγκο των σκουπιδιών που συνήθως παράγει ένα τέτοιο εργοτάξιο.
πηγή: dikaiologitika
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook