Φαίνεται πως οι μαγαζάτορες που απαιτούν από το προσωπικό να είναι πάντα χαμογελαστό, κάτι ξέρουν. Μία νέα έρευνα αποκάλυψε πως όσα εστιατόρια βάζουν ένα smile emoji πάνω στην απόδειξη ή τον λογαριασμό του πελάτη, αυξάνουν τις πιθανότητες να λάβουν φιλοδώρημα, ή να πάρουν ακόμα μεγαλύτερο φιλοδώρημα από το κανονικό.
Όπως γράφει η NY Post, μελέτη που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα στο περιοδικό International Journal of Hospitality Management, βρήκε πως όταν ένα χαμογελαστό emoji συνοδεύει τον λογαριασμό, οι πελάτες τείνουν να συνεισφέρουν στα tips 11% περισσότερο.
«Διαπιστώνουμε ότι όταν τα emoji συμπεριλαμβάνονται με προτάσεις φιλοδωρήματος κατά τη συναλλαγή, οι πελάτες συμβάλλουν σε υψηλότερο ποσοστό από ό,τι όταν δεν περιλαμβάνονται emoji», αναφέρουν οι συγγραφείς.
Χαρούμενοι πελάτες, χαρούμενοι σερβιτόροι
Ακόμα, η χρήση των emoji φαίνεται πως συσχετιζόταν γραμμικά με την αναμενόμενη ικανοποίηση του πελάτη, αλλά και το ποσό του φιλοδωρήματος. Περισσότερα και πιο χαρούμενα emoji στον λογαριασμό προέβλεπαν μεγαλύτερα ποσοστιαία tips, ενώ λιγότερα emojis με πιο ουδέτερες εκφράσεις συνόδευαν tips που «έπεφταν» στα συνηθισμένα όρια.
Ειδικότερα, σε εστιατόρια πλήρους εξυπηρέτησης, τα ευχάριστα emoji αύξησαν το μέσο ποσοστό συνεισφοράς από 22,86% σε 25,38%, τη στιγμή που ακόμα και ένα tip 20% θεωρείται ενδεικτικό της ικανοποίησης του πελάτη στον κλάδο.
Η έρευνα περιλαμβάνει επίσης μία εξήγηση για το φαινόμενο, που σχετίζεται με τη νευροβιολογία του εγκεφάλου, και έχει να κάνει με το πώς οι άνθρωποι αντιδρούν ενστικτωδώς σε χαρούμενα ή συμπαθητικά πρόσωπα.
«Αυτό το αποτέλεσμα εξηγείται από θετικά συναισθήματα, όταν η παρουσία των emoji οδηγεί σε μια θετική συναισθηματική εμπειρία για τον πελάτη, ο οποίος με τη σειρά του αφήνει ένα μεγαλύτερο φιλοδώρημα από ό,τι θα έκανε όταν δεν περιλαμβάνονται emoji», εξηγούν οι ερευνητές.
Συγκεκριμένα, το να βλέπεις ένα χαμογελαστό πρόσωπο διεγείρει μια περιοχή του εγκεφάλου που ονομάζεται ινιακός κροταφικός φλοιός, ο οποίος ευθύνεται για την αναγνώριση και την επεξεργασία προσώπων.
Σύμφωνα με έρευνες, όταν οι άνθρωποι παρατηρούν πρόσωπα που χαμογελούν, καταγράφεται αυξημένη δραστηριότητα σε αυτή την περιοχή, και πιθανώς προκαλεί την παραγωγή ορμονών όπως η οξυτοκίνη, οι οποίες προκαλούν ένα συναίσθημα ευφορίας. Αυτός ο μηχανισμός είναι μέρος της ευρύτερης εξελικτικής προσαρμογής του ανθρώπου ως κοινωνικό ζώο, και λειτουργούν συμβάλλοντας στη συνοχή και τη συνεργασία των κοινωνικών ομάδων.
πηγή: reader