Η αύξηση του κόστους στις πρώτες ύλες έχει αντίκτυπο και στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Αυτό έχει ήδη ως αποτέλεσμα την άνοδο στις τιμές σχεδόν όλων των αυτοκινήτων. Η Ford, για παράδειγμα, ανέφερε επίσημα πως το κόστος των πρώτων υλών κάνει ασύμφορη την παραγωγή της Mach-E.
Η αναγνώριση του προβλήματος είναι ένα βήμα προς τη λύση του μεν αλλά από την άλλη, το τέλος της «κρίσης» αυτής, δεν είναι ορατό ακόμα.
Μιλώντας πρόσφατα στο Παγκόσμιο Συνέδριο Αυτοκινήτου της Deutsche Bank, ο οικονομικός διευθυντής της Ford, John Lawler, εκτός των άλλων είπε πως το αυξανόμενο κόστος στα υλικά, θα επηρεάσει τα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας.
Φυσικά η Ford δεν είναι η μόνη εταιρεία που αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο πρόβλημα αλλά σε πρώτη φάση, είναι αυτή που μας έδωσε μια τάξη μεγέθους για να καταλάβουμε το πρόβλημα.
Η Mustang Mach-E, κοστίζει τώρα σχεδόν 24.000 ευρώ περισσότερα από ότι το Ford Edge που έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μακροσκοπικά, την «ισορροπία» των εσόδων, υπάρχει ακόμα το περιθώριο να τη φέρνει σε μεγάλο ποσοστό η κερδοφορία που παρουσιάζουν τα συμβατικά ή υβριδικά αυτοκίνητα της κάθε εταιρείας, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει πως η λύση αυτή αυτό μπορεί να αποτελέσει τη λύση για πάντα.