Άναυδος έμεινε ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου όταν αντίκρισε τις συνέπειες της αδιαφορίας του για την έγκαιρη αλλαγή των λαδιών στο μοτέρ.
Το λάδι αποτελεί το πιο σημαντικό υγρό σε ένα αυτοκίνητο. Πρόκειται για το «αίμα» του κινητήρα, δεδομένου ότι πέρα από τον ρόλο «ψυκτικού» που επιτελεί, κρατώντας το μοτέρ στις επιθυμητές θερμοκρασίες, φροντίζει και για τη μείωση των τριβών μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων του.
Δεδομένου του σπουδαίου έργου των λαδιών του κινητήρα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι είναι και οι καθ΄ύλην αρμόδιοι, θέτουν ένα χρονοδιάγραμμα για την αλλαγή του συγκεκριμένου ιδιαίτερα σημαντικού υγρού.
Στα παλαιότερα αυτοκίνητα, η αντικατάσταση των λαδιών έπρεπε να γίνεται ανά 5.000 χλμ. έως και 10.000 χλμ., όταν για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο η αλλαγή μπορεί να γίνει και στα 20.000 χλμ.
λάδι κινητήρα
Σε καμία περίπτωση, ωστόσο, δεν πρέπει να αγνοούμε τις συστάσεις των κατασκευαστών δεδομένου ότι τα λιπαντικά χάνουν τις ιδιότητές τους, και ως εκ τούτου δεν επιτελούν σωστά το έργο τους που είναι η ψύξη του κινητήρα και ο περιορισμός των τριβών.
Με τις δυσάρεστες επιπτώσεις της μη έγκαιρης αλλαγής των λαδιών του κινητήρα ήρθε αντιμέτωπος ο οδηγός ενός αυτοκινήτου που επισκέφτηκε το συνεργείο μετά την εμφάνιση της προειδοποιητικής λυχνίας βλάβης στον κινητήρα. Όπως αποδείχθηκε, το πρόβλημα αφορούσε στον μηχανισμό ενεργοποίησης του συστήματος μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων.
Σύντομα ο μηχανικός που διέγνωσε τη βλάβη διαπίστωσε ότι το λάδι του κινητήρα είχε να αλλαχθεί σχεδόν για 100.000 χλμ. (95.000 χλμ.).
Όπως φαίνεται και στο παρακάτω βίντεο το λάδι είχε απωλέσει την υγρή υπόστασή του και είχε μετατραπεί σε μια παχύρρευστη μαύρη μάζα που ήταν κολλώδης και δύσοσμη.
Η παχύρρευστη μάζα είχε καλύψει κάθε σπιθαμή του εσωτερικού του κινητήρα, και προκειμένου να καθαριστεί έπρεπε να αφαιρεθεί ο στροφαλοφόρος άξονας.
Το κολλώδες σώμα ενδέχεται, μάλιστα, να προκάλεσε μη αναστρέψιμες βλάβες και ίσως να απαίτησε την αντικατάσταση μηχανικών μερών όπως η αντλία καυσίμου.
πηγή: carandmotor