Μετά από πολλά χρόνια ταλαιπωρίας και αναμονής, η Θεσσαλονίκη αποκτά το δικό της Μετρό, προσδοκώντας να λύσει πολλά προβλήματα της καθημερινότητας και των συγκοινωνιών στην πόλη.
Το Metrosport.gr «έκοψε» σήμερα (28/11) το πρώτο εισιτήριο του Μετρό, κατέβηκε στις αποβάθρες του, περιηγήθηκε στους σταθμούς του, επιβιβάστηκε στους συρμούς του και σας παρουσιάζει τις εικόνες που σε λίγα 24ωρα θα βιώνουν χιλιάδες Θεσσαλονικείς και επισκέπτες...
Η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να υποδεχθεί την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, για να δώσει «ανάσα» στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης το οποίο είναι άκρως επιβαρυμένο με τις εργασίες κατασκευής του Fly Over, τη στιγμή που οι «πρόχειροι» υπολογισμοί λένε ότι ημερησίως θα εξυπηρετούνται περίπου 300.00 επιβάτες.
Πριν ανοίξουν επίσημα οι αποβάθρες, κάναμε το δρομολόγιο από τη στάση της Ν. Ελβετίας στην οδό Μιχαήλ Ψελλού μέχρι και τη Βενιζέλου, όπου το Σάββατο (30/11) θα γίνουν τα εγκαίνια του Μετρό.
Όπως θα δείτε στις σχετικές φωτογραφίες και βίντεο του Metrosport.gr, ενόψει των εγκαινίων επικρατεί «οργασμός» εργασιών και οι χώροι ετοιμάζονται να υποδεχθούν το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης, τη στιγμή που δεκάδες είναι οι εργαζόμενοι σε κάθε σταθμό, ρυθμίζοντας τις τελευταίες λεπτομέρειες πριν τα εγκαίνια του προσεχούς Σαββάτου (30/11).
Σε κάθε περίπτωση εντυπωσιάζει η δουλειά που έχει γίνει με την ανάδειξη των αρχαιοτήτων, που αξίζει να δει κάθε επισκέπτης της Θεσσαλονίκης, γιατί, άλλωστε, ήταν και από τους βασικούς λόγους της πολύχρονης καθυστέρησης παράδοσης του συνολικού έργου.
Παρόλα αυτά και, αν αφήσουμε στην άκρη τα... ανέκδοτα, το θέαμα είναι εντυπωσιακό, καθώς στην επιφάνεια ήρθαν όσα έκρυβε η πόλη στα «σπλάχνα» της εκατοντάδες χρόνια. Ειδικά στον σταθμό της Βενιζέλου, η αίσθηση είναι ότι η επίσκεψη γίνεται σε αρχαιολογικό χώρο.
Από τη στάση στη Ν. Ελβετία μέχρι τον σταθμό στη Βενιζέλου χρειάστηκαν περίπου 14 λεπτά, χωρίς να υπολογίζονται οι ολιγόλεπτες στάσεις για ελέγχους ασφαλείας. Όσο για τους συρμούς, η μέγιστη ταχύτητά τους θα φτάνει τα 80 χλμ/ώρα.
Τα τελευταία 24ωρα πραγματοποιούνται συνεχείς δοκιμαστικές λειτουργίες στους συρμούς, μέσα στους οποίους εκτός από το κάπνισμα απαγορεύονται οι καφέδες και τα φαγητά, όπως δείχνει και η χαρακτηριστική σήμανση.
Όσο για τα εκδοτήρια είναι σχεδόν έτοιμα να υποδεχθούν τις «ακυρώσεις» εισιτηρίων των επιβατών, μετά την τέταρτη ημέρα λειτουργίας του Μετρό.