Κατατέθηκε στη Βουλή, από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το σχέδιο νόμου «Κύρωση της από 24 Μαΐου 2024 Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2 Φεβρουαρίου 2018 «Σύμβασης Παραχώρησης αναφορικά με τη Χρήση και την Εκμετάλλευση Ορισμένων Χώρων και Περιουσιακών Στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης» μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.».
Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η πενταετής παράταση, από το 2026 στο 2031, του χρόνου υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης από την ιδιοκτήτρια εταιρεία, συμφερόντων του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, άρα και του κρίσιμου έργου της επέκτασης του έκτου προβλήτα.
Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, «με την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης αντιμετωπίζεται το ζήτημα της επικείμενης παρέλευσης ορισμένων κρίσιμων προθεσμιών, μετά τις οποίες θα ακολουθούσε η αξιολόγηση της απόδοσης του επενδυτή, ως προς την υλοποίηση της επένδυσής του.
Για τον λόγο αυτόν, δίνεται πενταετής παράταση:
α) στην αρχική επενδυτική περίοδο, εντός της οποίας πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι αρχικές υποχρεωτικές επενδύσεις και η οποία λήγει στις 22 Μαρτίου 2026,
β) στην προθεσμία, μετά την οποία υποχρεούται ο επενδυτής στην επίτευξη ετήσιου στόχου διακίνησης εμπορευμάτων,
γ) στις επιμέρους προθεσμίες, μέσα στις οποίες πρέπει να έχουν επιτευχθεί οι διάφοροι στόχοι διακίνησης εμπορευμάτων.
Επίσης, τροποποιείται το άρθρο 10 του ν. 4522/2018, προκειμένου να διευκρινιστεί η διαδικασία τροποποίησης εγκεκριμένων οριστικών μελετών έργων που περιλαμβάνονται στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης Λιμένα» (Master Plan»).
πηγή: voria.gr