Όποιος χρησιμοποιεί την αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη θα έχει διαπιστώσει τις τελευταίες ημέρες ότι, με εξαίρεση τις ώρες αιχμής, νωρίς το πρωί και αργά το μεσημέρι, δεν παρατηρείται πλέον το αδιαχώρητο μέσα στα λεωφορεία. Οι πόρτες κλείνουν άνετα, ακόμη και κενά καθίσματα μπορεί να βρει κανείς εάν επιβιβαστεί στις πρώτες στάσεις της διαδρομής.
Ο λόγος δεν είναι άλλος από τον φόβο που έχει προκαλέσει σε πολλούς Θεσσαλονικείς η εξάπλωση του κορωνοϊού παρότι η Θεσσαλονίκη μετρά μόνον τέσσερα κρούσματα προς το παρόν, αν και ήταν η πόλη στην οποία εντοπίστηκε το πρώτο κρούσμα. Την μείωση της επιβατικής κίνησης την επιβεβαιώνει και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σπανός.
«Το βλέπω κι εγώ γιατί χρησιμοποιώ και ο ίδιος το λεωφορείο. Πράγματι παρατηρείται μια κάμψη στην επιβατική κίνηση η οποία, προς το παρόν, είναι μεν αισθητή, αλλά όχι σε πολύ μεγάλα ποσοστά», αναφέρει ο κ. Σπανός. Ο ίδιος σημειώνει πως ακόμη δεν είναι σε θέση ο Οργανισμός να αποτυπώσει με ακριβή στοιχεία αυτή τη μείωση, κάτι που θα γίνει το επόμενο διάστημα, εάν και εφόσον βεβαίως συνεχιστεί, ή ενδεχομένως και να ενταθεί, αυτή η τάση.
Την ίδια διαπίστωση κάνουν και οδηγοί του ΟΑΣΘ τονίζοντας πως: «Η πρώτη αισθητή διαφορά είναι από τους ηλικιωμένους οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τα λεωφορεία προκειμένου να κατέβουν στο κέντρο, για να κάνουν τη βόλτα τους καθώς η μετακίνηση γι' αυτούς είναι δωρεάν. Τις τελευταίες ημέρες, όμως, βλέπουμε ελάχιστους πλέον απ' αυτούς», αναφέρει ένας εκ των οδηγών.
Πάντως, όπως επισημαίνει ο κ. Σπανός «ο ΟΑΣΘ έχει λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα τα οποία μας έχει υποδείξει ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας. Δηλαδή, κάθε βράδυ ειδικό συνεργείο απολυμαίνει όλα τα λεωφορεία στα δύο αμαξοστάσια και κάθε πρωί απολυμαίνονται και όλοι οι χώροι, αμαξοστάσια, σταθμαρχεία κ.ο.κ.».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ Δημήτρη Τσερμενίδη «σε συνεννόηση με τη διοίκηση έχουμε λάβει όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα προστασίας των εργαζομένων οι οποίοι έρχονται καθημερινά σε επαφή με πολύ κόσμο και εργάζονται για ώρες μέσα σε έναν κλειστό χώρο, όπως είναι το λεωφορείο, στον οποίο συνυπάρχουν εκατοντάδες επιβάτες».
Ο κ. Τσερμενίδης επισημαίνει ότι πέρα από τα απολυμαντικά υγρά αλλά και τις καθημερινές απολυμάνσεις των λεωφορείων καθώς και των χώρων εργασίας, υπάρχει και ο γιατρός εργασίας στον οποίο απευθύνονται όλοι όσοι έχουν κάποια συμπτώματα που παραπέμπουν σε ιώσεις. «Έτσι, όποιος εμφανίζει τέτοια συμπτώματα, τα οποία μέχρι στιγμής οφείλονται στις συνηθισμένες ιώσεις, τίθεται καλού κακού εκτός υπηρεσίας».
Voria.gr