Στην ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης στην πράξη έχει προχωρήσει περίπου τον τελευταίο μήνα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στην προσπάθεια να αμβλυνθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα που προϋπήρχε στην πόλη και έχει ενταθεί ακόμα περισσότερο μετά την έναρξη των εργασιών για την Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρο (Fly Over) στην Περιφερειακή Οδό.
Ήδη, όπως είχε ανακοινωθεί και από την ηγεσία του υπουργείου, έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν στην πόλη δύο γραμμές express αστικών λεωφορείων των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης από τον ΟΣΕΘ. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τη γραμμή 43Υ «Κάτω Ηλιούπολη – Βούλγαρη» και τη γραμμή 45Υ «Τ.Σ. ΚΤΕΛ Μακεδονία – Α.Σ. ΙΚΕΑ», ενώ ενισχύθηκε και η γραμμή 45 «ΚΤΕΛ Μακεδονία - ΚΤΕΛ Χαλκιδικής» με 16 νέα δρομολόγια μετάβασης και επιστροφής. Σύντομα, ωστόσο, αναμένεται να εγκαινιαστούν και δύο ακόμα νέες express γραμμές, που θα συμβάλλουν ακόμα περισσότερο στη βελτίωση της κίνησης, ιδίως τις ώρες αιχμής.
Μιλώντας στη Voria.gr, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Ιωάννης Τόσκας, ανέφερε πως η μία γραμμή θα αφορά αποκλειστικά τη δυτική πλευρά της πόλης. Πρόκειται για τη γραμμή 55Υ που θα ξεκινά από την Κάτω Ηλιούπολη και θα διασχίζει Σταυρούπολη, Αμπελόκηπους, Κορδελιό, ΚΤΕΛ Μακεδονία και Σιδηροδρομικό σταθμό και αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στην επόμενη εβδομάδα.
Παράλληλα, σχεδιάζεται και μία ακόμα express γραμμή που θα ξεκινά από τον τερματικό σταθμό της Τριανδρίας και θα φτάνει μέχρι το ΙΚΕΑ, εξυπηρετώντας ουσιαστικά περιοχές της ανατολικής Θεσσαλονίκη. Η εν λόγω γραμμή, εκτός απροόπτου, αναμένεται να ξεκινήσει τέλος του μήνα.
Όπως είχε αναφέρει και η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, κατά την παρουσίαση του έργου Fly Over, έχουν προστεθεί συνολικά 122 συνολικά νέα δρομολόγια αστικών λεωφορείων, τα οποία λειτουργούν τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες (ώρες αιχμής), ενώ εντός του πρώτο εξαμήνου του 2024 αναμένονται και 110 αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία στη δύναμη του ΟΑΣΘ.
Η υφυπουργός είχε, επίσης, αναφέρει πως ήδη έχουν αντικατασταθεί 16 παλαιά λεωφορεία του ΟΑΣΘ με καινούργια, τα οποία είναι και μεγαλύτερης χωρητικότητας, ενώ εξετάζεται η αντικατάσταση 20 ακόμα αστικών.
Παράλληλα, σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται και η εξαγγελία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για τις νέες προσλήψεις οδηγών στον ΟΑΣΘ, με σκοπό τη βελτίωση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών. Ο πρόεδρος εργαζομένων ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας, ανέφερε στη Voria.gr ότι σύντομα αναμένεται η έγκριση της πρόσκλησης για την πρόσληψη προσωπικού από το ΑΣΕΠ και μετά θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός.
Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, οι 150 νέοι οδηγοί αναμένεται να πιάσουν το τιμόνι από την αρχή του νέου έτους. Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για συμβάσεις διάρκειας οκτώ μηνών, καθώς, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης, υπολογίζεται ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2024 θα τεθεί σε λειτουργία και το μετρό Θεσσαλονίκης.
Πηγή: voria.gr