Εκτεταμένα προβλήματα έχει προκαλέσει η κατασκευαστική διαδικασία του Fly Over, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου της Θεσσαλονίκης, Αναστάσιο Καπνοπώλη.
Όπως αποκάλυψε στο ethnos.gr, οι χαμένες εργατοώρες είναι δικάδες, έχοντας σοβαρό αντίκτυπο στη δυναμική της παραγωγής, οδηγώντας σε μείωση της ανταγωνιστικότητας της αγοράς της Θεσσαλονίκης αλλά και σημαντική αύξηση του καθημερινού κόστους μεταφοράς
«Πλέον στον Περιφερειακό ουσιαστικά δεν υφίστανται λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας. Αντί να οδηγείς με 70 ή με 80 χιλιόμετρα την ώρα, αναγκάζεσαι η ταχύτητά σου να μην ξεπερνάει τα 40 χιλιόμετρα την ώρα. Την ίδια στιγμή, αν κάποιο φορτηγό επιχειρήσει να μπει ή να βγει από κάποιο από τα εργοτάξια, ουσιαστικά η κυκλοφορία των οχημάτων διακόπτεται και αυτό σημαίνει ότι προκαλούνται νέες καθυστερήσεις. Τα μέτρα της τροχαίας βοηθούν πολύ, όμως, αυτά αρχίζουν να ατονούν πριν από τις 10:00 το πρωί, οπότε ξεκινάει και το κέντρο της πόλης να έχει θέματα. Όταν, αντί να πας κάπου μέσα σε 10-15 λεπτά, χρειάζεσαι μία ώρα, λογικό δεν είναι να χάνεται την ημέρα τουλάχιστον μία παραγωγική ώρα; Οι καθυστερήσεις μοιραία προκαλούν και αύξηση στο κόστος μεταφοράς, το οποίο εκτιμάται σίγουρα στο 15%», αναφέρει στο ethnos.gr ο κ. Καπνοπώλης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «προκαλείται μία αλυσίδα πραγμάτων, που μοιραία μειώνουν την παραγωγική δυναμική των ανθρώπων».
«Οι χαμένες εργατοώρες έχουν ως συνέπεια να μειώνεται και το επίπεδο ανταγωνιστικότητας της Θεσσαλονίκης σε σχέση με άλλες αγορές. Βέβαια, αυτό έχει πολλά χρόνια που ξεκίνησε να μειώνεται. Από την εποχή του πολέμου στη Γιουγκοσλαβία το είδαμε, χωρίς, ωστόσο, να έχει ληφθεί κάποιο μέτρο για την αντιμετώπιση του προβλήματος», σημειώνει ο κ. Καπνοπώλης.
Κατά τον ίδιο, θα ήταν πολύ μικρότερη η αγανάκτηση των πολιτών, αν είχε προηγηθεί της κατασκευής του Fly over η ολοκλήρωση άλλων συγκοινωνιακών έργων και ζητάει την ενίσχυση των επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης από την πλευρά της Πολιτείας.
«Αν η ολοκλήρωση του μετρό είχε προηγηθεί της κατασκευής του Fly over, είμαι σίγουρος ότι δε θα υπήρχε τόσο μεγάλη αναστάτωση και κατά συνέπεια αγανάκτηση στην πόλη. Πόσο μάλλον αν είχαμε και λειτουργικό προαστιακό. Δυστυχώς, η Θεσσαλονίκη είναι πολύ πίσω στο θέμα των συγκοινωνιών. Η πολιτεία θα πρέπει να λάβει υπ’ όψη της τα προβλήματα που προκύπτουν στις επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης από την κατασκευή του Fly over και να προχωρήσει σε μέτρα στήριξής τους, όπως, για παράδειγμα, η μείωση της φορολογίας τους», καταλήγει ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.