Δείτε τις αποκλειστικές φωτογραφίες και θα διαπιστώστε ότι χρειάζονται εργασίες και μετά τα... εγκαίνια. Παράλληλα, δείτε το νέο τρένο (τρίτο συνολικά), το οποίο παραλήφθηκε μόλις πριν μερικές μέρες, με την ευχή να τεθεί προς χρήση το συντομότερο δυνατό.
του Μάνου Χατζάκη
Στο τέλος του 2018, η τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εγκαινίασε τη στάση “Συντριβάνι”, δίνοντας την εντύπωση ότι τα έργα -στον συγκεκριμένο σταθμό- βρίσκονταν κοντά στην ολοκλήρωση.
Το σημείο, όπου οι επιβάτες θα περιμένουν τον συρμό
Δέκα (!) μήνες μετά, όλο και πληθαίνουν οι φήμες (που δεν είναι πλέον… φήμες) για γενικότερη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του συνολικού έργου και, παρά τις κατά καιρούς επίσημες τοποθετήσεις, ότι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες του κάπου στο 2023.
Το metroposrt.gr εξασφάλισε αποκλειστικές φωτογραφίες από το “Συντριβάνι”, σταθμός όπου, σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις υπευθύνων, οι εργασίες είχαν ολοκληρωθεί στο 80%.
Οι κυλιόμενες σκάλες, οι οποίες λειτούργησαν στα “εγκαίνια”
Στα περιβόητα εγκαίνια του σταθμού, ο οποίος βρίσκεται σε κεντρικότατο σημείο της πόλης, είχαν τοποθετηθεί μουσαμάδες, προκειμένου να καλυφθούν οι ατέλειες. Εμείς σάς παραθέτουμε την εικόνα, όπως είναι σήμερα, και οι οποίες έρχονται για πρώτη φορά στη δημοσιότητα από τα ενδότερα του έργου.
Το... εκδοτήριο εισιτηρίων
Παραλαβή νέων βαγονιών
Στο πέρασμα των χρόνων, οι πολίτες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα (δύο) τρένα με τα οποία θα μετακινούνται, κάτι που συνέβη στο πλαίσιο της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης. Εκεί “παρών” έδιναν και πολιτικοί, οι οποίοι φωτογραφίζονταν χαμογελαστοί. Το έργο, όμως, καθυστερεί και καθυστερεί… πολύ.
“Παρκαρισμένα” στο αμαξοστάσιο, τα δύο πρώτα βαγόνια, που παραλήφθησαν
Τα προηγούμενα 24ωρα, η ανάδοχος εταιρία παρέλαβε και το τρίτο τρένο από την Ιταλία, το οποίο θα μεταφερθεί στο αμαξοστάσιο και μπορείτε να δείτε αποκλειστικά στις παρακάτω φωτογραφίες.
Τα στοιχήματα και οι ομάδες γκράφιτι
Δεν αποφεύχθηκε ο “στολισμός” των τοίχων με γκράφιτι
Ο σταθμός του Συντριβανίου δεν ξέφυγε από την -ανά τον κόσμο-μόδα, την οποία επιβάλλουν οι ομάδες “γκραφιτάδων”. Μεταξύ τους παίζονται στοιχήματα για το ποια “δυσπρόσιτα” και καλά φυλασσόμενα σημεία μπορούν να “χτυπήσουν”. Οσο ανεβαίνει η δυσκολία του εγχειρήματος, τόσο ανεβαίνει και ο στοιχηματισμός. Οπως φαίνεται και στις φωτό, η πρώτη παρατήρηση, που κάνει κάποιος, όταν μπαίνει στον σταθμό, είναι δύο γκράφιτι. Το θέμα της φύλαξης είναι σημαντικό και απασχολεί… διαχρονικά, όσο οι εργασίες φτάνουν σε τελικό (;) στάδιο. Γίνονται, όμως, προσπάθειες, από την ανάδοχο εταιρία, ώστε οι χώροι να προστατεύονται σε όσο το δυνατόν καλύτερο βαθμό.
Καθυστερήσεις στις... καθυστερήσεις
Κρεμασμένα καλώδια, τα οποία περιμένουν να... συνδεθούν
Για το Μετρό έχουν διατυπωθεί αμέτρητες απόψεις και ρεπορτάζ. Κοινός τόπος, πάντα, είναι η ολοκλήρωση του έργου και οι καθυστερήσεις. Μην περιμένετε να... προβλέψουμε τί θα γίνει. Οι πληροφορίες είναι πολλές, τα εμπόδια επίσης, όπως και το παρασκήνιο για τους λόγους, που δεν προχωρούν γρηγορότερα οι εργασίες. Σκεφτείτε μόνο το εξής: Αν η εικόνα του “Συντριβανίου” είναι στο επίπεδο, που παρουσιάζουμε μέσω των φωτογραφιών, φανταστείτε τον βαθμό… ανετοιμότητας των υπολοίπων σταθμών. Και κάτι ακόμη. Από τους βασικότερους λόγους της κωλυσιεργίας είναι η κομματική αντίληψη όσον αφορά την κεφαλή της αναδόχου εταιρίας. Κάθε φορά, που αλλάζει η κυβέρνηση, αλλάζει και ο πρόεδρος.
Οι ράγες έχουν τοποθετηθεί και είναι έτοιμες
Σχεδόν έτοιμο το ασανσέρ
Σε εξέλιξη η τοποθέτηση πέτρας στoυς τοίχους
Ψυχραιμία και υπομονή, κυρίως προς τους επαγγελματίες, καταστηματάρχες και εμπόρους, οι οποίοι έχουν πληρώσει -κυριολεκτικά και μεταφορικά- την πορεία των έργων. Υπομονή και στους κατοίκους, αλλά και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης.