Και άλλες γραμμές του ΟΑΣΘ, θα δοθούν για να τις λειτουργεί η κοινοπραξία των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης- Χαλκιδικής- Κιλκίς και Σερρών, με τις πληροφορίες ότι τις πρόσθετες αυτές γραμμές θα αναλάβουν να λειτουργούν τα ΚΤΕΛ Σερρών, ενώ πρέπει να περιμένουμε ότι πριν κλείσει η φετινή χρονιά, με νομοθετική παρέμβαση, θα δοθεί παράταση ζωής στον ΟΑΣΘ ως τέλος 2023.
Στην κοινοπραξία των ΚΤΕΛ που ήδη εκτελεί δρομολόγια σε 31 περιαστικές και τοπικές γραμμές του ΟΑΣΘ, θα δοθούν δύο ακόμη γραμμές , δύο από τρεις που συζητούνται και που συγκεκριμένα εξυπηρετούν Πανόραμα, Χορτιάτη και Φίλυρο, δηλαδή από τις ‘57’, ‘58’, ‘64’, χωρίς ακόμη να έχει αποφασιστεί ποιες θα είναι οι δύο που θα περάσουν στα ΚΤΕΛ.
Η προσθήκη αυτών των δύο γραμμών, στις 31 που ήδη εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ, αναμένεται ότι θα ενταχθεί στην επόμενη σύμβαση που θα υπογραφεί μεταξύ ΟΣΕΘ και κ/ξ ΚΤΕΛ το φθινόπωρο και με την οποία θα παραταθεί η διενέργεια δρομολογίων ως το τέλος της ερχόμενης χρονιάς.
Για να αναληφθούν αυτές οι γραμμές από τα ΚΤΕΛ, θα χρειαστεί η κοινοπραξία να προμηθευτεί ως και 30 λεωφορεία, επειδή, όπως λέχθηκε, εκτελούν πολλά δρομολόγια την ημέρα αν και με σχετικά περιορισμένες πληρότητες.
ΚΤΕΛ: αξιόπιστες υπηρεσίες, χαμηλότερο κόστος
Να σημειωθεί ότι η κ/ξ των ΚΤΕΛ, πρόσφατα επαινέθηκε επειδή παρέχει αξιόπιστες και ποιοτικές υπηρεσίες με κόστος πολύ μικρότερο έναντι του κόστους παροχής υπηρεσιών από τον δημόσιο ΟΑΣΘ ( σ.σ. κάτι που αναφέρθηκε και για τον ΟΑΣΑ στην αιτιολόγηση της σχετικής τροπολογίας), άλλωστε αυτός είναι και βασικός α λόγος που η σύμβαση των ΚΤΕΛ με τον ΟΣΕΘ παρατάθηκε ως το τέλος του 2023.
Σημειώνεται ότι το κόστος του οχηματοχιλιόμετρου στον ΟΑΣΘ, το 2021, ήταν 4,66 ευρώ όταν για το ΚΤΕΛ ήταν 1,43 ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο ΟΣΕΘ και φυσικά το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Από αυτές τις 31 γραμμές του ΟΑΣΘ, που ήδη έχουν αναλάβει να λειτουργούν τα ΚΤΕΛ, 16 έχουν περάσει στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, 2 στα ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, 4 στα ΚΤΕΛ Κιλκίς και 9 στα ΚΤΕΛ Σερρών.
Πάντοτε σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr, υπάρχουν σκέψεις για να δοθούν ακόμη περισσότερες γραμμές στα ΚΤΕΛ, ίσως 6-7 συνολικά, ενώ έχει εκφραστεί και η άποψη ότι το σύνολο των λεωφορειακών γραμμών της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να εκτελείται από τα ΚΤΕΛ, καθώς άλλωστε ο ΟΑΣΘ είναι σε καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία.
Υπογραφή ΣΣΕ και απεργίες στον ΟΑΣΘ
Τα όσα σχεδιάζονται για την επόμενη ημέρα του ΟΑΣΘ, υποστηρίχθηκε στο GRTimes.gr, ότι συνδέονται με την καθυστέρηση στην υπογραφή της ΣΣΕ μεταξύ Οργανισμού και Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, που ως γνωστόν έχει οδηγήσει σε ένα απεργιακό σπιράλ από πλευράς εργαζομένων του ΟΑΣΘ.
Στο σημείο αυτό να επισημανθεί ότι φορείς των αυτοκινητιστών αλλά και Επιμελητηριακοί φορείς, έχουν επανειλημμένως επισημάνει ότι η παραχώρηση έργου θα πρέπει να γίνεται μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών και όχι με απευθείας αναθέσεις (σ.σ. επιστολή Ζορπίδη 13/2/20200), σύμφωνα με ό,τι προβλέπεται από την Ε.Ε. για μία απελευθερωμένη αγορά συγκοινωνιών.
Κατά την ψήφιση της σχετικής τροπολογίας στη Βουλή(28/6/2022) ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Παπαδόπουλος είχε υποστηρίξει σχετικά με τις συμβάσεις ανάθεσης έργου στα ΚΤΕΛ ότι:
«Οι συμβάσεις αυτές έχουν συναφθεί τόσο με τις διατάξεις του ν.4568/2018 όσο και με τις διατάξεις του ν.4663/2020 για την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου τόσο στην Αθήνα όσο και Θεσσαλονίκη, που λόγω των ειδικών συνθηκών που επικράτησαν την περίοδο αυτή πράγματι οι αναθέσεις αυτές απέδωσαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα».
Το βέβαιο είναι ότι τα ΚΤΕΛ, μέχρι τέλος του 2023 πήραν παράταση εκτέλεσης έργου σε γραμμές του ΟΑΣΘ, το οποίο συνεπάγεται ότι θα πρέπει, με τροπολογία που πάλι θα πάει προς ψήφιση στη Βουλή, να παραταθεί και η λειτουργία του ΟΑΣΘ τουλάχιστον ως 31/12/2023, ως τότε δηλαδή που αναμένεται να έχει τεθεί σε εμπορική λειτουργία και το Μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και να έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο, γενικότερα, των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.
πηγή: grtimes.gr