Με το βλέμμα στραμμένο στον πάντα αστάθμητο παράγοντα που είναι ο καιρός αλλά και οι συνθήκες της πανδημικής κρίσης, το αεροπορικό Επιτελείο προετοιμάζει την έλευση των πρώτων έξι Rafale F3R στην Ελλάδα.
Πολλές σελίδες έχουν αφιερωθεί, όχι μόνον από την σελίδα μας, αλλά από το σύνολο του ειδικού Τύπου που σκιαγραφεί το αμυντικό ρεπορτάζ- κι όχι μόνο- για το αεροσκάφος που πριν δέκα και πλέον χρόνια προκρίθηκε από τους Επιτελείς της ΠΑ και στη συνέχεια επιλέχθηκε, με τεράστια καθυστέρηση, ως ένας εκ των επόμενων τύπων με τους οποίους θα πετούν τα μπλε φτερά.
Αλλά πλέον βρισκόμαστε ακριβώς στη μια εβδομάδα πριν την ιστορική στιγμή της πρώτης Ελληνικής τροχοδρόμησης των μαχητικών 4,5 γενιάς στην «φωλιά» τους, την αεροπορική βάση της Τανάγρας.
Ωστόσο κανείς στην Πολεμική Αεροπορία δεν κρύβει το άγχος που υπάρχει μέχρις ότου τα έξι Rafale F3R «πιάσουν» στον διάδρομο προσγείωσης στην 114 Πτέρυγα Μάχης και τον χώρο στάθμευσης στο πλάι των εγκαταστάσεων της 332 Μοίρας «Γεράκι», όπου εκεί υψώθηκαν ήδη ορισμένα από τα μεταλλικά υπόστεγα όπως αυτά που χρησιμοποιούν και οι Γάλλοι στις πολεμικές τους μοίρες.
Και αυτό το άγχος έχει να κάνει όπως αναφέραμε στην αρχή με τις καιρικές συνθήκες αλλά και την πτήση από την αεροπορική βάση του Ίστρ μέχρι την Τανάγρα. Πονοκέφαλος δεν παύει να είναι και το γεγονός της ασπίδας που πρέπει να στήσει η Πολεμική Αεροπορία κατά του Covid-19, διότι σ’ αυτό το κομμάτι οι Αξιωματικοί πρέπει ν’ ακολουθήσουν κατά γράμμα τις οδηγίες που θα τους δοθούν από τα αρμόδια κλιμάκια των στρατιωτικών ιατρών και της επιτροπής προστασίας κατά της πανδημίας.
Αυτό σημαίνει πως όλα είναι ρευστά για το αν «θ’ ανοίξει» περισσότερο ο κύκλος των προσκεκλημένων ή αν οι Επιτελείς θ’ αναγκαστούν να τον κρατήσουν σε επίπεδο ηγεσίας.
Οι πληροφορίες που υπάρχουν μέχρι αυτή την ώρα αναφέρουν ότι τα Rafale F3R θα τα προσγειώσουν τα «γεράκια» που εκπαιδεύτηκαν σε τρεις διαφορετικές αεροπορικές βάσεις της Γαλλίας και θα τα υποδεχτεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός, μαζί με την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Αγώνας δρόμου για τους πρώτους METEOR
Προσπάθεια γίνεται από το αεροπορικό Επιτελείο να προηγηθούν των Rafale F3R τα όπλα τους και κυρίως ο πύραυλος αέρος- αέρος METEOR, αυτός δηλαδή που κάνει τη μεγάλη διαφορά φερόμενος στην αεροπορική πλατφόρμα και φέρνει τα πάνω κάτω στο ισοζύγιο αεροπορικών δυνάμεων στον ουρανό του Αιγαίου.
Όπως σε κάθε νέα παρουσίαση αεροπορικής πλατφόρμας, οι Επιτελείς θέλουν να υπάρχει η γκάμα των όπλων που μπορεί να φέρει το αεροσκάφος 4,5 γενιάς. Οι MICA, EXOCET & SCALP βρίσκονται στην Τανάγρα ως όπλα που φέρουν και τα Mirage 2000-5 κι εκείνο που θέλουν αυτή τη στιγμή είναι την αεροπορική αποστολή μεταγωγικού, που στο εσωτερικό της θα μεταφέρει το μακρύ δόρυ των Rafale, τον πύραυλο που από το μέσω τ’ ουρανού του Αιγαίου ουσιαστικά απαγορεύει κάθε έκνομη ενέργεια.
Σ’ ότι αφορά το ιστορικό ταξίδι που λογικά θα ξεκινήσει το πρωί της 19ης Ιανουαρίου, στα cockpit των νέων μαχητικών θα βρίσκονται οι Έλληνες ιπτάμενοι, αυτοί που για δέκα μήνες έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό στη Γαλλία, στα θρανία και τον αέρα και πιστοποιήθηκαν ως εκπαιδευτές στο νέο τύπου του αεροσκάφους.
Είναι αυτοί που θα σηκώσουν το βάρος να μεταλαμπαδεύσουν γνώσεις και τακτικές που έμαθαν στη Γαλλία. Στην Τανάγρα όμως εκτός από τους δώδεκα ιπταμένους και τους τριάντα και πλέον μηχανικούς που επιστρέφουν στην πατρίδα και την βάση τους, «μετασταθμεύουν» γι’ αρκετό όπως μαθαίνουμε διάστημα και Γάλλοι εκπαιδευτές στον τύπο του Rafale F3R.
Αυτοί πρόκειται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους τόσο, στο ακαδημαϊκό επίπεδο των νεότερων ιπταμένων, στον εξομοιωτή αλλά και στις πτήσεις με τα πρώτα αεροσκάφη τα οποία έχουν μπροστά τους το βαρύ έργο της επανοργάνωσης στην 332 Μοίρα ώστε το ταχύτερο δυνατό να υπάρχει επιχειρησιακό προσωπικό.
Πηγή: hellasjournal.com