Το υπουργείο Ανάπτυξης βάζει στο μικροσκόπιο 20 Έλληνες influencers, σχετικά με τα έσοδά τους από τις προωθήσεις προϊόντων που κάνουν.
Αλλάζει το «τοπίο» για τους influencers, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς όπως έκανε γνωστό το υπουργείο Ανάπτυξης θα υπάρξει πανευρωπαϊκός έλεγχος για τους influencers που προωθούν και διαφημίζουν προϊόντα εταιρειών. Δηλαδή, αυτό που θα γίνει είναι έρευνα για τα ποσά που παίρνουν για τις προωθήσεις αυτές και αν τα δηλώνουν.
Έτσι, οι έλεγχοι με τη μέθοδο των «σαρώσεων» (sweep), που έγιναν σε όλες τις πλατφόρμες των social media από τις 27.10.2023 έως και 30.11.2023, από αρχές 22 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εντοπίστηκαν 576 «influencers» από όλη την Ευρώπη, 20 εκ των οποίων προέρχονται από τη χώρα μας.
Οι 20 Έλληνες influencers το αμέσως προσεχές διάστημα θα λάβουν επιστολή από το Υπουργείο Ανάπτυξης με την οποία θα ενημερώνονται επισταμένως και θα καλούνται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις ώστε οι δραστηριότητές τους να είναι προσαρμοσμένες σε όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή καταναλωτική νομοθεσία.
Ειδικότερα, στην επιστολή που θα λάβουν οι 20 Έλληνες «influencers» από το Υπουργείο Ανάπτυξης:
- επισημαίνονται η νομοθεσία της Ε.Ε. καθώς και το δίκαιο για την προστασία του καταναλωτή στην Ελλάδα που ισχύουν στις περιπτώσεις των εμπορικών επικοινωνιών όλων των «influencers»
- υπογραμμίζονται τα σημεία στις αναρτήσεις των «influencers», όπου χρήζουν βελτίωσης, ιδίως όσον αφορά τις περιπτώσεις γνωστοποίησης (disclosure) της εμπορικής επικοινωνίας με σκοπό την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών, ώστε να συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο στην διαμόρφωση μιας σωστής εμπορικής επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό, που θα διέπεται από διαφάνεια και
- προτείνονται συστάσεις για την χρήση της κατάλληλης επισήμανσης, με δεδομένο ότι η εμπορική επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας θα πρέπει να προβάλλεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι άμεσα ξεκάθαρο στο καταναλωτικό κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική ενέργεια. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει οι «influencers» να χρησιμοποιούν τα hashtag #διαφήμιση ή #advertisement ή #advertising, καθώς τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις ίδιες τις πλατφόρμες: «συνεργασία επί πληρωμή», «συνεργασία επί αμοιβή», «paid partnership», ώστε να διασφαλίζεται ότι το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει ότι η επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έχει διαφημιστικό περιεχόμενο.
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news
Μπείτε στην παρέα μας στο instagram
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook
Εγγραφείτε στο κανάλι του metrosport.gr και του Metropolis 95.5 στο youtube