O Οκτώβριος εκτός από το φθινόπωρο φέρνει αυξήσεις σε πολλά προϊόντα πρώτης ανάγκης που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ και οι εταιρείες έχουν στείλει ήδη στα σούπερ μάρκετ τις λίστες με τα προϊόντα που θα έχουν ανατιμήσεις, οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις θα ξεπερνούν και το 10%.
Ενδεικτικά:
-Αυγά 5-10%
-Μπισκότα 2-7%
-Σαπούνια – Απορρυπαντικά 5-12%
-Κατεψυγμένα λαχανικά 10%
-Πάνες 5-10%
-Ελαιόλαδα 10%
-Τόνος κονσέρβα 5%
Οι νέες ανατιμήσεις οφείλονται σε δύο παράγοντες: Αυξημένες πρώτες ύλες και πετρέλαιο κίνησης.
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα ολοκληρώνεται και ο κύκλος της επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης, κάτι που σημαίνει ότι από αύριο οι καταναλωτές θα το προμηθεύονται με μέση τιμή 1,97 ευρώ/λίτρο, όταν η μέση τιμή της βενζίνης κυμαίνεται στο 1,95 ευρώ/λίτρο.
Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 11% το καλοκαίρι
Ο συνολικός τζίρος στα super markets για την Ηπειρωτική Ελλάδα, την Κρήτη, αλλά και τα νησιά, αυξήθηκε κατά +11% κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, μια τάση, η οποία είναι πολύ πιο υψηλή σε σχέση με αυτή που σημειώθηκε στην αγορά τους 5 πρώτους μήνες του έτους (-0,2%).
Αυτό επισημαίνεται σε τελευταίο report της NielsenIQ, στο οποίο επισημαίνεται με έμφαση το γεγονός ότι «ο μοχλός ανάπτυξης της αγοράς κατά τους πρώτους 5 μήνες του 2022 ήταν καθαρά πληθωριστικός, ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες καταγράφηκε και αύξηση της ζήτησης».
Ξεχώρισαν οι τουριστικοί προορισμοί
Όπως είναι αναμενόμενο, οι περιοχές που παρουσίασαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης στις πωλήσεις τους είναι αυτές που προσελκύουν περισσότερους τουρίστες, όπως
- η Κρήτη (+16%)
- τα νησιά (+15,8%) και
- η Πελοπόννησος (+12%)
Μεγαλύτερη ανάπτυξη για τα Cash & Carry
Σε επίπεδα καναλιών, τα Cash & Carry συνεχίζουν να αναπτύσσονται σημαντικά το 2022, σε όλες τις χρονικές περιόδους, περισσότερο από το κανάλι των super markets, καθώς οι όποιοι περιορισμοί υπήρχαν στο κανάλι του HoReCa τους πρώτους μήνες του 2021 έπαψαν να υφίστανται την τρέχουσα χρονιά.
Στον…αφρό τα εποχιακά προϊόντα
Τέλος, όσον αφορά σε κάποιες από τις πιο σημαντικές εποχιακές προϊόντικές κατηγορίες, όπως είναι η μπύρα, το παγωτό, τα αναψυκτικά κ.τ.λ, αυτές παρουσίασαν σημαντικά υψηλότερες αυξητικές τάσεις στις λεγόμενες τουριστικές περιοχές, σε σχέση με την συνολική αγορά.
Πηγή: newmoney