Ένα έργο που αποτελεί πόθο πολλών κατοίκων εδώ και δεκαετίας φαίνεται πως σύντομα θα αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά. Αναφερόμαστε στην σιδηροδρομική σύνδεση της Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη.
Μέσα από την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, η οποία θα βρίσκεται σε διαβούλευση μέχρι τις 18 Ιουνίου 2020, γνωστοποιούνται λεπτομέρειες γι’ αυτή την εξέλιξη. Φυσικά από την διαβούλευση για την περιβαλλοντική μελέτη, μέχρι την υλοποίηση θα χρειαστεί χρόνος, όμως, το γεγονός ότι έχουν ήδη προχωρήσει ενέργειες 700 σελίδες με χάρτες, σχεδιαγράμματα, φωτογραφίες, πληροφορίες κ.λ.π), δίνει μία νότα αισιοδοξίας για την συνέχεια.
Πρόκειται για την κατασκευή μιας μονής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής μήκους 173,7 χιλιομέτρων. Το σημείο εκκίνησης θα είναι από τον οικισμό Νέας Φιλαδελφείας του δήμου Ωραιοκάστρου, όπου θα συναντάει την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Κιλκίς και θα καταλήγει στο νέο εμπορικό λιμάνι της Καβάλας «Φίλιππος Β’» στη Νέα Καρβάλη. Στην διαδρομή αυτή θα κατασκευαστούν και θα λειτουργήσουν οκτώ νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί: Καβαλλαρίου, Λαγκαδικίων, Νέας Μάδυτου, Βρασνών, Αμφίπολης, Ποδοχωρίου, Αυλής και Αμυγδαλεώνα.
Το έργο περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή 30 σιδηροδρομικών γεφυρών συνολικού μήκους 8,77 km, 23 σηράγγων συνολικού μήκους 22,23 km και 71 ανισόπεδων διαβάσεων. Οι συρμοί θα αναπτύσσουν ταχύτητα της τάξεως των 160 – 200 χλμ/ώρα.