Σε δυσθεώρητα ύψη φτάνει μέρα με τη μέρα η τιμή του πετρελαίου, με τους πολίτες να αγωνιούν πόσο θα φτάσει, ενόψει και την πρεμιέρας για την περίοδο διάθεσής του την ερχόμενη Παρασκευή.
Είναι ενδεικτικό πως στις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν η κυβέρνηση έκανε τις ανακοινώσεις σχετικά με το νέο επίδομα θέρμανσης, οι υπολογισμοί είχαν γίνει με τιμή 1,60 ευρώ/λίτρο, η οποία μετά την επιδότηση των 25 λεπτών το λίτρο στην αντλία (20 λεπτά συν ΦΠΑ 24%), η τιμή θα έπεφτε τουλάχιστον στο 1.35 ευρώ/λίτρο. Οι υπολογισμοί ωστόσο έγιναν χωρίς η κυβέρνηση να λογαριάσει τον ΟΠΕΚ.
Η απόφαση περικοπής της ημερήσιας παραγωγής κατά 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα και το γεγονός ότι οι χώρες του ΟΠΕΚ μοιάζει να στοιχίζονται πίσω από τον Πούτιν, δημιουργούν νέα δεδομένα. Πλέον η έναρξη διάθεσης πετρελαίου θέρμανσης (με την επιδότηση) αναμένεται να γίνει με τιμή στην περιοχή του 1,55 ευρώ/λίτρο, όταν πέρυσι η πρεμιέρα του πετρελαίου θέρμανσης έγινε, χωρίς επιδότηση, στο 1,16 ευρώ/λίτρο και τελικά τον Απρίλιο η τιμή είχε φτάσει στα 1,60 ευρώ/λίτρο.
Με την τιμή εκκίνησης φέτος να είναι ήδη 33.6% ακριβότερη κανείς δεν ξέρει που θα σταματήσει το «ράλι» τιμών. Αποτέλεσμα, πολλοί καταναλωτές που ήθελαν να γεμίσουν προκαταβολικά τις δεξαμενές για το φετινό χειμώνα να μην το πράξουν.
Να ήταν, όμως, το πρόβλημα, μόνο στο πετρέλαιο θέρμανσης... Και στο πετρέλαιο κίνησης το «ράλι» τιμών συνεχίζεται. Συγκεκριμένα, η αύξηση στο diesel κίνησης από τον Αύγουστο μέχρι τώρα ανέρχεται στο 23,5%.
Την ίδια ώρα, πανάκριβη είναι και η τιμή της αμόλυβδης. Στην Αττική η αμόλυβδη έφτασε τα 2.078 € και το ντίζελ 2.169 €. Στην Θεσσαλονίκη η αμόλυβδη 2.022 € και το ντίζελ 2.100 ευρώ.