Ένα ρομπότ από lego που καθοδηγεί στο χώρο άτομα με δυσκολίες στην όραση και παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, παρουσιάζουν στο 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής οι μαθητές και οι μαθήτριες από το 5ο και 1ο ΓΕΛ Σερρών το 1ο ΕΠΑΛ Καβάλας και το ΕΕΕΕΚ Σερρών.
Όπως αναφέρει ο εκπαιδευτικός τους, Αθανάσιος Γρίψιος, το ρομπότ με την ονομασία «Παις» κινείται πάνω σε τέσσερις ρόδες, έχει αισθητήρες και προγραμματίστηκε για έναν χώρο στον οποίο μπορεί να κινηθεί και ένα παιδί ΑΜΕΑ.
«Το παιδί διευκολύνεται στην κίνησή του στο σπίτι καθώς παίρνει οδηγίες από το ρομπότ για να σηκωθεί από το κρεβάτι, να φορέσει τις παντόφλες, να πάει στο μπάνιο, να βάλει οδοντόκρεμα στην οδοντόβουρτσα, να πλύνει τα δόντια και να κατευθυνθεί στην κουζίνα μέσα από μια ασφαλή διαδρομή για να φάει πρωινό. Κάθε κίνηση του ρομπότ είναι προγραμματισμένη και διευκολύνει ένα άτομο να ακολουθήσει τη φωνή του ώστε να κινηθεί με ασφάλεια στο χώρο, βελτιώνοντας κατά πολύ την αυτονομία του» σημειώνει ο κ. Γρίψιος.
Ένα ρομπότ από lego που καθοδηγεί στο χώρο άτομα με δυσκολίες στην όραση και παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, παρουσιάζουν στο 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής οι μαθητές και οι μαθήτριες από το 5ο και 1ο ΓΕΛ Σερρών το 1ο ΕΠΑΛ Καβάλας και το ΕΕΕΕΚ Σερρών.
Όπως αναφέρει ο εκπαιδευτικός τους, Αθανάσιος Γρίψιος, το ρομπότ με την ονομασία «Παις» κινείται πάνω σε τέσσερις ρόδες, έχει αισθητήρες και προγραμματίστηκε για έναν χώρο στον οποίο μπορεί να κινηθεί και ένα παιδί ΑΜΕΑ.
«Το παιδί διευκολύνεται στην κίνησή του στο σπίτι καθώς παίρνει οδηγίες από το ρομπότ για να σηκωθεί από το κρεβάτι, να φορέσει τις παντόφλες, να πάει στο μπάνιο, να βάλει οδοντόκρεμα στην οδοντόβουρτσα, να πλύνει τα δόντια και να κατευθυνθεί στην κουζίνα μέσα από μια ασφαλή διαδρομή για να φάει πρωινό. Κάθε κίνηση του ρομπότ είναι προγραμματισμένη και διευκολύνει ένα άτομο να ακολουθήσει τη φωνή του ώστε να κινηθεί με ασφάλεια στο χώρο, βελτιώνοντας κατά πολύ την αυτονομία του» σημειώνει ο κ. Γρίψιος.
Παράλληλα, σύμφωνα με το Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, αναφέρει ότι τα παιδιά δημιούργησαν και ένα δεύτερο ρομποτικό όχημα, με τεχνολογία Raspberry και Arduino, πλακέτα, ρόδες, κάμερες και αισθητήρες.
Το ρομπότ αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξ αποστάσεως σε αποθήκες που παρακολουθούν εμπορεύματα, σε ένα απομακρυσμένο αγρόκτημα για να διαπιστώσει αν κάποια ασθένεια έχει προσβάλει τα φυτά ή αν είναι στα σωστά επίπεδα παράγοντες όπως η θερμοκρασία και η υγρασία. «Η όλη διαδικασία προάγει τη συνεργασία και δίνει στα παιδιά που ασχολούνται με το αντικείμενο τη δυνατότητα να υλοποιήσουν τις ιδέες τους, να επιλέξουν αντικείμενο σπουδών ή και να εντάξουν στην ρομποτική την ειδική αγωγή αλλά και επιχειρηματικότητα» προσθέτει.