Μια παράδοση δέκα χρόνων έσπασε χθες το Netflix, με την υπηρεσία streaming να παραδέχεται ότι γίνεται δυσκολότερο σε πολλές αγορές να αυξήσει τους συνδρομητές του, με αποτέλεσμα οι μετοχές του να σημειώνουν πτώση 25% στις μετασυνεδριακές συναλλαγές.
Το Netflix ανακοίνωσε ότι το πρώτο τρίμηνο του έτους έχασε 200.000 συνδρομές. Πρόκειται για την πρώτη μείωση στους συνδρομητές σε μια δεκαετία, και φαίνεται πως προβλέπει πως θα συνεχίσει να «ματώνει» καθώς εκτιμάει ότι ο αριθμός αυτός θα «σκαρφαλώσει» στα 2 εκατ. το τρέχον τρίμηνο, εκτίμησε που προκάλεσε σοκ στους επενδυτές, οι οποίοι ανέμεναν αύξηση 2,6 εκατ. συνδρομητών.
Το Netflix διαθέτει σχεδόν 222 εκατομμύρια πελάτες παγκοσμίως. Ωστόσο, η ανάπτυξη των συνδρομητών έχει σταματήσει και τα έσοδα κατά το τελευταίο τρίμηνο, αυξημένα κατά 9,8% στα 7,87 δισεκατομμύρια δολάρια, είναι κάτω από τις προβλέψεις της Wall Street. Το Netflix υπολογίζει επίσης ότι υπάρχουν περισσότερα από 100 εκατομμύρια άτομα που βλέπουν την υπηρεσία χωρίς να πληρώσουν για αυτήν.
Τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε το Netflix σηματοδοτούν μια σημαντική αλλαγή καθώς η εταιρεία παρουσίαζε ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία 10 χρόνια και επωφελήθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού. Καθώς άρχισε να δείχνει τα πρώτα σημάδια επιβράδυνσης στα τέλη του περασμένου έτους, οι υπεύθυνοι της εταιρείας τα απέδωσαν στον «θόρυβο» από τις παρατεταμένες επιπτώσεις της κρίσης του Covid.
Πάντως, σύμφωνα με την υπηρεσία streaming, η δραματική επιβράδυνση οφείλεται εν μέρει στον κορεσμό στις μεγαλύτερες αγορές της, αλλά αναγνώρισε επίσης τον αντίκτυπο του εντεινόμενου ανταγωνισμού. Μαζί, αυτοί οι παράγοντες είχαν δημιουργήσει «αντίστροφους ανέμους στην αύξηση των εσόδων», είπε η εταιρεία.
Έρχονται διαφημίσεις;
Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, το Netflix εξετάζει τη δημιουργία μιας εκδοχή της υπηρεσίας που θα προσφέρεται σε χαμηλότερη τιμή αλλά θα έχει διαφημίσεις.
Τη νύξη για τις διαφημίσεις έκανε ο συνιδρυτής του Netflix, Ριντ Χάστινγκς, ο οποίος αναφέρθηκε στις δυνατότητες της διαφήμισης, μιλώντας την Τρίτη με επενδυτές.
«Όσοι ακολουθούν το Netflix, γνωρίζουν ότι ήμουν ενάντια στην πολυπλοκότητα της διαφήμισης και είμαι μεγάλος θαυμαστής της απλότητας της συνδρομής», είπε ο Χάστινγκς. «Είμαι πιο θαυμαστής των καταναλωτικών επιλογών και το να επιτρέπω στους καταναλωτές που θα ήθελαν να έχουν χαμηλότερη τιμή και είναι ανεκτικοί στη διαφήμιση για να αποκτήσουν αυτό που θέλουν, είναι πολύ λογικό», πρόσθεσε, καταλήγοντας πως η εταιρεία θα εξετάσει τα επόμενα δύο χρόνια τη δημιουργία μιας έκδοσης της υπηρεσίας που υποστηρίζεται από διαφημίσεις.
Πηγή: naftemporiki.gr