Χαμός γίνεται στη Τουρκία, καθώς το άρμα μάχης Altay εξελίσσεται σε φιάσκο! Τι αναφέρουν οι Τούρκοι: ”Η απόφαση παραγωγής πάρθηκε πριν από 15 χρόνια. Το 2012, κατασκευάστηκε το πρώτο πρωτότυπο, αλλά στη συνέχεια υπήρξε σύγχυση σχετικά με το ποιος θα κατασκευάσει το τανκ. Ούτε ο διαγωνισμός που δόθηκε στην BMC στο Κατάρ εταίρο του Ethem Sancak πριν από 5 χρόνια δεν απέφερε αποτέλεσμα. Σύμφωνα με τις τελευταίες δηλώσεις των αρχών, ο κινητήρας που θα εγκατασταθεί στη δεξαμενή δεν φαίνεται ακόμη στον ορίζοντα».
Υπάρχει και συνέχεια: «Η εκχώρηση του εργοστασίου Tank Pallet στην Arifiye στην BMC συζητήθηκε έντονα. Το έργο δεξαμενής, το οποίο αποφασίστηκε να παραχθεί το 2007, του οποίου το πρώτο πρωτότυπο ετοιμάστηκε το 2012, και το οποίο προσφέρθηκε στον εταίρο του Ethem Sancak στο Κατάρ, BMC το 2018, δεν μπόρεσε να ολοκληρωθεί παρά τα 5 χρόνια που μεσολάβησαν. Γιατί στο τελευταίο στάδιο δεν βρέθηκε ο κινητήρας που θα μπει στο ρεζερβουάρ.
Ο Ethem Sancak, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMC, στην ομιλία του στη 10η Συνάντηση Οικονομικών της Κωνσταντινούπολης που πραγματοποιήθηκε στις 10 Οκτωβρίου 2019 με θέμα «Χρηματοοικονομική Μεταμόρφωση και Επιστροφή στο Μέλλον» ανέφερε τα εξής: «Ελπίζω ότι μετά από 24 μήνες, το TAF θα χρησιμοποιήσει τη δική του δημιουργία, το Altay, στο πεδίο της μάχης. Μετά από 48 μήνες το αργότερο, το τανκ Altay και άλλα συνοδευτικά προϊόντα θα είναι τουρκικής και εγχώριας κατασκευής.»
Δεδομένου ότι ο σχεδιασμός και η παραγωγή του κινητήρα και των τμημάτων του πυργίσκου στην Τουρκία δεν ήταν δυνατή στο αρχικό στάδιο, ο κινητήρας θα κατασκευαζόταν από τη γερμανική εταιρεία MTU και η τεχνολογία του πυργίσκου θα προερχόταν από τις ΗΠΑ.
Η Προεδρία της Αμυντικής Βιομηχανίας αντιτάχθηκε σε αυτήν την κατάσταση. Ο κινητήρας θα έπρεπε να ήταν τοπικός και εθνικός. Η Γερμανία είχε στο παρελθόν υποφέρει από προβλήματα αμυντικής βιομηχανίας. Δεν μπορούσαμε να εμπιστευτούμε. Το ίδιο ίσχυε και για την τεχνολογία πυργίσκων που προέρχεται από τις ΗΠΑ.
Για άλλες τεχνολογίες, ζητήθηκε η γνώμη της Νότιας Κορέας και έπεσαν υπογραφές για διάφορες συμβάσεις.
Μετά από πολύ καιρό, αποδείχθηκε ότι η Tümosan δεν μπορούσε να αναπτύξει τον κινητήρα. Χάθηκε πολύς χρόνος. Δημιουργήθηκε μια συνεργασία με τη Νότια Κορέα για τον κινητήρα. Αυτή η δουλειά δόθηκε σε μια εταιρεία της Hyundai. Και τελικά, το 2012, ολοκληρώθηκαν δύο βασικά πρωτότυπα.
Έγιναν όλες οι δοκιμές και αποφασίστηκε να ξεκινήσει η μαζική παραγωγή το 2015. Οι στρατοί της Σαουδικής Αραβίας, του Αζερμπαϊτζάν και του Κατάρ ήθελαν να αγοράσουν αυτό το τανκ και η Τουρκία έκανε προσφορά για αυτά τα τανκς. Η χρονιά ήταν το 2013.
Εν τω μεταξύ, οι προσπάθειες της Tümosan να κατασκευάσει κινητήρες συνεχίστηκαν. Ωστόσο, το έργο δεν μπορούσε να περάσει στο επόμενο στάδιο. Οι ισχυρισμοί ήταν ότι η Otosan, θυγατρική του Ομίλου Koç, δεν κλήθηκε να κάνει αυτή τη δουλειά. Στη συνέχεια, ξεκίνησε διαγωνισμός το 2018 για να καθοριστεί ποιος θα έκανε τη μαζική παραγωγή του τανκς Altay.
Η BMC του Ethem Sancak, που ήταν μέλος του AK Party εκείνη την εποχή, κέρδισε τον διαγωνισμό περνώντας το Otokar. Οι ισχυρισμοί ότι η Otokar ήταν ανεπαρκής, ότι δεν μπορούσε να ολοκληρώσει τις προσφορές τεθωρακισμένων οχημάτων που είχε λάβει στο παρελθόν και ότι τα οχήματα που είπε ότι παρήγαγε δεν συμμορφώνονταν με τις συμβάσεις παρέμειναν στον αέρα και υπογράφηκε σύμβαση με την BMC.
Ένας άλλος συνεργάτης της BMC ήταν ο Στρατός του Κατάρ. Μετά από λίγο έγινε μια κίνηση που δεν ήταν στις προδιαγραφές του διαγωνισμού. Το εργοστάσιο παλετών δεξαμενών των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων παραχωρήθηκε σε αυτή τη σύμπραξη για να μπορέσει η σύμπραξη Sancak-Κατάρ να κατασκευάσει άρματα μάχης.
Ωστόσο, πέρασαν χρόνια και η παραγωγή της δεξαμενής Altay δεν μπορούσε να ξεκινήσει. Τα πρωτότυπα της δεξαμενής, που αναμενόταν να παραδοθούν το 2015, ολοκληρώθηκαν το 2013, ο διαγωνισμός παραγωγής θα μπορούσε να γίνει το 2018, αλλά η παραγωγή δεν ξεκίνησε.
Υπήρχε μια άλλη εξέλιξη πριν από λίγο. Ο Ethem Sancak μεταβίβασε ξαφνικά τις μετοχές του στην BMC σε έναν άλλο όμιλο κοντά στην κυβέρνηση, την Tosyalı Holding, γνωστή για τις επενδύσεις της σε σίδηρο και χάλυβα.
Και παρόλο που έχουν περάσει σχεδόν 5 χρόνια από τον διαγωνισμό, δεν υπάρχει ούτε τανκ, ούτε εξέλιξη. Ποιος ξέρει, ίσως τα τανκς να παραδοθούν μετά τις εκλογές, όπως 250 χιλιάδες κατοικίες».
Ο Muhsin Dere, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Military Factory and Shipyard Operation Joint Stock Company (ASFAT) και Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας, είπε τα εξής σχετικά με το Altay Tank στην ομιλία του από την Επιτροπή GNAT στις 22 Ιουνίου 2022:
«Η BMC Power έχει αρχίσει να εργάζεται για την εγχώρια παραγωγή κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων, συνεχίζει, δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη. Εκτός από αυτό, η Προεδρία της Αμυντικής Βιομηχανίας μας προσπαθεί να αγοράσει πακέτα ισχύος, κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων από την Κορέα. Έχουμε και μελέτες για το οβιδοβόλο και τανκ Storm από τις ΗΠΑ. Αλλά δεν έχουμε κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων αυτή τη στιγμή. Επομένως, αυτή είναι η απάντηση στο «γιατί δεν υπάρχει τανκ».
ΠΗΓΗ: directus.gr
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook