Προειδοποίηση ότι τα αεροπορικά εισιτήρια θα αυξηθούν για την επόμενη πενταετία απηύθυνε ο επικεφαλής της Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι, επειδή, όπως είπε, οι πτήσεις έχουν γίνει «υπερβολικά φθηνές» για να μπορούν να είναι κερδοφόρες, καθώς το κόστος αυξάνεται ολοένα και περισσότερο.
Η προειδοποίησή του συμπίπτει με τις αυξήσεις των εισιτηρίων σε ολόκληρη την Ευρώπη και στις ΗΠΑ φέτος το καλοκαίρι, καθώς η επιβατική κίνηση έχει ανακάμψει και ορισμένες αεροπορικές εταιρείες περιορίζουν τα δρομολόγιά τους λόγω έλλειψης προσωπικού.
Ο Ο΄Λίρι ανέφερε ότι ο συνδυασμός των υψηλών τιμών πετρελαίου και των περιβαλλοντικών τελών θα αναγκάσουν τελικά τη Ryanair να αυξήσει τα εισιτήριά της από τα 40 ευρώ σήμερα σε 50 έως 60 ευρώ σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.
Την ίδια στιγμή, εξαπολύει μύδρους προς τη βρετανική κυβέρνηση για την «καταστροφή», όπως είπε, που έφερε το Brexit, καθώς εμποδίζει τους αερομεταφορείς να προσλαμβάνουν εύκολα προσωπικό από την Ευρώπη. «Αυτή είναι χωρίς αμφιβολία μία από τις αναπόφευκτες συνέπειες της καταστροφής που προκάλεσε το Brexit. Η απόσυρση από την ενιαία αγορά, μόνο και μόνο για να πουν «καταφέραμε το Brexit» ήταν το αποκορύφωμα της βλακείας. Αλλά τότε είναι ηλίθιοι», είπε χαρακτηριστικά.
Να σημειωθεί ότι τα εισιτήρια από Λονδίνο σε διάφορους καλοκαιρινούς προορισμούς σε Πορτογαλία, Ισπανία και Ελλάδα έχουν αυξηθεί συγκριτικά με πέρυσι, παρότι είναι πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα που βρίσκονταν πριν από μία δεκαετία, σύμφωνα με την Kayak.com. Οι τιμές από Λονδίνο προς Αθήνα, για παράδειγμα, έχουν μειωθεί κατά ήμισυ στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας.
Ωστόσο, ο Ο΄Λίρι είναι ένας από τους πρώτους επικεφαλής αεροπορικών εταιρειών που προειδοποιεί για αύξηση των εισιτηρίων όχι μόνο τώρα το καλοκαίρι αλλά και σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Αυτό το θεωρεί αναγκαίο, καθώς προβλέπει ότι οι τιμές πετρελαίου θα παραμένουν «διαρθρωτικά υψηλότερα» για τα επόμενα τέσσερα έως πέντε έτη, «έως ότου καταφέρουμε να απεξαρτηθούμε από το ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο». Αναμένει δε, ακόμη μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις οι οποίες θα πλήξουν την αεροπορική βιομηχανία το επόμενο έτος, συμπεριλαμβανομένου του κόστους των εργαζομένων και των επιβαρύνσεων σε επίπεδο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
Ο Ο΄Λίρι αναφέρθηκε και στα αυξανόμενα περιβαλλοντικά τέλη, βάση των οποίων οι αεροπορικές αγοράζουν υπό διαπραγμάτευση πιστώσεις για να καλύψουν το ποσό των εκπομπών ρύπων στο περιβάλλον στο πλαίσιο παράλληλων συστημάτων εκπομπών ρύπων τόσο σε Βρετανία όσο και σε Ε.Ε..
πηγή: moneyreview.gr