Η έλλειψη ανταλλακτικών εκτινάσσει την αξία τους στη Ρωσία, αγγίζοντας εκείνην ενός ολόκληρου αυτοκινήτου.
Το εμπάργκο το οποίο έχει επιβληθεί από τις περισσότερες χώρες στον πλανήτη στη Ρωσία, εξαιτίας της εισβολής των ρωσικών στρατευμάτων σε ουκρανικά εδάφη, έχει δημιουργήσει αρρυθμίες σε σχεδόν όλες τους τομείς της εγχώριας οικονομίας.
Εξαίρεση δεν θα μπορούσε να αποτελέσει και η αγορά του αυτοκινήτου ή ακόμα και εκείνη των ανταλλακτικών, η οποία φαίνεται να έχει στερέψει, εξαιτίας της απόφασης των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών να διακόψουν τη δραστηριότητά τους στη Ρωσία.
Το γεγονός αυτό έχει εκτινάξει τις τιμές των ανταλλακτικών, οι οποίες αντιστοιχούν πλέον στο κόστος αγοράς ενός νέου, απολύτως λειτουργικού αυτοκινήτου. Αν μάλιστα το αυτοκίνητο ανήκει στην ελίτ της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, τότε οι τιμές στις οποίες πωλούνται τα ανταλλακτικά αυτά προκαλεί στην κυριολεξία ζαλάδα.
Το παράδειγμα του νέου Toyota Land Cruiser είναι ενδεικτικό. Μπορεί το ιαπωνικό offroader να μην αποτελεί μια εξωτική κατασκευή ωστόσο για να αποκτήσει κανείς τμήματα του αμαξώματος ίσως χρειαστεί να δαπανήσει ακόμα και το ποσό των 32.000 ευρώ.
Στις ίδιες περίπου τιμές προσφέρονται τα μεταλλικά πάνελ μιας Mercedes-Benz G-Class ή ενός Lexus LX, αυτοκίνητα εξαιρετικά δημοφιλή στους δρόμους της Μόσχας και στις τάξεις των Ρώσων ολιγαρχών.
Σχεδόν 27.000 ευρώ θα σας κοστίσει στη Ρωσίας ένας προφυλακτήρας της εξωτικής Bugatti Veyron ή εναλλακτικά ένα κιτ αναβάθμισης για μια Mercedes-Maybach S-Class. Αν πάλι θελήσετε να αντικαταστήσετε το πίσω παρμπρίζ της γερμανικής λιμουζίνας, ο λογαριασμός θα φτάσει τα 18.000 ευρώ.
Αν αναρρωτιόσασταν πόσο μπορεί να κοστίζει η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, στη Ρωσία η αντικατάσταση των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας σε μια Jaguar i-Pace ξεπερνά σε κόστος τα 21.000 ευρώ.
Με το ίδιο, περίπου, κόστος μπορείτε να αποκτήσετε τους προβολείς από μια Rolls-Royce, ενώ πληρώνοντας κάτι παραπάνω θα κάνετε δικά σας τα κεραμικά δισκόφρενα μιας Porsche.
πηγή: carandmotor.gr