Ανησυχία επικρατεί για τη ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού καθώς και άλλων ιώσεων ενόψει και του αυριανού ανοίγματος των σχολείων. Μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό επιστρέφουν στα θρανία την Δευτέρα 8 Ιανουαρίου με μία σειρά μέτρων σε μία προσπάθεια να περιοριστεί η περαιτέρω εξάπλωση των ιώσεων.
«Δεν χρειάζεται καμία ανησυχία, τώρα βρισκόμαστε σε καλύτερη περίοδο από ό,τι παλαιότερα που φορούσαμε υποχρεωτικά μάσκες», λέει, μιλώντας στο MEGA, η καθηγήτρια επιδημιολογίας και προληπτικής ιατρικής του ΕΚΠΑ, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου.
«Χρειάζεται τα βασικά στοιχεία που είναι από το πλύσιμο των χεριών, η απολύμανση και ο αερισμός χώρων, όχι συνωστισμός». Όπως λέει η ίδια, αν κάποιος παρουσιάζει συμπτώματα θα πρέπει να παραμένει στο σπίτι και να μην έρθει σε επαφή με άλλα άτομα, ενώ το ίδιο ισχύει και για τους μαθητές, οι οποίοι θα πρέπει να αποφύγουν το σχολείο για όσο καιρό διαρκούν τα συμπτώματά τους.
«Καλύτερα να μείνει σπίτι, να κάνει τεστ, να τελειώσουν τα συμπτώματα και μετά».
Η καθηγήτρια της επιδημιολογίας τονίζει πως «δεν χρειάζεται υποχρεωτικότητα (σ.σ. σε μέτρα). Βρισκόμαστε στη μετά πανδημία περίοδο, έχουμε ατομική γνώση και ατομική ευθύνη, υπάρχει πλήρης ενημέρωση και στοχεύουμε σε διάφορες ομάδες».
Οι 10+1 οδηγίες για την ασφαλή επιστροφή στα θρανία
Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε ξεχωριστή εγκύκλιο σχετικά με τα μέτρα που θα πρέπει να τηρούν στο σχολείο μαθητές, δάσκαλοι και καθηγητές.
Στην εγκύκλιο αναφέρονται αναλυτικά όλα τα προτεινόμενα μέτρα που έχουν ως εξής:
• Τακτικό πλύσιμο των χεριών
• Όταν τα χέρια είναι εμφανώς λερωμένα (σαπούνι και νερό)
• Πριν και μετά: -Την προετοιμασία ή χορήγηση γεύματος- Το γεύμα- Τη χρήση της τουαλέτας
• Το πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, θα
ακολουθείται από προσεκτικό στέγνωμα με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και
απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.
• Εναλλακτικά, συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.
➢ Καλός αερισμός των εσωτερικών χώρων διδασκαλίας. Συστήνεται να ανοίγονται τα παράθυρα
τακτικά για τη βελτίωση του αερισμού.
➢ Αποφυγή ανεπαρκώς αεριζόμενων χώρων με συνωστισμό ατόμων (π.χ. διάδρομοι, σκάλες, χρήση
ασανσέρ).
➢ Αποφυγή συγκεντρώσεων πολλών ατόμων– τήρηση φυσικών αποστάσεων.
➢ Αποφυγή αγγίγματος προσώπου, μύτης, ματιών και στόματος και πλύσιμο των χεριών καλά πριν και
μετά από αυτό.
➢ Βήχας ή φτέρνισμα στον αγκώνα ή σε χαρτομάντιλο. Αν χρησιμοποιηθεί χαρτομάντιλο, θα πρέπει να
πεταχτεί προσεκτικά μετά από μία μόνο χρήση και να ακολουθήσει πλύσιμο των χεριών.
➢ Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια παρουσιάζει συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πονόλαιμο,
βήχα, καταρροή) ή έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου για αναπνευστικό παθογόνο
όπωςSARS-CoV-2, ιό γρίπης ήRSV, συστήνεται να παραμένει στο σπίτι και να περιορίσει τις επαφές
του με άλλα άτομα.
➢ Η παραμονή στο σπίτι συστήνεται μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων και την
ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη
αντιπυρετικών σκευασμάτων).
Τι θα ισχύσει με τις απουσίες λόγω κορονοϊού
Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιό του, διευκρίνισε τι θα γίνεται με τις απουσίες των μαθητών που θα μείνουν για κάποιες ημέρες στο σπίτι λόγω κορονοϊού. «Με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών των σχολικών μονάδων, καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα μαθητών/τριών έως πέντε (5) εργάσιμων ημερών, που οφείλονται στη νόσηση από κορονοϊό COVID-19, για το σχολικό έτος 2023-24. Η απόφαση αυτή εκδίδεται κατόπιν αιτήσεως των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών ή των ιδίων αν είναι ενήλικοι/ες, μαζί με την οποία προσκομίζεται σχετική υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986, επιδεικνυόμενης ταυτόχρονα θετικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορoνοϊού COVID-19 (rapid test) ή μοριακού ελέγχου (PCR)».